Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke van de drie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke van de drie

    Sigma 17-70 mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM
    Tamron 28-75 f/2.8
    Sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro

    Ik kreeg als opmerking vanuit de winkel waar ik deze zou willen bestellen dat de tamron als enigste op korte termijn te leveren is (2 weken) aan €379

    De Sigma 17-70 f2.8-4 spreekt me opzich ook aan, ondanks de 4 omdat deze zijn mm ook blijft behouden op mijn crop-camera (tamron en sigma 24-70 krijgen nog de vergrotingsfactor eroverheen).

    Welke van deze drie dus het beste te bestellen? (of hebben jullie nog andere ideeën?)
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: welke van de drie

    die OS op de 17-70 heb jij sowieso al niet nodig aangezien je beeldstabilisatie hebt in je sony body

    jij moet deels uitmaken wat je wenst, lichtsterkte of bereik

    maak eens een analyse van je foto's op welk diafragma je vnl fotografeert en welke brandpunt afstand

    is dit telkens of veelal meer bvb dan 42mm, kan je gerust de 24-70 of 28-75 nemen op je crop, is dit minder dan ga je naar de 17-70 moeten gaan en leven met de variabele diafragma waarde

    zoniet kan je ook gaan voor een UWA-genre zoals bvb een 16-35 / 14-24 e.d. gecombineerd met bvb die tamrom of sigma 2.8-lenzen

    veel hangt af van wat je fotografeert en wat je wilt

    de perfecte lens bestaat niet in 1 lens

    anders zouden we hier allemaal met een 8-1000mm rondlopen vermoed ik met 2.8 over het hele bereik als deze geen afwijkingen zou vertonen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: welke van de drie

      Klopt, wat ik merk, heb de sigma 28-70 uit m'n handtekening. Was ik heel erg tevreden over tot deze kapot ging. Echter moet ik binnenkort wat 'interieur foto's maken' en is die 17mm dan natuurlijk wel handig.

      zou natuurlijk ook de sigma 17-70 f/2.8-f/4.5 kunnen aanschaffen (zonder de OS)..
      misschien nog maar eens verder zoeken naar vergelijkbare mm lenzen in de voor mij gewenste prijsklasse.
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment


      • #4
        Re: welke van de drie

        anders mss kijken voor een 16-35 & tamron 28-75 als dit budgetair haalbaar is?

        ik dacht dat die 16-35 van tokina kwam maar weet nu nie zeker of deze bestaat voor sony
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: welke van de drie

          Kijk anders eens naar de tamron 17-50 2.8, al dan niet met VC

          Comment


          • #6
            Re: welke van de drie

            op een cropcamera is 24 of 28 als kortste afstand wel wat lang hé....?
            de enige lens die echt gemaakt is voor crop is de 17-50.

            24 wordt 36mm en dat als kortste afstand om een interieur te fotograferen... niet ideaal lijkt me...
            28 wordt 42 en dat is er al helemaal over.
            www.aeri-photography.be

            Comment

            Working...
            X