Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

    Denk er toch aan om voor m'n 50D een kitlens bij te kopen om mee te nemen op reis maar zie hier een heel groot verschil in de prijzen, al naar gelang Bulk en/of II !?

    Voorbeeld :

    Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS Bulk 99 euro
    Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II 199 euro
    Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II Bulk 130 euro

    Kan iemand me een woordje uitleg geven ? Dank bij voorbaat.

    Groetjes

  • #2
    Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

    Ik denk persoonlijk dat je erg teleurgesteld gaat zijn in de 18-55 als je die gaat vergelijken met de 17-55 die nu al in je handtekening staat. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom je een 18-55 bij zou willen kopen.

    Maar goed, wat de vraag betreft: de II versie is een nieuwere versie. Over het algemeen houdt dat in dat het ontwerp van de lens geoptimaliseerd is, wat bijvoorbeeld resulteert in betere beeldkwaliteit, een betere IS of betere weathersealing. Hoe dat zit bij deze specifieke lens weet ik niet, maar dat is vast wel te vinden op internet. Gezien het beperkte prijsverschil zou ik dan persoonlijk gaan voor de nieuwere versie (II). Bulk houdt in dat de lens uit een kit gehaald is en waarschijnlijk in een witte doos komt. Voor de rest is hij precies hetzelfde.
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

    http://rouwkema.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

      dacht dat de kitlens die op een xxD reeks werd geschroeft de 17-85 was en de 18-55 de kitlens voor de xxxD-reeks

      nu is de opvolger van de 17-85 de 15-85
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
        Ik denk persoonlijk dat je erg teleurgesteld gaat zijn in de 18-55 als je die gaat vergelijken met de 17-55 die nu al in je handtekening staat. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom je een 18-55 bij zou willen kopen.

        Maar goed, wat de vraag betreft: de II versie is een nieuwere versie. Over het algemeen houdt dat in dat het ontwerp van de lens geoptimaliseerd is, wat bijvoorbeeld resulteert in betere beeldkwaliteit, een betere IS of betere weathersealing. Hoe dat zit bij deze specifieke lens weet ik niet, maar dat is vast wel te vinden op internet. Gezien het beperkte prijsverschil zou ik dan persoonlijk gaan voor de nieuwere versie (II). Bulk houdt in dat de lens uit een kit gehaald is en waarschijnlijk in een witte doos komt. Voor de rest is hij precies hetzelfde.
        Ik ben dan ook héééél tevreden over de 17-55 daar niet van, maar op vakantie voortdurend met dat gewicht rond je nek rondlopen . Ik heb wel een slingshot, maar toch, ik neem te veel foto's om mijn toestel telkens weer op te bergen. Hangt dus veel rond mijn nek en dan nog een beetje ondersteund met de hand. Vroeger ging in op vakantie met de G10, maar als je het kijken door de zoeker gewoon bent...... en die G10 wordt nu meer ingepalmd door mijn vrouw.
        Toch bedankt voor je uitleg.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          dacht dat de kitlens die op een xxD reeks werd geschroeft de 17-85 was en de 18-55 de kitlens voor de xxxD-reeks

          nu is de opvolger van de 17-85 de 15-85
          De 17-85 kost dan ook weer 400+ euro en de 15-85 kost 600+ euro , dat is respectievelijk het dubbel en het driedubbel van de 18-55.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            De 17-85 kost dan ook weer 400+ euro en de 15-85 kost 600+ euro , dat is respectievelijk het dubbel en het driedubbel van de 18-55.
            Groetjes
            ja, das met goed en beter glas natuurlijk

            je kan proberen maar ik vermoed dat je je het gaat beklagen

            het is het proberen waard natuurlijk, 'veel' geld is het niet en je kan ze eventueel nog tweedehands proberen door te verkopen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Denk er toch aan om voor m'n 50D een kitlens bij te kopen om mee te nemen op reis maar zie hier een heel groot verschil in de prijzen, al naar gelang Bulk en/of II !?

              Voorbeeld :

              Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS Bulk 99 euro
              Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II 199 euro
              Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II Bulk 130 euro

              Kan iemand me een woordje uitleg geven ? Dank bij voorbaat.

              Groetjes
              Neem gewoon de goedkoopste, ze zijn optisch allemaal hetzelfde.
              Prima als lichtgewicht vakantielensje, laat je niet afschrikken, dat ding is gewoon goed.

              Comment


              • #8
                Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

                Zelf kan ik niet vergelijken met duurdere lenzen momenteel (heb zelf het budget er niet voor),
                maar de 18-55 is zeker geen slechte lens, vaak vind je die zo geprijsd voor z'n heel goeie prijs/kwaliteit verhouding en veel wegen doet ie in ieder geval ook al niet.

                En keuze bulk<->niet bulk ligt natuurlijk volledig bij jou, maar zoals gezegd krijg je die in een mooi wit doosje als je kiest voor bulk-versie en hou je nogal wat centjes meer over!

                Nog kort over de 17-85, naar wat ik laatste tijd al gehoord heb vind je deze gemakkelijk in tweedehands, maar anderzijds heb ik zeker ook al aangeraden geweest deze niet meer te kopen nieuw net omwille datie in tweedehands meestal niet super veel meer waard is. Dus als je vr de 17-85 zou gaan, zeker hier ffe op het forum posten ;-)

                Algemeen denk ik, als je met een mindere lens op reis zal gaan en je wil soms actief foto's nemen dat je tegen jezelf zal zeggen: had ik toch maar men beste lens meegenomen! (Maar da's natuurlijk puur mening)

                Groeten

                Jonathan
                Groeten Jonathan

                Comment


                • #9
                  Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

                  Waarom terug de kitlens indien je een 17-55 2.8 hebt? Indien het gewicht te zwaar is, kun
                  je beter een Sun sniper draagriem kopen. Die kost je slechts 70 euro. Dan heb je veel min-
                  der last van het gewicht, bovendien je beste lens bij.

                  Hier kan je er meer over lezen:

                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kitlens voor 50D - verschil in prijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Spruytte Bekijk bericht
                    Algemeen denk ik, als je met een mindere lens op reis zal gaan en je wil soms actief foto's nemen dat je tegen jezelf zal zeggen: had ik toch maar men beste lens meegenomen! (Maar da's natuurlijk puur mening)

                    Groeten

                    Jonathan
                    Als ik een 17-55 F 2.8 had , zou ik die meenemen op vakantie, maar dat was de vraag niet.
                    Overigens zal in veel situaties er amper verschil te zien zijn.

                    Comment

                    Working...
                    X