Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga toch voor de 35mm!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ga toch voor de 35mm!

    Ik ben er uit, ik ga voor de 35mm 2.0 ipv de 50mm 2.8.
    Als voorlopige aanvulling op de 70-200 lijkt mij dit een betere keuze.
    Nu een vraag, in afwachting van de aankoop.
    Als ik nu een persoon fotografeer op laat ons zeggen 3 meter, is deze dan al “vervormd”?
    Zo extreem wijd is die 33mm niet dus ik vermoed van niet.


    Grtz en bedankt!
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Ik ga toch voor de 35mm!

    Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
    Ik ben er uit.............
    Zo extreem wijd is die 33mm niet dus ik vermoed van niet.
    yep.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ik ga toch voor de 35mm!

      En al eens over de sigma 30mm F1.4 nagedacht ? Geeft op je cropcamera een 48mm lens.

      Comment


      • #4
        Re: Ik ga toch voor de 35mm!

        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
        En al eens over de sigma 30mm F1.4 nagedacht ? Geeft op je cropcamera een 48mm lens.
        Is bovendien een scherp lensje en 1.4 komt altijd wel van pas,ik ben er toch tevreden van.
        Met vriendelijke groeten.

        Comment


        • #5
          Re: Ik ga toch voor de 35mm!

          Oorspronkelijk geplaatst door VanMar Bekijk bericht
          Is bovendien een scherp lensje en 1.4 komt altijd wel van pas,ik ben er toch tevreden van.
          Sorry mannen, tis voor de D700 en de 35mm is al besteld.
          Ik hoop ze te hebben tegen vrijdag, ik ga terug naar Waterschei.

          Toch bedankt!
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: Ik ga toch voor de 35mm!

            op D700 gebruik ik vooral m'n 50mm en m'n 24mm lensje... waar zou je een 35mm voor gebruiken?
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Ik ga toch voor de 35mm!

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              op D700 gebruik ik vooral m'n 50mm en m'n 24mm lensje... waar zou je een 35mm voor gebruiken?
              Same here, maar dan op een 5D (II). Een 35mm op FF vind ik toch een beetje vlees noch vis. Voor een standaard-lens is deze erg breed en voor groothoek is 'ie te smal. Maar zoals altijd, YMMV...
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Same here, maar dan op een 5D (II). Een 35mm op FF vind ik toch een beetje vlees noch vis. Voor een standaard-lens is deze erg breed en voor groothoek is 'ie te smal. Maar zoals altijd, YMMV...
                50mm staat te dicht tegen mijn 70-200 dus kies ik voor de 35mm omdat ik tegenwoordig toch ook al eens de urban toer opga. Ik weet het, daarvoor is deze niet breed genoeg maar...

                Ik wil 1) de 24-70 en 2) de 14-24 maar tot ik de centjes heb zal ik mij met dees behelpen.
                Kan een verkeerde keuze zijn maar ik heb een paar ideetjes met de 35mm...
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                  Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                  50mm staat te dicht tegen mijn 70-200 dus kies ik voor de 35mm omdat ik tegenwoordig toch ook al eens de urban toer opga. Ik weet het, daarvoor is deze niet breed genoeg maar...

                  Ik wil 1) de 24-70 en 2) de 14-24 maar tot ik de centjes heb zal ik mij met dees behelpen.
                  Kan een verkeerde keuze zijn maar ik heb een paar ideetjes met de 35mm...
                  ik heb zowel een 24-70 als een 70-200 en toch ga ik dikwijls op schok met m'n 50mm en 24mm... licht bepakt... zo makkelijk... je kan die gewoon weg niet vergelijken...

                  heeft niets te maken met "dicht bij de 70-200mm", de 50mm is gewoon een heel handig klein standaard lensje van goede kwaliteit... en daarenboven... F1.8....

                  je bekijkt het volgens mij veel te theoretisch (wiskundig) en te weinig praktisch...


                  ik ben vandaag op stap geweest met m'n 24mm en 50mm in lebanon... en heb enkel even m'n 200mm gemist toen er een zwerm pelikanen overvloog... voor de rest was het perfect...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    ik heb zowel een 24-70 als een 70-200 en toch ga ik dikwijls op schok met m'n 50mm en 24mm... licht bepakt... zo makkelijk... je kan die gewoon weg niet vergelijken...

