Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1DMK3 + WFT-E2A + ETREX Legend HCx + 30min = menu failure?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1DMK3 + WFT-E2A + ETREX Legend HCx + 30min = menu failure?

    Dit weekend heb ik op een evenement volgend probleem ontdekt.
    Het is de eerste keer dat ik een gehele dag geotagging gedaan heb.

    setup:
    1DMK3
    WFT-E2A
    ETREX legend HCx

    deze toestellen werken perfect met elkaar, alle fotos worden automatisch van een geotag voorzien.

    Helaas is het zo dat na een tijd (+/- 30 min) mijn menu knop niet meer werkt.
    al de rest werkt perfect.
    Ik kan nog fotos trekken, maar deze worden dan niet meer voorzien van een geotag.
    Ik ben verplicht mijn toestel te herstarten, om dit opnieuw te doen werken.

    youtube clip van het probleem:

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Nu heb ik Canon gecontacteerd ivm dit probleem, en krijg ik volgend advies terug.

    Nu is mijn vraag, is er iemand in de buurt van Oostende die een 1Dmk3, WFT-E2(A) en Etrex toestel heeft, om de nodige tests uit te voeren?

    Alvast bedankt.

    Mvg Davy

    ===Canon Mail===

    15/04/2011

    hartelijk bedankt voor uw e-mail.

    Helaas moeten wij u meedelen dat het door u beschreven probleem niet bekend is.

    Wij willen u daarom adviseren om, als mogelijk, een aantal cross over tests door te voeren. Dit kunt u eventueel ook bij een fotospeciaalzaak bij u in de buurt doorvoeren.

    1. uw EOS 1D Mark III met een andere WFT-E2 en uw Garmin GPS
    2. een andere EOS 1D Mark III met uw WFT-E2 en uw Garmin GPS
    3. uw EOS 1D Mark III met uw WFT-E2 en een andere Garmin GPS
    4. een andere EOS met een andere WFT-E2 en uw Garmin GPS

    Op die manier kan men het beste de oorzaak van het probleem filteren.

    Mocht het zo zijn dat uw EOS 1D Mark III of uw WFT-E2 het probleem veroorzaken, willen wij u adviseren om beide prodcuten aan te bieden voor nazicht of reparatie. Op die manier kunnen onze technici een beter overzicht verkrijgen van het probleem.

    Bijkomend willen wij adviseren om ook een aanvraag bij Garmin te plaatsen om een eventuele incompatibiliteit uit te sluiten.

    Verder willen wij u ook nog de volgende informatie meedelen.

    In principe zijn onze Wireless File Transmitter WFT-E2, -E3 en -E4 compatibel met de volgende protocollen:
    - NMEA 0183 Ver. 2.0.1
    - Garmin Protokoll

    Apparaten, die één van de bovenvermelde protocollen ondersteunen en over een USB-aansluiting beschikken, zouden daarom met onze Wireless File Transmitters compatibel moeten zijn. Dit geldt in het bijzonder voor apparaten van de firma Garmin (GPSMap- en eTrex-serie) alsook Magellan (eXplorist Serie).

    Volgende GPS-apparaten van de firma Garmin werden vanwege Canon Inc. getest en zijn zodoende comaptibel met onze transmitters:
    - eTrexLegendC
    - eTrex Vista C
    - GPSMap 60CSx
    - GPSMap 60CS
    - GPSMap 76CSx
    - GPSMap 76Cx
    - etrex Vista Cx
    - etrex Legend Cx
    - etrex Venture Cx

    Van de fabrikant Magellan zijn dit de volgenden:
    - eXplorist 400
    - eXplorist 210

    Daarenboven adviseren wij om, de bij de camera geleverde USB-Kabel met ferrietkern voor de verbinding tussen de WFT en het het GPS-apparaat te gebruiken. Bij de apparaten van de firma Garmin advsieren wij, het Garmin-protocol te gebruiken. Voorts adviseren wij, de desbetreffende fabrikant te contacteren voor eventuele bijzonderheden of instellingen betreffende het GPS-aparaat.

    Wij hopen u hiermee goed te hebben verder geholpen.

    Mocht u nog vragen hebben over deze zaak of wilt u op deze mail reageren klik dan binnen 5 dagen op de volgende link.

    Met vriendelijke groet,



    Cindy
    Canon Consumenten Support

  • #2
    Re: 1DMK3 + WFT-E2A + ETREX Legend HCx + 30min = menu failure?

    Niemand met een 1D3 of WFTE2, die mij even kan helpen?
    Want canon zelf doet het niet, en om even naar konijnenberg te rijden is het wat ver.

    Mvg Davy

    Comment

    Working...
    X