Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor beters..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijd voor beters..

    Hey,
    Ik ben nu toch al eventjes bezig met fotografie. Ik werk nu met een Canon 450D maar wil later zeker overstappen op een FF. Ondertussen wil ik al wel investeren in betere lenzen die mijn huidige vervangen en die later ook bruikbaar zijn op mijn FF. Ik werk momenteel met de EFS 18-55mm F3,5/5,6 IS (kitlens) en de EFS 55-250mm F4,0-5,6 IS.
    Iemand tips voor 'professionelere' lenzen die mijn huidige kunnen vervangen en ook zullen werken op mijn FF? Ik ben voornamelijk op zoek naar een widezoom en een telezoom. Deze combinatie van lenzen ben ik toch al gewoon
    Ook zou ik willen weten of het verstandig is om deze lenzen dan 2dehands te kopen of toch beter nieuw?
    Alvast bedankt voor het reageren!
    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

  • #2
    Re: Tijd voor beters..

    De betere lenzen kosten tweedehands nog vrij veel, maar daarna blijven ze wel goed hun waarde behouden.

    Je wil nieuwe lenzen (of tweedehands) kopen, daar kan je zoveel geld aan uitgeven als je zelf wil...
    Het budget zal waarschijnlijk de beperkende factor zijn voor je aankopen.

    De Canon 70-200 f4 L is bijvoorbeeld nog redelijk betaalbaar, maar de 70-200 f2,8 L IS II is voor heel wat hobbyfotografen net iets te duur.
    Een 70-300 IS (zonder de "L") is niet zo duur, de "L" versie kost heel wat meer.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tijd voor beters..

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De betere lenzen kosten tweedehands nog vrij veel, maar daarna blijven ze wel goed hun waarde behouden.

      Je wil nieuwe lenzen (of tweedehands) kopen, daar kan je zoveel geld aan uitgeven als je zelf wil...
      Het budget zal waarschijnlijk de beperkende factor zijn voor je aankopen.

      De Canon 70-200 f4 L is bijvoorbeeld nog redelijk betaalbaar, maar de 70-200 f2,8 L IS II is voor heel wat hobbyfotografen net iets te duur.
      Een 70-300 IS (zonder de "L") is niet zo duur, de "L" versie kost heel wat meer.
      Hey, ik had ook al gedacht aan de 70-200. De f4 dan inderdaad om de reden die jij aanhaalt. En met welke lens zou je dit aanvullen? Ik zelf dacht aan de 24-105 f/4,0 L IS (in bulk of 2dehands is deze nog redelijk betaalbaar). Een andere optie is mss de 24-85. De 24-70 lijkt me iets te duur. Nog tips voor de widezoom?
      Alvast bedankt
      Gijs
      http://gijscollet.wix.com/photography

      Comment


      • #4
        Re: Tijd voor beters..

        De 24-105 heeft een handig zoombereik op een full-frame, maar op een crop-camera is 24mm in veel gevallen niet breed genoeg. Dat is ook de reden waarom de meeste kitlenzen van een crop camera gewoonlijk op 17-18mm beginnen.

        Dat is ook de reden waarom de 24-105 samen met de 5D MKII in kit wordt geleverd, als je die toch wil kopen, dan wacht je beter tot dan, en je koopt de kit. Op die manier is de 24-105 nog goedkoper dan in een "witte doos".
        Ik had vroeger al een 24-105, maar die heb ik verkocht, en later heb ik dan toch de 5D MKII + 24-105 gekocht... (ik had er tweedehands ongeveer even veel voor gekregen als wat ze kostte in de kit).

        Op een 1,6x crop camera gebruikte ik de EF-S 17-55 f2,8 IS het meest.
        Het bereik van die lens op een 1,6x crop camera komt overeen met de 24-70 op een full-frame, maar de beeldkwaliteit van de 17-55 vond ik beter dan die van de 24-70 op een 5D MKII... (Canon moet ooit nog eens een 24-70 f2,8 L II maken, de grootste concurrent heeft een betere 24-70 f2,8.)

        De 70-200 f4 L heeft goede beeldkwaliteiten, en een snelle AF. De "IS" versie is wel beter (wat scherper, nog wat snellere AF), ze heeft dus beeldstabilisatie, en ze is ook spatwaterdicht (alleen de IS versies van de 70-200 reeks zijn spatwaterdicht).

        Ik zou uitkijken voor een tweedehands 70-200 f4 L, die kan je hier geregeld vinden.
        Als je dan later toch wil "upgraden", dan verlies je er bijna niets aan omdat die hun waarde goed behouden.
        Last edited by Black B@ndit; 18 april 2011, 17:50.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Tijd voor beters..

          Ik heb de 24/105 ook maar op mijn 7D was 24mm toch niet genoeg op de 5DmkII heb ik dat probleem niet meer.

          Comment

          Working...
          X