Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret/urbex lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portret/urbex lens

    hoi,

    Ik twijfel momenteel tussen volgende combinatie:

    de canon 85 mm F1.8 + canon 70-200 F4
    of
    canon 70-200 F2.8

    of zijn er nog andere opties, combi's. Scherptediepte voor portret is wel een belangrijke factor.

    Bij voorbaat dank,
    Ando.
    Jonathan De Keer
    Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
    sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC

  • #2
    Re: portret/urbex lens

    ALS portret je main thing is en je zelden sportfotografie gaat doen, combinatie 1.
    2. is natuurlijk ook top maar die 1.8 is zeker mooi meegenomen.

    EN voor Urbex ben je met beide niet op het goede spoor, natuurlijk, hoe minder mm hoe beter maar 70 is triestig en ik kan het weten, ik heb voorlopig ook alleen een 70-200.

    Grtz,
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment


    • #3
      Re: portret/urbex lens

      Urbex en Canon vragen eigenlijk bij crop camera om de EF-s 10-22, bij FF om de EF 17-40
      Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

      Comment


      • #4
        Re: portret/urbex lens

        Voor portret zou ik niet twijfelen. De 85 1.8 is daar een prachtige lens voor. Ik gebruik ze
        eigenlijk voor alles. Op straat, op het strand. Ze is niet al te groot en licht, en die 85 mm
        is een fijne afstand om een beetje discreet mee te fotograferen. Sinds ik ze heb komt ze
        niet meer van mijn toestel... alsof ik een nieuw liefje heb.

        Comment


        • #5
          Re: portret/urbex lens

          Bij Urbex/straatfotografie heb ik 2 objectieven bij me, de 16-35 mm/2.8 MK 2 en de 70-200/2.8 MK2. Van het gat tussen 35 en 70 mm heb ik nooit last. Dit alles i.c.m. 5D MK2. Bij een crop camera is dat anders en de 70-200 begint dan bij 112 mm. Dat vind ik zelf in een aantal situaties net wat te lang.

          Bedenk wel dat de f/2.8 versie zwaarder en opvallender is dan de f/4.0 versie.

          Ik heb zelf geen moment spijt van overstap van de f/4.0 naar de f/2.8 versie.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: portret/urbex lens

            hartelijk bedankt voor de info

            ga voor de 85 mm 1.8 als portretlens heb ondertussen al een 10-20mm van sigma en dan nog even verder zien voor een mooeie zoom eventueel voor straat fotografie.

            groeten jona.
            Jonathan De Keer
            Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
            sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC

            Comment


            • #7
              Re: portret/urbex lens

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Voor portret zou ik niet twijfelen. De 85 1.8 is daar een prachtige lens voor. Ik gebruik ze
              eigenlijk voor alles. Op straat, op het strand. Ze is niet al te groot en licht, en die 85 mm
              is een fijne afstand om een beetje discreet mee te fotograferen. Sinds ik ze heb komt ze
              niet meer van mijn toestel... alsof ik een nieuw liefje heb.
              Oei, da's dan overspel, want hier ook
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment

              Working...
              X