Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van speelkaarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van speelkaarten

    Hallo, graag had ik mooie opnames gemaakt van speelkaarten ten toon gespreid op een tafel waarbij elke kaart scherp is en niet zoals nu het geval is met mijn Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS waarbij namelijk slechts 1 kaart scherp is terwijl de rest onscherp is. Heb ik hiervoor een andere lens nodig? Of ligt het aan de instellingen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS

  • #2
    Re: Foto's van speelkaarten

    Je instellingen.
    Hoe groter het diafragma getal, hoe meer er scherp in beeld komen. Dus op F16 zullen er meer scherp zijn dan op F8.
    Ga ook voor de grootst mogelijke afstand van de kaarten af em kleinste brandpuntsafstand (dus op 18mm met die lens), dan wordt het scherpte gebied ook groter.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Foto's van speelkaarten

      Om meer scherptediepte te krijgen moet het diafragma verder dicht, dat gaat met elke lens. Maar vooral bij "dichtbij-fotografie" is die maximale scherptediepte beperkt.
      En de sluitertijd zal ook langer worden als je het diafragma verder dicht zet, dat hoort ook bij de basiskennis van fotografie. Door die langere sluitertijd zal je een statief nodig hebben om de camera lang genoeg stil te houden.

      Het ligt dus niet echt aan de lens...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Foto's van speelkaarten

        Hartelijk dank. Hiermee kan ik verder. Ga het deze week uitproberen en hou jullie op de hoogte. Fijne zondagavond.
        Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS

        Comment

        Working...
        X