Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 2.8 IS Usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 2.8 IS Usm

    Ik heb voor volgend weekend de Canon 70-200 2.8 IS Usm gehuurd om luchtfoto's te maken van een festival.
    Ik denk dat ik mijn camera best op 2.8 instel zodat ik korte sluitersnelheden heb en ik minder foto's moet weggooien door turbulentie.
    Is dat een goede redenering?
    Iemand nog tips?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

    Ik zou eerder gaan voor sluitertijdvoorkeur en eens controleren wat je toestel doet?
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

      net nog een artikel in shoot gelezen waarbij ze luchtfotografie aanhaalden vanuit een luchtballon

      hier deelden ze mee om de sluitertijdvoorkeuze-stand te nemen en diafragma wordt dan auto bepaalt

      sluitertijd hangt af van je brandpuntafstand maar ik denk dat je zeker met zonnig weer naar 1/250ste of snellere/kortere sluiter mag gaan
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

        Persoonlijk zou ik NIET de sluitertijd instellen en zien wat het diafragma doet omdat je dan vermoedelijk in zonnig weer zelfs met lage iso-waarden een toegeknepen diafragma gaat krijgen (f11 of kleiner) en dan had je evengoed de F4 versie kunnen huren....welke zin heeft dan de 2.8 nog gehad ?

        Ja, ik weet het, je kan dan met ISO-parameters en sluitertijden gaan spelen om dat diafragma klein te houden maar op zich is dat een hoop gedoe als je daar boven hangt....zou ik persoonlijk niet aan beginnen.

        Mijn voorkeur ? Zet je diafragma vast op 2.8, stel een ISO in die bij het weer dat het is "goede" sluitertijden geeft rond 1/1000 en dan gaan zowat al je foto's wel kwalitatief zijn. Beetje variatie in sluitertijd gaat minder invloed hebben op de kwaliteit van je beelden dan variatie in diafragma, vind ik zelf.

        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

          Ik denk ook dat ik voor diafragma kies , hoe korter de sluitertijd hoe beter , in een ballon heb je niet veel turbulentie maar in een sportvliegtuigje dat 200km/h vliegt wel.
          vorig jaar moest ik 2/3de van mijn foto's weggooien omdat ze bewogen waren.
          zal na zaterdag laten weten of dit de goede keuze was :-)
          Zal voor de zekerheid enkele foto's op sluitersnelheid nemen. :-)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

            ok, dacht dat het een ballon was...
            maar voor een sportvliegtuigje inderdaad

            2.8 vast
            een ISO op 400 of zoiets, en dan kijken hoe kort je je sluitertijd kan krijgen..

            succes !
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

              Ik zou toch de diafragmavoorkeuze gebruiken, met het diafragma één stopje dicht.
              Dan komt er nog steeds voldoende licht binnen om een korte sluitertijd te krijgen, en de lens is dan net wat scherper dan vol open.

              De iso pas je dan aan naargelang de weersomstandigheden, zodat de sluitertijd kort genoeg blijft.

              Een te korte sluitertijd instellen levert onderbelichte foto's op als het diafragma niet verder meer open kan, en dan heb je er ook niet veel aan.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

                Ga je dan foto's door het raam nemen?
                Of ga je buiten hangen?

                Als je buiten gaat hangen... Hou er rekening mee dat er véééél wind is. Ik heb zo eens foto's genomen uit een sportvliegtuigje (min snelheid 90mph) bij gebrek aan helikopter, enneh, trillingen absoluut geen probleem. De wind echter, laten we het zo zeggen, ik was bang dat mijn lens zou afbreken als ik teveel in de wind hing...

                Zonnekap is ook een enorme windvanger. Ik heb het daarboven bij een UV filter gehouden, zonder zonnekap.

                Verder zou ik gewoon diafragma, iso etc. instellen afhankelijk van de weersomstandigheden want vooraf kan je onmogelijk zeggen wat de beste instellingen zullen zijn.
                Last edited by Matthias; 18 april 2011, 18:33.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

                  Meestal als ik "zo snel mogelijk" wil fotograferen om trillingen tegen te gaan, werk ik net op Aperture voorkeuze, dus dit lijkt mij hier ook het meest aangewezen. Als je merkt dat je niet snel genoeg kan, dan kan je erna de ISO gaan aanpassen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm








                    Hier al een deel van de foto's en inneens een tist van mijn nieuwe fotosite.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 2.8 IS Usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door bramvanuytven Bekijk bericht
                      Hier al een deel van de foto's en inneens een tist van mijn nieuwe fotosite.
                      Je mag hier gerust een paar foto's laten zien, als je er meer wil laten zien, dan zet je beter een link naar je website.
                      Het formaat is ook te groot voor het forum.

                      Luchtfoto's krijgen gemakkelijk een grijze waas door luchtverontreiniging, of vocht in de lucht.
                      Ik weet niet welk fotobewerkingsprogramma je gebruikt, maar bij Photoshop Elements wert "auto contrast" gewoonlijk heel goed om dit soort foto's op te frissen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X