Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amateur wenst reflex te kopen - tips graag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amateur wenst reflex te kopen - tips graag

    Hallo iedereen

    Ik ben een amateurfotografe die zich graag wat meer bezig zou houden met fotografie.
    Ik heb echter geen enkel idee wat voor een camera te kopen (heb enkel ervaring met digitale camera's) Tips zijn dus meer dan welkom

    Thanks Lynn

  • #2
    Re: Amateur wenst reflex te kopen - tips graag

    Iets meer info verwerken in je vraag is altijd wel gewenst als je bruikbare antwoorden wilt.
    - wat is je budget?
    - Waarvoor wil je de camera voornamelijk gaan gebruiken?

    Er zijn genoeg instap camera's bij verschillende merken Canon, Nikon, Sony etc
    Over elke camera is tegenwoordig wel een review te vinden op het internet..

    Ik zou ook even nog de zoekfunctie in BD gebruiken.. er zijn al heel veel posts geplaatst van mensen die een 1e camera zoeken
    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

    Comment


    • #3
      Re: Amateur wenst reflex te kopen - tips graag

      Om je bepaalde tips te geven, is het toch wel noodzakelijk dat we wat meer komen te weten over je achtergrond.
      Heb je al een voorkeur voor een bepaald merk, en heb je al bepaalde toestellen in je handen gehad?
      Wat zijn je interesses binnen de fotografie?
      Wat is je budget?

      Hiermee kan er wat meer informatie gegeven worden. En heb je al goed gezocht op dit forum, deze vragen zijn namelijk al meerdere malen gesteld...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Amateur wenst reflex te kopen - tips graag

        Aangezien u zichzelf omschrijft als amateurfotografe, heeft u waarschijnlijk al een toestel.
        Wat is daar mis mee? Of waar komt dit te kort? En minstens even zo belangrijk: hoeveel
        wilt u graag afgetroggeld worden?
        Verder zijn alle instap toestellen goed en degelijk. Dus in een winkel waar ze wat op voor-
        raad hebben, komt u al een heel eind door ze allen eens te bepotelen...

        Comment


        • #5
          Re: Amateur wenst reflex te kopen - tips graag

          Alles is afhankelijk van jouw budget :

          Als ik op dit moment zou moeten herbeginnen (+/- 1000 €):

          - Nikon D90 (reeds iets ouder toestel, echter nu vrij goedkoop met veel mogelijkheden):
          Voordeel tov Dxxx reeks van nikon > D90 kan met alle Nikon lenzen overweg, ook diegene zonder ingebouwde motor)
          - Nikon 18-105 VR: standaard kitlens
          - Nikon 70-300 VR: telezoom met degelijke kwaliteit

          Optioneel: externe flits !
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

          Comment

          Working...
          X