Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash bracket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash bracket

    Hallo,

    Heeft het zin om een bracket te gebruiken als je de flits zo dicht naast de camera zet zoals op de foto hieronder?
    Hoe groot is de impact van deze flitspositie vergeleken met de flits in de hotshoe van de camera te plaatsen?

    Ten tweede, ik lees ergens dat je een sync kabel moet gebruiken. Betekent dat je geen gebruik kunt maken van ETTL met een bracket?

    Tot slot, 200 euro voor een stukje beugel en een kabel is toch belachelijk veel. Wat zit daar allemaal achter?
    Kan je dan niet beter zo'n ding gebruiken en een aparte kabel kopen?

    Last edited by Hocus Focus; 14 april 2011, 21:07.

  • #2
    Re: Flash bracket

    Mijn inziens doe je dit enkel voor de sterkte / iets meer bescherming van je camera omdat je anders met dat dood gewicht op die flitsschoen zit.

    Voor de rest zelfde nadelen als em er op staat hoor.
    Bij reportage, als de mensen te dicht bij de muur staan zie je slagschaduw achter hen net zoals em er bovenop staat en je in portrethouding werkt.

    ETTL blijft werken als je een ETTL kabel hebt (maakt geen verschil)
    Bij een gewoon sync kabel zit je direct vast aan manueel instellen op je flits natuurlijk.

    Voor de rest niets dan extra dood gewicht om mee te sleuren.
    200 euro niet waard tenzij je in ruwe omgeving moet werken (bv politici nemen van tussen druk publiek standpunt)

    Comment


    • #3
      Re: Flash bracket

      Het voordeel van deze opstelling is dat wanneer je veel in portretstand fotografeerd het licht van boven komt en niet van opzij.

      Je moet wel een ETTL kabel gebruiken om ETTL mogelijkheden te behouden.

      Deze bracket heeft wat meer instelmogelijkheden (en kabel in inclusief) dus daarom kost het wat.

      Dat ding van 9 euro zal ook wel voldoen op voorwaarde dat je de kabel erop kunt bevestigen.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Flash bracket

        Ik vind de 200 euro ook wat overdreven, aan de andere kant is uw voorgestelde Hama wat pover hé. Ik gebruik een Manfrotto 233b bracket in combinatie met de off shoe cable van Canon. De beugel geeft heel veel mogelijkheden en kost slechts 75 euro, de kabel die had ik al van vroeger.



        MVG, Jeff C.
        Last edited by Digipics357; 15 april 2011, 08:00.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Flash bracket

          Ik vreesde er al voor. In portret komt de flits wel van onder en niet van boven (je draait tegenwijzerszin).

          Het enige voordeel dat ik zie is dat je de flits van de beugel kunt halen en in je hand vasthouden. Gaat dat vlot?

          Comment


          • #6
            Re: Flash bracket

            Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
            Ik vreesde er al voor. In portret komt de flits wel van onder en niet van boven (je draait tegenwijzerszin).

            Het enige voordeel dat ik zie is dat je de flits van de beugel kunt halen en in je hand vasthouden. Gaat dat vlot?
            deze is goedkoper en handig...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Flash bracket



              deze is nogal populair en zet de flash vanboven in portret stand . gaat ook zonder grip

              Comment

              Working...
              X