Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

    Toen ik mijn eerste stappen in de digitale fotografie zette, begon ik met een Sigma 24-135 (voornamelijk omdat ik er goedkoop eentje op de kop kon tikken). Het is niet de beste lens ter wereld, maar het is het ideale bereik voor een walkaround lens.

    Het grootste nadeel is dat de autofocus tergend traag en weinig precies is. Voor stilstaande onderwerpen gaat dat nog, maar snapshots zijn een loterij. Heeft er iemand ideeën voor een vervanger in dit bereik?
    Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

  • #2
    Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

    canon 18-135 ( die ik nu toevallig verkoop voor mijn ouders )

    toffe lens, nog snel ook, met IS en scherp.

    Wat is je budget eigenlijk en wil je terug sigma of zoek je bij andere merken ook?
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

      24-105 IS van canon gecombineerd mss met een 135mm prime?
      of een 28-75 f2.8 van tamron?

      veel hangt af van wat je ermee wenst te doen, welk budget je hebt, en ook je body
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

        Wel het is voor een 40D en het is echt om te gebruiken als vakantielens, dus het is niet de bedoeling om veel materiaal mee te sleuren/van lens te wisselen.

        De Sigma heb ik destijds voor 200 euro gekocht, en ik zit in die orde van grootte te zoeken. Qua merk heb niet echt een voorkeur (toch niet in deze lensklasse). Ik moet nog wel de eerste Sigma tegenkomen die me overtuigt op het vlak van AF.
        Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

        Comment


        • #5
          Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

          met da budget ga je er nie komen denk ik tenzij een low-quality & cost superzoom

          kijk eens bij konijn & rubens e.d. binnen jouw budget wat mogelijk is
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

            Of, om de vraag iets preciezer te stellen: op mijn verlanglijst staat eigenlijk meer licht en een betere telezoom. Aan de andere kant, begint de AF van de Sigma op mijn zenuwen te werken. Is het de moeite om de tweedehandsmarkt af te schuimen op zoek naar pakweg de 18-135 of 28-135 van Canon?
            Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

            Comment


            • #7
              Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

              als je lichtsterk wilt, zal je moeten leven met een beperkter bereik al in ieder geval
              of je moet het doen met een variabele lichtsterkte en dan heb je mogelijks de 17-70 van sigma, die is op 17mm f2.8 en op 70 f4

              zoniet zit je met de canon 24-105 f4 L maar dan zit je aan 1000 euro, de tamron 24-70 f2.8 (zelfde prijsklasse) of de tamron 28-70 f2.8 (rond de 400 euro), sigma 24-70 f2.8

              de HSM-versies van sigma nu hun autofocus is vrij goed en snel
              ik maak nu gebruik van een 18-50 f2.8-4.5 OS HSM en ben hier toch tevreden van qua AF e.d.

              als je twijfelt, ga naar de winkel, al dan niet met je toestel en test het uit of het je bevalt
              weinig winkels zullen hier iets op tegen hebben
              bij konijn is dit zeker en vast al geen probleem, ze halen de lens uit en je kan ze dan zeker al testen op een van de body's die tentoongesteld staat in de winkel
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

                Als vakantielens voldoet de 18-135 heel goed. Ik heb mijn 28-135 onlangs vervangen door die 18-135 om meer groothoek te hebben. Ik heb ze dan ook korte tijd beide gehad en ruw met mekaar vergeleken. Beeldkwaliteit is absoluut vergelijkbaar. Ongetwijfeld is de 24-105 beter(en lichtsterker), maar ook veel groter en zwaarder. Nog een exotisch alternatief is de Tamron 28-105 f2.8 als je ze kan vinden. Lichtsterk, scherp, heerlijke bokeh, maar vrij trage autofocus, en ook enorm groot een zwaar(en geen IS)...

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanger voor Sigma 24-135 (Canon)

                  Ik heb die 18-135 ook. Onlangs heb ik die voor de eerste keer zelfs voor autosportfotografie gebruikt en dit kwam eruit (in combinatie met de 7d)
                  Ik was in ieder geval tevreden en da's het belangrijkste :

                  Comment

                  Working...
                  X