Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 8-15 f/4.0 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 8-15 f/4.0 L

    het is nu al een paar maanden dat ik wacht op deze lens, iemand enig idee wanneer deze eens beschikbaar zou zijn in de winkels?

    Ik hoor er echt niets over op canonrumors of op BD of in de winkels. Overal staan ze op "te bestellen" ...
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: Canon 8-15 f/4.0 L

    Het was al uitgesteld, maar nu met die aardbeving en alle gevolgen zal er nog een flinke vertraging bij komen helaas.
    Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

    Comment


    • #3
      Re: Canon 8-15 f/4.0 L

      mja, helaas. Ik heb liever dat ze het ginder goed stellen hoor dan dat ze zich concentreren op een lens die moet uitkomen Maar ik dacht gewoon dat de lens al uitgebracht was maar nergens beschikbaar, ik kan er ook quasi geen reviews over vinden enkel op de site van Canon zelf staat er een video van en specificaties van de lens die me nogal doen kwijlen
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon 8-15 f/4.0 L

        Wellicht had je het al gelezen op Canonrumors.com maar voor degene die dat nog niet gedaan hebben:

        Probably not a shocker
        Canon has officially delayed the EF 8-15 f/4L Fisheye, EF 300 f/2.8L IS II & EF 400 f/2.8L IS II.
        The new date? No one knows. A bigtime lens guy said he expects to see “an abominable snowman riding a unicorn” before he sees the new fisheye.
        I think June/July at the earliest now.

        't Zal toch nog wel ff duren.
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 8-15 f/4.0 L



          eindelijk is em uit, nu nog even wachten tot wij hem kunnen kopen zeker?

          opt eerste zicht zeker een lens met een grote "fun" factor!
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon 8-15 f/4.0 L

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            http://youtu.be/IabjY5AmWOk

            eindelijk is em uit, nu nog even wachten tot wij hem kunnen kopen zeker?

            opt eerste zicht zeker een lens met een grote "fun" factor!
            Als de prijs rond die van de 17-40mm F4.0 ligt koop ik deze wel .

            Comment


            • #7
              Re: Canon 8-15 f/4.0 L

              Dat ziet er inderdaad heel erg leuk uit, maar omdat ze zo duur is zal ik het voorlopig toch nog bij de Sigma 15mm fisheye houden (die vind ik eigenlijk al spectaculair genoeg op de 5D MKII).
              De beeldkwaliteit van de Canon 8-15 zal ongetwijfeld een pak beter zijn, de Sigma heeft heel gemakkelijk last van flare, en dat schijnt bij de Canon niet echt een probleem te zijn.
              De scherpte van de Canon zal ook wel beter zijn, maar dat mag wel met zo'n prijskaartje.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 8-15 f/4.0 L

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                Als de prijs rond die van de 17-40mm F4.0 ligt koop ik deze wel .
                you wish

                prijs ligt rond de 1000pond of 1400euro. Ik wacht wel nog op de eerste echte foto's op full size om eens te kunnen beoordelen maar vroeg me wel af of er BD'ers zijn die deze besteld zouden hebben.
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 8-15 f/4.0 L

                  Voor de geinterresseerden :

                  This interesting lens was officialy anounced on August 2010 but it appeared in stores very recently. Today, we can show you gallery of sample images taken by this lens mounted on Canon EOS 1Ds MkIII body. Enjoy! Please remember that all images are JPEG files straight from the camera. The lowest level of sharpenning was used and noise reduction was off. ...


                  De foto's zijn gemaakt op 29 juli 2011.
                  Als ik dit zie stel ik mij nog heel wat vragen bij die lens.
                  De geplaatste beelden kan je in volle resolutie bekijken.
                  Ik moet juist eens tijd vinden om deze te gaan vergelijken met mijn Sigma 8-16 F4,5-5,6
                  op FF body.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 8-15 f/4.0 L

                    Voor een review van de lens:
                    http://www.youtube.com/watch?v=IabjY...&feature=feedu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 8-15 f/4.0 L

                      Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat er speciaal is aan deze lens, dit is toch gewoon een EF-s lens met EF vatting, zoals elke ultra breedhoek Sigma, Tamron en Tokina?
                      Het verschil met deze bvb: http://www.360pano.de/en/tokina-sigma-nikon.html
                      lijkt me niet zo groot, hoewel 8mm natuurlijk nog wel een verschil is met 10.
                      Mijn Tokina 12-24 is optisch vanaf ~15mm ook perfect op FF zolang je er geen zonnekap of filter opzet en zelfs bijzonder scherp tot in de hoeken.
                      Mechanisch zal deze Canon hopelijk wel beter zijn, mijn Tokina heeft ondertussen een gekend elektronisch probleem...
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 8-15 f/4.0 L

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                        Voor de geinterresseerden :

                        This interesting lens was officialy anounced on August 2010 but it appeared in stores very recently. Today, we can show you gallery of sample images taken by this lens mounted on Canon EOS 1Ds MkIII body. Enjoy! Please remember that all images are JPEG files straight from the camera. The lowest level of sharpenning was used and noise reduction was off. ...


                        De foto's zijn gemaakt op 29 juli 2011.
                        Als ik dit zie stel ik mij nog heel wat vragen bij die lens.
                        De geplaatste beelden kan je in volle resolutie bekijken.
                        Ik moet juist eens tijd vinden om deze te gaan vergelijken met mijn Sigma 8-16 F4,5-5,6
                        op FF body.
                        ik heb zelf de 8-16 gehad van sigma maar dit is een EF lens dus kan op FF, de sigma niet, 8mm op je crop is een 12mm terwijl dit effectief 8mm fisheye is spijtig genoeg zoals ik al zei is dit een fun factor lens, je moet het al veel gebruiken om hem aan te schaffen vandaar dat een deel van mijn spaarcentjes eerst naar een 35L zullen gaan ipv deze fun lens
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 8-15 f/4.0 L

                          Die Sigma heeft ook gewoon een EF mount (tenzij ze daarvan afgestapt zijn met de laatste versie) maar heeft enkel een te kleine beeldcirkel om een FF sensor volledig te belichten. Net als deze Canon dus.
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment

                          Working...
                          X