Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EFS 18-55 lens op sony nex-3?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EFS 18-55 lens op sony nex-3?

    Hallo iedereen,

    ik heb een sony nex-3 gekocht met de pancake 16mm lens en zou nu graag nog een zoomlens bijkopen. Aangezien de prijs van de E-lenzen van Sony mijn budget nogal overstijgt, zoek ik een alternatief. Ik kan voor een prijsje een tweedehands Canon EFS 18-55 lens kopen en zou dan deze adapter erbij kopen: http://cgi.benl.ebay.be/Canon-EOS-EF...item1c144a4285
    Ik ken helemaal niets van lenzen of digitale fotografie, dus nu is de vraag, heb ik dan een volwaardige zoomlens?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: canon EFS 18-55 lens op sony nex-3?

    het zal werken vermoed ik maar alles manueel dus veel succes om degelijke scherpe foto's te verkrijgen

    geen AF, geen lichtmeting voor op automatische stand te werken dus eigenlijk vermoed ik dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt in aankoop en je beter een degelijke bridge had gekocht
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: canon EFS 18-55 lens op sony nex-3?

      de enige volwaardige (standaard) zoomlens blijft de SEL 18-55;
      bij Studio73 was die te koop voor 200 euro; 2dehands vind je die ook al wel

      (maar je had beter meteen de kit met beide lenzen gekocht )
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: canon EFS 18-55 lens op sony nex-3?

        Oorspronkelijk geplaatst door ebatt Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

        Ik ken helemaal niets van lenzen of digitale fotografie, dus nu is de vraag, heb ik dan een volwaardige zoomlens?

        Alvast bedankt!
        Daar heb je niets aan....
        De 18-55 blijft gewoon openstaan, er is geen mogelijkheid om het diafragma te bedienen.
        Handfocussen en lichtmeten is overkomelijk, maar je meot kunnen afstoppen.
        Bovendien zit er goedkoop glas in en van kwaliteit blijft niets over.

        Comment

        Working...
        X