Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!

    Hello, beste mensen!

    Ik ben nog een groentje in fotografie en heb onlangs in Rye (Engeland) een macro-lens van Miranda op de kop getikt. Ik had deze gekocht voor mijn zus want die verjaart over 4 dagen en is ook met fotografie bezig.

    Nu is mijn vraag: Kan ik een Miranda macrolens 24mm koppelen aan een nikon D80 met een eventueel koppelstuk ofzo?

    (http://www.pentaxforums.com/userrevi...or-Pentax.html)

    Alvast dank bij voorbaat!

    Quinten

  • #2
    Re: Help!

    Quinten,
    1. Deze Miranda lens is geen Macro lens maar een breedhoek. De indicatie macro is misleidend en duid er enkel op dat je dichter bij een voorwerp kunt focuseren dan 'normaal'
    2. Ik dacht dat de Miranda een K-mount had. Voor zover ik weet is er geen adapter van een K-mount naar een F-mount. Er is er ooit wel een geweest maar die vind je nu haast niet meer
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Help!

      Minder toch hartelijk bedankt voor de informatie !

      Op wat zou de miranda dan bijvoorbeeld wel passen ?
      Analoge apparatuur?

      Comment


      • #4
        Re: Help!

        Wacht toch maar af of anderen m'n versie bevestigen - het is van ik denk het hé
        Als het een k-mount is, dan is die op veel oudere toestellen (analoog) en ook nog op recentere Pentax toestellen te gebruiken.

        Ben je zeker dat het een 'echte' Miranda lens is?
        Het kan ook een Cosina (of Vivitar) zijn - te verifieren aan het serie nummer.
        (De Merknaam Miranda is overgekocht en wordt nu gebruikt om andere lenzen te rebranden....)

        De originele Cosina en de gerebrande Miranda

        Misschien toch eventje bij een Pentax dealer binnen lopen en vragen ter bevestiging welke mount er nu op zit, want de gerebrande versie kan ook anders zijn...
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Help!

          Ik denk dat het de gerebrande Miranda is..

          Comment


          • #6
            Re: Help!

            Oorspronkelijk geplaatst door Kwintare Bekijk bericht
            Ik denk dat het de gerebrande Miranda is..
            Die zijn nu voor zowat €15 te koop in de UK
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Help!

              Zo'n groothoeklensje met close focus is erg leuk, je moet alleen toch eens kijken wat voor vatting die is, want het kan behalve PK ook best iets anders zijn.
              In ieder geval is de lens mits de juiste tussenring nog prima bruikbaar op een Micro Four Thirds toestel.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X