Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

    Inschrijvingen gesloten


    Waarde klikgenoten :

    Het is weer bijna tijd voor het grootste middeleeuwse kampement in België te kunnen bewonderen! De teller staat ondertussen op 12 edities.

    Op 4 & 5 juni komen middeleeuwers uit tal van landen in Europa weer afgezakt naar het Rivierenhof in Deurne : +300 middeleeuwse tenten, handelaars, ambachten, ridders, jonkvrouwen, veldslagen, veel gebogen ijzer (na de veldslag) & kiddybattles, middeleeuwse taverne, kanonnen, ...
    Hier doen een heel aantal verenigingen aan mee uit de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Tjechië, Engeland, Polen, Oostenrijk,...
    Dit festijn word georganiseerd door de vzw De Legende (www.delegendevzw.be) & organisator van dienst : Henk Van Genderen.

    Ik kan voor jullie een mogelijkheid aanbieden om foto's te komen trekken!

    Dit houd in :

    - toegang kampement vanaf 10:00 (gratis). Dit is een gratis event voor iedereen
    - mogelijkheid om tijdens de veldslag in de veiligheidszone te zitten (dwz dat je voor de menigte zit en een goede kijk hebt op alles wat beweegt en toch nog relatief veilig bent
    - 2 gratis consumpties
    - een band rond de arm zodat iedereen weet dat jullie "specialekes" zijn en jullie in de veiligheidszone mogen komen. (geen band = geen toelating tot de veiligheidszone)

    Wat krijgt de organisatie van jullie?

    Een dvd/cd met al de foto's op, hier blijven natuurlijk auteursrechten gelden!
    Dit bezorgt via de post op mijn adres uiterlijk 2 maanden na datum
    Als jullie niet akkoord zijn met dit gegeven gelieve dan ook niet aan te melden en andere mensen de kans te geven om dit event mee te maken.

    Om een beetje een idee te krijgen van de foto's van de vorige editie waar mensen van BD zijn geweest : ga naar www.middeleeuwselevendegeschiedenis.be.
    Klik op het tabblad Foto's en Blog en daar staat een link naar de fotoalbum van de Quaye Werelt

    Het adres waar het dvd/cd'tje in de post moet belanden:

    De Quaeye Werelt anno 1477
    t.a.v. Timothy Lacroix
    Meyerveldstraat 36
    3202 Rillaar

    Hoe?Wat?Waar?

    - Het kampement bevind zich in het Rivierenhof te Deurne (Antwerpen)
    - Er mogen 20 fotografen per dag komen.
    - Het middeleeuws kamp is beide dagen geopend vanaf 10 uur en dat tot 18 uur
    - Je vind op de site van de legende (link hierboven) meer info over hoe je er geraakt
    - Vergeet je BD-badge zeker niet mee te nemen (niet verplicht)

    Inschrijven

    Je kan je aanmelden door een persoonlijk bericht naar mij te sturen, aanmelden kan tot uiterlijk dinsdag 1 juni 2011
    Graag gelieve in je inschrijving daar je volledige naam, voornaam & emailadres bij te voegen
    Ik zal in deze topic een lijst bijhouden met aangemelde personen, ik zal hier alleen de Bd-naam vermelden.

    Als je meerdere dagen wenst te komen laat dat duidelijk in de inschrijving weten welke dag voor jou prioriteit is.
    Als er te veel kandidaten zijn op de andere dag zal je alleen op de dag van je voorkeur kunnen komen

    De dag zelf :

    Aanmelden gebeurd in het kampement van Die Liede der Laeckvaleye. En dit uiterlijk voor 12 uur.
    Ik doe dit ook vrijwillig en wil graag een beetje middeleeuws gevoel aan het weekend overhouden.
    Diegenen die ingeschreven zijn krijgen meer info hoe dat kampement te bereiken is.

    Problemen van vorig jaar:

    - Er was een probleem dat sommige mensen ons kampement voor zich aan te melden niet vonden. Dit wordt opgelost door ons sowieso op het eerste veld te zetten, de exacte locatie weet ik nog niet maar het idee is dat dit de vaste positie zal worden voor lange tijd
    - Er was vorig jaar ook een probleem met de veiligheidszone gemeld door de aanwezige BD'ers. Dit is zoals beloofd door mij aangekaart bij de organisatie. Zij zijn over de eventuele oplossingen aan het brainstormen. 1 vd denkpistes is een 2de zone te voorzien enkel voor de fotografen en daarachter nog een zone waar de middeleeuwers zullen zitten..


    Aangemeld:
    Zaterdag 04 juni
    Dryma / Jos Vanhengel / Jumpingjacquesflash / Digipics357 / Turbojdr / snoopy8501 / Excalibur / RoJa / Spanjaart / Eline / rredone51 / Leejora / bernus / zoltan / Xia / Cece_83 / Witte Mol / klakboem

    Zondag 05 juni
    Heembeek / LVB / Lootje / Blikvanger / klakboem / Colli / Wim_K / DigitalEye / alainmesch / jvdk / pjk10 / RoJa / yves.yernaux


    Groetjes,

    Timothy
    Last edited by Lacroix Timothy; 1 juni 2011, 09:29. Reden: datum in hoofdding vergeten te zetten
    Audaces Fortuna Iuvat
    In Amicitia Unum

  • #2
    Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

    Ja ... IK zou graag de zaterdag nog is komen kijken
    ik ben daar bij aanvang dus 10.00 uur!

