Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

    is de nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkels verkrijgbaar?
    de vr II is me net iets te kostelijk en ik heb toch een dx camera (d300(s))


    merci,
    Dennis
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

  • #2
    Re: nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

    Hoi,

    ik heb ze een tijd geleden (november) zelf gezocht omdat ik dezelfde mening had, en in groot antwerpen niets gevonden.
    Voor Nikon is ze een afgesloten hoofdstuk dus enkel een winkeldochter kan je nog vinden als je geluk hebt....
    Ik ben er één gezien toen ik in Luxemburg zat maar daar vroegen ze toen in die winkel 2100€ voor.
    Ik heb ondertussen de VRII en heb nog geen moment spijt gehad. Eén van de beste lenzen van Nikon en in tegenstelling wat sommigen denken echt wel een heel stuk beter dan een AF-D 80/200.

    mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

      de nieuwe vrII is maar 1800-1900 euro, dus in luxemburg waren ze toch zekroverdreven voor de vrI

      ik heb heel wat reviews doorgenomen en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de vrII alleen op FX beter prestaties geeft dan e vrI. Op dx is er practisch geen verschil. Dus ik dacht: oudere lens, goedkopere prijs.


      maar dat de vrII een toplens is, blijkt uit vele vraagstellingen
      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

      Comment


      • #4
        Re: nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

        Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
        de nieuwe vrII is maar 1800-1900 euro, dus in luxemburg waren ze toch zekroverdreven voor de vrI

        ik heb heel wat reviews doorgenomen en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de vrII alleen op FX beter prestaties geeft dan e vrI. Op dx is er practisch geen verschil. Dus ik dacht: oudere lens, goedkopere prijs.


        maar dat de vrII een toplens is, blijkt uit vele vraagstellingen
        Ik zou investeringen in glas toch zien op de lange termijn.
        De genoemde lens zal zonder ongelukken en dikke pech een aantal body's overleven....
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

        Comment


        • #5
          Re: nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

          Hetzelfde kan je natuurlijk zeggen van de VRI
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

            Ik denk dat de zoektocht naar een goede gebruikte korter is dan die naar een nieuwe VRI. Daarnaast zal het je nogmaals wat geld besparen en evenveel plezier opleveren.

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment


            • #7
              Re: nikon 70-200mm f2.8 vr I nog in de winkel?

              Ik denk dat de zoektocht naar een goede gebruikte korter is dan die naar een nieuwe VRI.
              Idd, het is alleen spijtig dat ze vrij duur blijven tweedehands (1200a1300€)

              mvg Jozef
              D800 en een goed glasservies

              Comment

              Working...
              X