Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens

    Ik wil een macrolens aanschaffen voor het fotograferen van trouwringen welke kan ik best kopen?
    Ik heb een Nikon D700

  • #2
    Re: Macrolens

    Ikzelf heb de nikor 105mmF2.8, tot volle tevredenheid.

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens

      Daar gaat de 60mm micro perfect voor

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens

        Ga je die nooit anders gebruiken?
        Macrolens rond 150mm op FF (of 100mm bij APS-C) lijkt me beste compromis tussen afbeeldingsmaatstaf + afstand tot onderwerp + werkcomfort.
        Maar als je ook schuwere insecten /amfebie/ reptielen/.... wil fotograferen is een 180 of 200 mm heel gemakkelijk. Maar dat is wat zwaarder en iets delicater in scherpstellen/dieptescherpte.
        Ook de korte brandpunten werken goed, maar je zit dan echt op je onderwerp. Bij het plaatsen van lichtbronnen of reflectoren zit je in (eigen slag) schaduw omdat je te weinig ruimte hebt. Je kan ook gemakkelijker werken op je statief wanneer je over voldoende ruimte beschikt.
        En voor een mooie verlichting kun je niet enkel verder met de ringflits. Trouwringen bevatten heel wat glimmende oppervlakken, wat een heel nauwkeurig uitlichten vraagt.
        Mocht het te hernemen zijn, dan zit een 180mm op mijn APS-C, tot heden een 105mm.
        Een 180 a 200mm is ook een heel leuke telelens voor reportage: bv snapshots op huwelijksfeest - spelende kinderen,.... Daar kun je voldoende afstand houden tot de mensen zodat ze zich natuurlijk gedragen en heb je schitterende beeldkwaliteit en ruime marges in keuze scherptediepte (isoleren van achtergrond).Daarvoor gebruiken ze nu een 70-200/2.8. = 2 lenzen.
        Dus goed overwegen wat te kiezen.
        Dit item is al herhaaldelijk op dit forum gekomen, dus eens archieven doornemen.

        mvg

        Franky

        Comment

        Working...
        X