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

      spijtig, ik kan niet komen
      ik zit dat verlengde weekend al in mont saint michel

      amuseer jullie en tot later

      groetjes pieter
      Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

      Comment


      • #4
        Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

        Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
        spijtig, ik kan niet komen
        ik zit dat verlengde weekend al in mont saint michel

        amuseer jullie en tot later

        groetjes pieter
        Zalig, Ik wil daar ook wel eens een wandeling maken over dat strand... Ik denk dat het daar pas echt leuk is als al die Japanners weg zijn!
        Wel een uniek bolwerk!
        Amuseer je!
        Audaces Fortuna Iuvat
        In Amicitia Unum

        Comment


        • #5
          Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

          Hopelijk is er nog een plaatsje, om het even Zaterdag en/of Zondag.
          Ik ben verslaafd aan re-enactments
          Thanks bij voorbaat.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

            Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
            Hopelijk is er nog een plaatsje, om het even Zaterdag en/of Zondag.
            Ik ben verslaafd aan re-enactments
            Thanks bij voorbaat.
            Oei,

            Een verslaving is normaal gezien ongezond he
            Alhoewel dat deze er nog net door kan denk ik
            Audaces Fortuna Iuvat
            In Amicitia Unum

            Comment


            • #7
              Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

              Sorry dit jaar kan ik er niet bij zijn
              Succes met deze editie
              "You never fail because you made a mistake
              You only win because you try"
              - Marcus Hilton (bekend danser)
              FLICKR

              Comment


              • #8
                Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                Aanmelden gaat nog tot 01/06/2011 18:00

                Groetjes,

                Timothy
                Audaces Fortuna Iuvat
                In Amicitia Unum

                Comment


                • #9
                  Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                  Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom ben ik gisteren in Deurne het terrein gaan verkennen.



                  Mijn auto had ik langs de Turnhoutsebaan (1) geparkeerd. Het domein heeft twee ingangen langs die zijde.
                  Links en rechts langs de baan zijn er heel wat parkeerplaatsen. Het nadeel is, dat je met je hebben en houden te voet het Rivierenhof moet doorkruisen.
                  De parking van het domein (2) zal waarschijnlijk bezet worden door bestelwagens, aanhangwagens en auto's van de deelnemers. Ik vernam dat die voertuigen tijdens het evenement niet op het domein mogen blijven staan.
                  Ik vond nog een kleine parking (3) langs het Zilvermuseum, erg dicht bij het tentenkamp. Je zal er wel vroeg bij moeten zijn, ik schat dat er slechts voor 60 voertuigen plaats is.

                  Dit zijn Timothy en Rune Lacroix:

                  ...



                  Welk beroep deze juffrouw heeft, daar heb ik het raden naar.

                  Tot morgen.
                  Last edited by Jos Vanhengel; 4 april 2013, 20:35.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                    Zit er in dat ik met het gezin eens langs kom met de fiets. Met al die inschrijvingen... zal de kans wel groot zijn dat je een BD'er tegen 't lijf loopt zeker. ;-)
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                      Timothy bedankt voor de kans die je ons geboden hebt.
                      Het was een bijzonder spektakel, je wist niet waar eerst te kijken en we geraakten er ook niet op uitgekeken.

                      Jos, bedankt voor de oordopjes, die zijn heel goed van pas gekomen.

                      Verder goed weerzien gehad met enkele (oude) bekende BD'ers en een toffe babbel mocht er niet aan ontbreken.

                      Vriendelijke groeten,
                      Jacques
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                        Kan ik me enkel maar bij aansluiten.
                        Was een zeer fijne, (iets te) warme dag.
                        Veel respect voor de reënacters die met deze temparaturen voor het spektakel zorgden.
                        Was de eerste keer dat ik een dergelijk evenement bezocht en het was zeker de moeite waard.

                        En inderdaad dikke merci voor de oordopjes, maakte het een pak makkelijker om onbewogen foto's te nemen
                        En uiteraard ook een dikke merci aan Timothy om dit voor ons te regelen

                        Bij de veldslag vreesde ik even voor een domper omdat er geen zone voor ons was afgebakend, maar net op het nippertje kwam het toch nog dik in orde.
                        Zeker voor herhaling vatbaar
                        Canon 7D / canon 24-105mm F:4 L / canon 70-200mm F:4 L / sigma 105mm F:2.8 macro EX / speedlite 430EX MKII

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                          Allez ... en nu de mooiste resultaten hier nog posten op BD.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                            Kan alleen maar akkoord gaan met het voorgaande.
                            Toffe, vriendelijke organisatoren. Perfecte plaatsen met "beschermheer" en ook bedankt aan de milde gever om de oordopjes.
                            De gratis drankjes waren erg welkom en het spectakel waanzinig mooi.
                            Moet werkelijk "chapeau" doen voor de spelers die met die tropische temperaturen wollen kleding droegen, maliënkolders en ( soms zwarte) harnassen. Die gasten moeten echt gezweet hebben ... en wij maar klagen in onze t-shirts.
                            Nogmaals dank Timothy !
                            Last edited by zoltan; 5 juni 2011, 18:13.
                            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Quaye Werelt - middeleeuws kampement

                              Timothy, heel erg bedankt om ons uit te nodigen!

                              Respect om met zo'n temperaturen zulk schouwspel op te voeren! Prachtig gewoon.

                              Jos, oordopjes waren idd zeer welkom

                              Als het kan ben ik er volgend jaar zeker weer graag bij.

                              nu de foto's wat "bewerken" en ik hoop spoedig enkele resultaten te laten zien.

                              nogmaals bedankt mensen van De Quaye Werelt
                              Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                              www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                              Comment

                              Working...
                              X