Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens voor nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telelens voor nikon

    Ik wil mijn eerste telelens kopen voor mijn d90,
    Ik zou deze graag gebruiken voor natuurfotografie (vogels, zoogdieren) en ze mag maximum 600 euro kosten, maar hoeft niet persé zo duur te zijn.
    Ik heb wat opgezocht en dit zijn lenzen die mij wel wat lijken:

    Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Nikon 129 euro
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nik 209
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Nik 149
    Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG OS Nikon 369
    Tamron 70-300 F4-5.6 Di VC USD Nikon 389
    Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Nik 395
    Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD Nikon 549

    Zijn er mensen die mij kunnen zeggen welke lens ze goed vinden en welke juist niet.
    Ook vroeg ik mij af of vibratie reductie (OS, VC) en APO nuttig zijn.

    De laatste twee staan ertussen omdat ik later ook nog een groothoek wil kopen, maar ik hoor vaak dat het beter is om daarvoor verschillende lenzen te hebben. Is dit zo?

    groetjes
    silke

  • #2
    Re: telelens voor nikon

    Vibratiereductie bij telelenzen is heel erg handig en aan te raden als je vrij uit de hand foto's wil maken waarbij de sluitertijden tegen de grens van het toelaatbare aan gaan lopen.
    Waarom kijk je ook niet eens naar de Nikkor AF-S VR 70-300 mm/f4.5-5.6? Deze is te koop voor minder dan 400 Euro en het is een goed en degelijk gebouwd objectief...

    Wil je het gelijk goed doen, koop dan inderdaad verschillende objectieven voor hetgeen je wil fotograferen, dus in dit geval een apart groothoek objectief. Uiteindelijk zul je daar de meeste kwaliteit uit gaan halen.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: telelens voor nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      Vibratiereductie bij telelenzen is heel erg handig en aan te raden als je vrij uit de hand foto's wil maken waarbij de sluitertijden tegen de grens van het toelaatbare aan gaan lopen.
      Waarom kijk je ook niet eens naar de Nikkor AF-S VR 70-300 mm/f4.5-5.6? Deze is te koop voor minder dan 400 Euro en het is een goed en degelijk gebouwd objectief...

      Wil je het gelijk goed doen, koop dan inderdaad verschillende objectieven voor hetgeen je wil fotograferen, dus in dit geval een apart groothoek objectief. Uiteindelijk zul je daar de meeste kwaliteit uit gaan halen.
      Volledig mee eens!!

      Dat je in het lijstje geen plaats had gevonden voor de Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G??

      Ik ben een fan van deze lens
      dslr4dummies

      Comment


      • #4
        Re: telelens voor nikon

        Ga voor de nikkor 70-300mm, die is echt goed voor zijn prijs.
        Veel beter dan al de genoemde lenzen.
        Laat je ook niet verlijden tot een nikkor 55-300,
        die is eveneens minder goed dan de 70-300.

        Het is inderdaad beter enkele verschillende lenzen te hebben dan een 'alles-in-één'-lens.
        tenzij je op reis gaat, dan bespaart zo een 'alles-in-één' je wel wat gewicht in je tas.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: telelens voor nikon

          Ik zou voor de Tamron gaan, heeft een Eisa award gekregen, European Zoom lens en volgens alle reviews die ik gelezen heb is die heel scherp.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: telelens voor nikon

            Ik heb de Tamron (goedkoper versie), die is heel goed voor de prijs maar als je het kan betalen koop je beter de 70-300mm Nikon.

            Comment


            • #7
              Re: telelens voor nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ik zou voor de Tamron gaan, heeft een Eisa award gekregen, European Zoom lens en volgens alle reviews die ik gelezen heb is die heel scherp.
              pff, en jij gaat gewoon op die awards af? resultaten?
              En welke Tamron bedoel je, Hij noemt er 4 op.

              inderdaad de 18-270 PZD mag dan de beste zijn onder de superzooms,
              maar kan bijlange niet op tegen de 70-300 van Nikon.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: telelens voor nikon

                Idd... De nikkor 70-300 vr toevoegen aan het lijstje en deze kiezen :-)
                Met 360€ ong valt die perfect binnen je prijsklasse
                Fuji X-E1 - 18-55mm
                facebook

                Comment


                • #9
                  Re: telelens voor nikon

                  Ik heb de nikkor 70-300 zonder vr en die is zeker niet beter dan de tamron 18-270 , de tamron is daar beter, maar schijnt dat de laatste versie met VR stukken beter is

                  Comment


                  • #10
                    Re: telelens voor nikon

                    ik heb me recentelijk een Nikkor AF-S 55-300mm 4.5-5.6 G DX-ED VR gekocht bij Konijn voor 299€.

                    Ben er zeer tevreden over
                    Mijn Blog
                    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                    Comment


                    • #11
                      Re: telelens voor nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                      ik heb me recentelijk een Nikkor AF-S 55-300mm 4.5-5.6 G DX-ED VR gekocht bij Konijn voor 299€.

                      Ben er zeer tevreden over
                      Heb die lens voor mijn vrouw haar toestel ook gekocht en geeft inderdaad goede beelden. Had ik echt niet verwacht voor die prijs.

                      Comment


                      • #12
                        Re: telelens voor nikon

                        Nikon 70-300 VR , mooi objectief, scherp, goed gebouwd, topper!, zeker voor hetgeen hij kost. Ik gebruik hem met veel plezier voor sportfotografie, reportagefotografie en maritieme fotografie.
                        http://www.mariorentmeester.nl &
                        http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                        | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

                        Comment


                        • #13
                          Re: telelens voor nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          Ik heb de nikkor 70-300 zonder vr en die is zeker niet beter dan de tamron 18-270 , de tamron is daar beter, maar schijnt dat de laatste versie met VR stukken beter is
                          inderdaad, als ik over de 70-300 praat, dan heb ik het over de VR versie
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #14
                            Re: telelens voor nikon

                            En je hebt dankzij het feit dat het een fx lens is een beeldhoek van 112-480. Handig en voor die prijs een leuk objectief. Ze is wel niet erg lichtsterk en op 300mm ben ik toch een beetje teleurgesteld in de scherpte icm de d90... Wel heel mooie kleuren en een licht gewicht!
                            http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                            Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                            Comment


                            • #15
                              Re: telelens voor nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
                              En je hebt dankzij het feit dat het een fx lens is een beeldhoek van 112-480. Handig en voor die prijs een leuk objectief. Ze is wel niet erg lichtsterk en op 300mm ben ik toch een beetje teleurgesteld in de scherpte icm de d90... Wel heel mooie kleuren en een licht gewicht!
                              wat heeft het feit dat het een FX lens is, te maken met de beeldhoek van deze lens op een cropcamera?
                              dslr4dummies

                              Comment

                              Working...
                              X