Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke geheugenkaart voor 1d mark 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke geheugenkaart voor 1d mark 2

    Hallo

    wat is het minimum dat ik nodig heb van wegschrijfsnelheid

    Is 20 mbps genoeg of moet ik 30 mbps hebben

    Mvg Glenn
    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

  • #2
    Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

    Elke camera heeft een intern buffer-geheugen, met de meeste camera's kan je een vrij groot aantal foto's maken voor die vol zit. Pas vanaf dan zal je met een sneller geheugenkaartje iets meer foto's per seconde kunnen blijven maken als het geheugenkaartje sneller is. Maar dat is ook beperkt tot de maximale wegschrijfsnelheid van de camera zelf, een kaartje dat sneller kan werken dan de camera heeft dan niet veel zin, het kost alleen maar meer geld.

    Met de nieuwere camera's kan je tegenwoordig filmen, dan is een kaartje dat de grote datastroom tijdens het filmen in HD kan verwerken wel nodig, anders kan je niet blijven filmen. Bij die camera's wordt dan gewoonlijk ook opgegeven welke "klasse" van geheugenkaartje er nodig is om te filmen. Met een trager geheugenkaartje kan je dan wel zonder problemen foto's maken, en ook filmen met een lagere resolutie is mogelijk.

    Ik heb het even opgezocht, de Canon 1D MKII heeft een buffer voor 40 jpeg en 20 RAW bestanden, pas als je meer dan 40 jpeg/20 RAW foto's tegen 8 foto's per seconde wil maken zal een sneller geheugenkaartje een beetje helpen...

    De Extreme III van 4GB die je al hebt zal volgens mij snel genoeg zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

      Alleen dat 4 gig snel vol zit op RAW.

      Raden jullie 1 grote kaart aan of 2 kleintjes?
      Last edited by Hocus Focus; 16 april 2011, 17:32.

      Comment


      • #4
        Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

        ik had gedacht aan de 16 gb van panasonic en schrijft 20 mb/sec weg is dat genoeg

        mvg Glenn
        Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

        Comment


        • #5
          Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

          ik heb sinds kort ultraII kaartjes van sandisk en heb ook kingston 133x kaartjes

          die kingston kaartjes zitten aan het dubbele van de snelheid dacht ik als de sandisk
          nu als je echt continu wil foto's maken, zal je zeker naar de 30mb moeten gaan en sneller

          ik merk dat mijn 40d problemen heeft na verloop van tijd dat de buffer volzit en niet kan tijdig wegschrijven met de sandisk kaartjes (na een 12-tal foto's kan hij niet meer volgen) terwijl dit wel lukt met de kingston kaarten
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

            ik had gedacht aan de 16 gb van panasonic en schrijft 20 mb/sec weg is dat genoeg

            mvg Glenn
            20mb per seconde of 20MB per seconde? Is een groot verschil hoor, welgeteld 8x zoveel, of 8000x zoveel als we echt willen beginnen mierenneuken...

            Anyway, ik heb vroeger met mijn 1DmkI en mkII nog gewerkt kaartjes klasse 4. Dat is 4MB/sec en dat ging zonder enig probleem. Alleen als ik een reeks van 20 foto's na elkaar nam, kon het lang duren eer de buffer leeg was, maar dat was enkel tijdens testen... in real life, nog nooit reeksen van +10 foto's genomen, en ik doe wel degelijk veel sport
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

              zelfs al schiet je met een 1Dmk4 regelmatig meerdere beelden na elkaar... dan nog bots je niet snel op limieten, dus dan is dat met een mK2 zeker geen probleem.

              In other words: iedere nieuwe kaartje die je tegenwoordig koopt van 16gig of meer heeft meestal 30mb/sec dus... ik zie geen probleem.

              En als je er geen zou vinden, ik heb wel nog ééntje van 16gig aan 40 euro te koop als je wil :-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

                Als je wilt filmen kun je de 45mb/s halen 16gb voor iets meer dan 60 euro ( meeste zeggen minimaal 30mb/s). als je goedkope kaarten koopt kun je 2 seconden filmen..... ik heb geen problemen met de gewone kaartjes voor foto's en zie geen reden om een duurdere kaart daarvoor kopen, maar ik hou de knopje niet voor 30 seconden achter elkaar ingedrukt je kunt wel 10 foto's of meer maken achter elkaar zonder problemen ( op 550d) . Video andere verhaal.......

                Comment


                • #9
                  Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

                  Als je wilt filmen kun je de 45mb/s halen 16gb voor iets meer dan 60 euro ( meeste zeggen minimaal 30mb/s). als je goedkope kaarten koopt kun je 2 seconden filmen..... ik heb geen problemen met de gewone kaartjes voor foto's en zie geen reden om een duurdere kaart daarvoor kopen, maar ik hou de knopje niet voor 30 seconden achter elkaar ingedrukt je kunt wel 10 foto's of meer maken achter elkaar zonder problemen ( op 550d) . Video andere verhaal.......
                  Met een 1DmkII kan je niet filmen, helaas
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke geheugenkaart voor 1d mark 2

                    ik gebruik in mijn 1D2 Sandisk Ultra II en Sandisk Extreme III kaartjes en die schrijven beiden vlot genoeg weg...

                    Op een 4gig kaartje krijg je al wel wat 1D2 raw-files hoor...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment

                    Working...
                    X