Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70mm F2.8

    Hoi allemaal

    Ik beschik over een canon 1000D. Nu zou ik graag een lens erbij kopen.
    Deze zou ik graag gebruiken om wat te experimenteren met sport fotografie in een sporthal en ook wel eens op een feestje.
    Nu heb ik deze lens op het oog. Is deze een beetje geschikt hiervoor?
    Ik doe het gewoon voor mijn plezier en moet zeker niet het beste materiaal hebben. Hebben jullie misschien andere suggesties?

    Alvast bedankt
    Sander
    Canon EOS 1000D - Canon EFS 18-55 - Tamron 28-75 F2.8 - Canon EF 75-300mm F4-5.6

  • #2
    Re: Sigma 24-70mm F2.8

    Lijkt me dat je beter af bent met een telezoom, bv 50-150 of 70-200.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70mm F2.8

      Maar krijg je dan je sluitertijd laag genoeg voor scherpe foto's?
      Canon EOS 1000D - Canon EFS 18-55 - Tamron 28-75 F2.8 - Canon EF 75-300mm F4-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70mm F2.8

        de voorgestelde lensen zijn ook f2.8, dus daar geen zorgen over

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70mm F2.8

          Of een andere stelling (ik weet nog niet echt wat ik wil dus mijn gedacht kan veranderen )
          Is deze lens een goede vervanger van de standaard kitlens die erbij zit (17-55 geloof ik zonder beeld stabilisator. er zit ook een 70-300 lens bij)
          Canon EOS 1000D - Canon EFS 18-55 - Tamron 28-75 F2.8 - Canon EF 75-300mm F4-5.6

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70mm F2.8

            een vervanger van je kitlens zal het zeker niet worden aangezien je geen breedhoek meer gaat hebben
            het zal wel een leuke wandellens zijn gecombineerd met lichtsterkte

            je moet je vooral de vraag stellen, heb ik dit nodig of ben ik tevreden van de kitlens voor gewoon gebruik?

            voor sport heb je naar mijn mening mm's nodig, dus 200-300 of mss zelfs 400 afhankelijk van de sport, daar komt dan nog eens bij dat je zegt een sporthal, weinig licht / slecht licht enz dus moet je lichtsterkte hebben ook

            dus mogelijkheden, indien je niet ver van de sport zit: 85 1.8 of de lens die je aanhaalt, zoniet spreken we over 70-200 2.8 enz maar hier hangen dan ook natuurlijk serieus prijskaartjes aan vast (1000 euro voor het goedkoopste, meer dan 2000 euro voor toppers)
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70mm F2.8

              Als ik iets van sport wil is het handbal. Dus in een sporthal. Ik kan dan dichtbij de actie raken en ga met 70mm wel genoeg hebben denk ik. 300mm heb ik er zeker niet nodig.
              Mijn budget is helemaal niet groot. De lens die ik voor 300 euro op internet zie staan vind ik nog wel te doen. Maar eerlijk gezegd wil ik niet veel meer eraan kwijt
              Canon EOS 1000D - Canon EFS 18-55 - Tamron 28-75 F2.8 - Canon EF 75-300mm F4-5.6

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70mm F2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door iSonic Bekijk bericht
                Als ik iets van sport wil is het handbal. Dus in een sporthal. Ik kan dan dichtbij de actie raken en ga met 70mm wel genoeg hebben denk ik. 300mm heb ik er zeker niet nodig.
                Mijn budget is helemaal niet groot. De lens die ik voor 300 euro op internet zie staan vind ik nog wel te doen. Maar eerlijk gezegd wil ik niet veel meer eraan kwijt
                dit zal dan inderdaad wel doenbaar zijn met 70mm

                je kan dan die lens nemen

                of je kan bij konijn de 28-75 van tamron nieuw aanschaffen met 5j garantie voor net geen 400 euro of je kan ook gaan voor de 85mm 1.8 die nog lichtsterker is maar wel vast brandpunt dus jij moet bewegen dan
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70mm F2.8

                  Die tamron 28-75 ga ik ook voor.
                  Als je dan ook nog even de crop factor erbij rekent, krijgt hij een aardig leuk bereik.

                  Voor breedhoek misschien in de toekomst maar eens een UWA lens erbij aanschaffen indien nodig.
                  WillemClassensDesign: Mijn website
                  Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                  Flitsers:HVL-F42AM;

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70mm F2.8

                    Is die tamron hetzelfde qua kwaliteit als de Canon 24-70 2.8?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70mm F2.8

                      Hoi,

                      de Sigma die je aanhaalt is een vrij goede lens maar de AF is niet van de snelste.
                      Ze is ook niet van de scherpste op f2.8
                      En die prijs is vrij hoog vind ik...
                      Tussen de 220 en 250 € is normaal voor die lens.
                      Ik heb er één gehad voor Nikon en was daar best tevreden van.

                      mvg Jozef
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70mm F2.8

                        Die prijs is ook bespreekbaar heb ik van de verkoper.
                        Hoe zit het, zoals YvesM ook vraagt, met het kwaliteitsverschil?
                        Ik weet niet als die 4mm nog veel extra maken? Ik zag ook op de site van konijn de tamron 17-50 f2.8 staan. Daar zit ik nu ook over te twijfelen.
                        Canon EOS 1000D - Canon EFS 18-55 - Tamron 28-75 F2.8 - Canon EF 75-300mm F4-5.6

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70mm F2.8

                          Dat kan wel een goede vervanging van de kitlens zijn, maar niet voor het doel dat je aan het begin van van de discussie noemt.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X