                    heeft niets te maken met "dicht bij de 70-200mm", de 50mm is gewoon een heel handig klein standaard lensje van goede kwaliteit... en daarenboven... F1.8....

                    je bekijkt het volgens mij veel te theoretisch (wiskundig) en te weinig praktisch...


                    ik ben vandaag op stap geweest met m'n 24mm en 50mm in lebanon... en heb enkel even m'n 200mm gemist toen er een zwerm pelikanen overvloog... voor de rest was het perfect...
                    Theoretisch is volgens mij alleen dat ik in de toekomst 2 lenzen wil die elkaar aanvullen en wil op langere termijn ook gelijk "de beste" in hun segment?

                    Ik heb nu gekozen voor de 35 ipv de 50 en ook daar heb ik lang over gedaan.
                    Die lens komt ook goed uit de verf, volgens sommige beter dan de beide 50mm's en de 35mm 1.8 is niet FF dus is het de 2.0 geworden.
                    Ik moest bij de 70-200 een lens bij hebben om idd op straat ed. te kunnen gebruiken, en dan weer een compromis voor zowel wat personen als urbex.

                    Een compromis want eigenlijk zou een 8-400mm mijn ideale lens zijn.

                    Grtz en ik hoop ze snel te testen.
                    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                    BE-Wommelgem
                    .: 20D & D700 :.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                      Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                      Theoretisch is volgens mij alleen dat ik in de toekomst 2 lenzen wil die elkaar aanvullen en wil op langere termijn ook gelijk "de beste" in hun segment?
                      ja! precies... dat is een theoretische correcte benadering... maar in de praktijk kan je vaststellen dat dit, alhoewel correct, niet zo handig is... maar dat is altijd persoonlijk...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        ja! precies... dat is een theoretische correcte benadering... maar in de praktijk kan je vaststellen dat dit, alhoewel correct, niet zo handig is... maar dat is altijd persoonlijk...
                        Ja, ik mis idd. de praktijkervaring.
                        Zal wel komen zeker?

                        Grtz,
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                          Ja, ik mis idd. de praktijkervaring.
                          Zal wel komen zeker?
                          dat is de functie van dit forum...

                          ofwel koop je eerst alle mogelijke lenzen koopt, dan zal je nadien uit ervaring weten welke best geschikt zijn...

                          ofwel vraag je het in het forum, en koop je de lenzen die aangeraden worden door de mensen die reeds ervaring hebben...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            dat is de functie van dit forum...

                            ofwel koop je eerst alle mogelijke lenzen koopt, dan zal je nadien uit ervaring weten welke best geschikt zijn...

                            ofwel vraag je het in het forum, en koop je de lenzen die aangeraden worden door de mensen die reeds ervaring hebben...
                            Ja, en... die 35mm is op die manier komen bovendrijven.
                            Mss niet de menig van iedereen natuurlijk.

                            Ik wacht de foto's af, ik denk niet dat dit een slechte koop is, ze zouden die prime niet maken als er geen markt voor is hé.

                            Grtz,
                            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                            BE-Wommelgem
                            .: 20D & D700 :.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik ga toch voor de 35mm!

                              ik denk dat niemand hier twijfelt aan de kwaliteit van die 35mm... die is af. het is een heel goeie, scherpe en goed gebouwde lens.

                              de twijfel is de bruikbaarheid... wat is je stijl van fotografie..?

                              de 35 lijkt me ideaal voor straatfotografie, eventueel full body portretten en torso's...
                              dichterbij zal je zeker vervorming krijgen. zeker op je ff sensor.

                              de 35 wordt vaak aangeraden voor een crop camera omdat die overeenkomt met de 50 mm die veel mensen (mij inclusief) zo graag gebruiken. ben je zeker dat het niet daarom is dat ze deze hebben aangeraden...? wisten ze dat je een D700 hebt?

                              btw, ik heb de 24 70 en de 70 200 maar ook ik ga geregeld nog op stap met enkel de 50 mm... zeker s'avonds als er wat minder licht is


                              maar op het eind is het jouw stijl, jouw wensen en jouw plannen die moeten bepalen wat je neemt... als die 35 voor jouw stijl de perfecte lens is zou je dom zijn om de 50 te nemen omdat wij dat aanraden...
                              www.aeri-photography.be

                              Comment

                              Working...
                              X