Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge canon met digitale lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoge canon met digitale lenzen

    Bestaat er eigelijk een analoge body die comatibel is met digitale lenzen?
    Ik heb dit overlaatst ergens opgevangen en het lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik er niets over kan terugvinden.

  • #2
    Re: analoge canon met digitale lenzen

    Lenzen zijn niet digitaal. Er bestaan wel lenzen die speciaal voor gebruik op een digitale cropcamera gemaakt zijn: de EF-S lenzen. Deze passen dan ook ENKEL EN ALLEEN op een Canon met dat soort vatting. Op een full frame passen die niet, en ook niet op een 1D met cropfactor 1,3 passen deze niet.

    De gewone EF lenzen passen wel op alle "analoge" Canon body's met een dergelijke vatting. Ik dacht dat alle "analoge" body's van de EOS reeks compatibel zijn met de normale EF lenzen. In geen geval ooit proberen een EF-S lens op een body met EF vatting de plaatsen...

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: analoge canon met digitale lenzen

      De gewone EF lenzen passen wel op alle "analoge" Canon body's met een dergelijke vatting.
      Passen die EF lenzen zoals jouw 24/70 f2.8 dan niet op een 60D of 7D?

      mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: analoge canon met digitale lenzen

        Jawel. De EF-lenzen passen op elke EOS. Maar de EF-S-lenzen passen enkel op de 7D, de xxD, de xxxD en de xxxxD toestellen.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: analoge canon met digitale lenzen

          Ik ga nog iets nader in op EF /EFs:
          DE EF-S bajonet is identiek aan de EF bajonet, maar omdat de achterlens vaak wat verder (te ver bij diverse camera's) in het camerahuis steekt en de beeldcirkel te klein is om een fullframe sensor of een 24x36 negatief helemaal te belichten heeft Canon het bevestigen van een EFs lens op een FF of analoge camera onmogelijk gemaakt door een extra stuk plastiek dat vastloopt achter de mount.

          Meer is het niet.

          Comment


          • #6
            Re: analoge canon met digitale lenzen

            Ik heb nog een analoge EOS 3 camera met Eye-controlled Auto-Focus, scherpstelpuntkeuze, 45-point autofocus etc....waarop al mijn lenzen passen.....zelfs mijn sigmalenzen passen erop ,....maar geen EF-S lenzen.
            Groetjes
            ----JO

            Comment

            Working...
            X