Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

55-200/250: Canon of Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 55-200/250: Canon of Tamron

    Ik fotografeer nu al een jaartje met de 18-55mm kitlens van Canon en merk toch dat ik vaak tegen de 55mm aanzit en eigenlijk nog een beetje meer zou willen zoomen. Dus hoog tijd voor een uitbreiding, denk ik. Maar welke? Nu kwam ik deze twee tegen. Is hier veel verschil tussen?

    Tamron 55-200mm F 4-5,6 Di II Mac. Canon

    Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 55-200/250: Canon of Tamron

    optisch en gebruikservaring kan ik je niet meedelen want heb geen van beide

    nu heeft de canon IS mee (beeldstabilisatie), dat is al een verschil tss beide
    ook heb je 50mm meer zoom

    ook staan de 'kitlenzen' prijs/kwaliteit vrij hoog aangeschreven en die 55-250 die je vernoemt, is een lens die veel gebruikt wordt in kit (dus bulk-verkoop met de lens die je al hebt en een consumerbody xxxD-reeks)
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 55-200/250: Canon of Tamron

      Ongetwijfeld de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
      Compact - superscherp - goedkoop - zeer ruime zoomrange (320mm op crop) - IS zeker nodig vanaf 200mm of onscherpe fotos door beweging van de camera met de hand.

      Simpelweg één van de beste prijs/kwaliteitslenzen van Canon.
      Aan 2 vrienden raadde ik de Tamron 17-50 + Canon 55-250 IS aan, nog steeds hun basisset

      Later kun je misschien je kitlens upgraden naar de Tamron 17-50 2.8 (ook goedkoop, lichtsterk voor binnen, scherp, snelle autofocus).
      PS: niet bang zijn van 2e hands lenzen te kopen, bespaar je heel wat centen!

      Moest ik niet op fullframe overgeschakeld zijn had ik hem nog
      Het is wel een "buitenlens" (dus niet voor optredens of bij minder licht) maar dit weet je.

      Comment


      • #4
        Re: 55-200/250: Canon of Tamron

        Hier een beroemd draadje over de Canon lens. Foto's zijn wel verwijderd maar tekst is
        wel nog te lezen.

        Op 25 meter genomen. Het gaat wel over de IS versie Model = Canon EOS 400D DIGITAL Exposure Time = 1/30" F Number = F5.6 Exposure Program = Aperture priority ISO Speed Ratings = 100 op 250 mm mvg duindistel;)

        Comment


        • #5
          Re: 55-200/250: Canon of Tamron

          Ik heb de 55-250mm en ik heb dit objectief altijd naar volle goesting gebruikt!
          Het is een prettig zoombereik en lekker licht! Op 250mm vond ik het iets minder maar op 230-240mm is hij erg scherp! Zelfs uit de hand.

          Maar ik heb besloten om deze lens te verkopen omdat ik een vaste 300mm f4.0 ga kopen (NOG scherper)
          Als je interesse hebt in de 55-250mm f4.5-5.6 IS laat je het maar weten.

          grts
          Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

          Comment


          • #6
            Re: 55-200/250: Canon of Tamron

            voor die prijs heb je geen superlens, hangt een beetje af wat kwaliteit dat je wil bekomen
            deze lens kopen als je verder wil, is voor mij een miskoop
            de witte 70 200, als je die in je hand hebt gehad, dan wil je niks anders meer
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: 55-200/250: Canon of Tamron

              Tja dan kun je ook stellen dat de TS haar kitlens een miskoop was en meteen body only moest kopen met een 17-55 2.8 IS.
              De 70-200 is een L-lens, je moet je een beetje inleven in de situatie (neem aan dat niet iedereen meteen L-lenzen wil kopen).

              De Tamron 17-50 2.8 + Canon 55-250 IS is al een zeer goede start qua prijs/kwaliteit

              De Canon EF-S 55-250 kost slechts €199, heb ik zelf uitgetest, superscherp, totaal geen miskoop!!!
              Nu heb ik de 70-200 f2.8L, moest ik geen fullframe gehad hebben, nam ik zeker terug de 55-250 mee op reis, zeker geen 70-200 om bij het hotel mee rond te lopen!!

              Uw Canon EF-S 15-85mm van €620 is net zoals de 55-250 ook geen f2.8, slechts "f/3.5-5.6" met vignetering en kost 3x meer dan de 55-250, voor die prijs misschien wel een miskoop

              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
              voor die prijs heb je geen superlens, hangt een beetje af wat kwaliteit dat je wil bekomen
              deze lens kopen als je verder wil, is voor mij een miskoop
              de witte 70 200, als je die in je hand hebt gehad, dan wil je niks anders meer
              Last edited by PurePhotography; 16 april 2011, 12:38.

              Comment


              • #8
                Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                voor die prijs heb je geen superlens, hangt een beetje af wat kwaliteit dat je wil bekomen
                deze lens kopen als je verder wil, is voor mij een miskoop
                de witte 70 200, als je die in je hand hebt gehad, dan wil je niks anders meer
                Ja, dit kan ik nu ook bevestigen. Heb sinds donderdag de Canon 70-200 f2.8 IS II en het verschil is opmerkelijk. Dat is de prijs ook!
                Maar ik denk dat TS vooral verder wil in mm en dan kan ik niets dan goeds zeggen over de Canon 55-250. Voor dat geld (±200€) heb je heel leuk lensje, heel licht en een mooi zoombereik.
                Daarom zal ze nog wel dienen als reislens en gaat ze (nog) niet de deur uit.

                Grtz,
                Ozric
                The first blow fells not the tree!

                Comment


                • #9
                  Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                  Ik heb de Sonyversie van de Tamron gehad (optisch identieke opbouw, 13 elementen in 9 groepen) en dat is een prima lens . Ook op 200mm is die nog verrassend goed.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                    De EF-S 55-250 IS is de beste low-budget telezoom die je op een 1,6x crop camera van Canon kan gebruiken.

                    De Tamron is ook een low-budget lens, maar dat is ten opzichte van de Canon duidelijk te merken aan de mindere beeldkwaliteit.

                    In dat bereik heb je nog veel meer keuze, maar dan loopt het prijskaartje al snel op, tot zelfs meer dan 2000 euro voor de 70-200 f2,8 L IS II (maar dat is dan wel een toplens, ik gebruik die zelf ook).

                    Als je geen lichtsterke lens nodig hebt, en als de AF-snelheid niet zo belangrijk is, dan kom je waarschijnlijk wel toe met de EF-S 55-250 IS.

                    Kijk hier op het forum eens in de koopjeshoek, deze lens wordt geregeld tweedehands aangeboden door fotografen die willen "upgraden" naar een of andere "L" lens.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                      Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS is echt wel leuk om mee te werken, kheb die ook ondertussen al groot half jaar en altijd leuk om er mee op stap te gaan...

                      Zoals wel aangehaald ja, er zijn miss wel betere lenzen op de markt (referentie naar de 70-200), maar niet iedereen kan nu eenmaal minstens 1000 euro ertegen gooien.
                      Als je merkt dat je het extra zoombereik echt super veel gebruikt, kan je later, net zoals andere de overstap maken naar een L-lens, maar de 55-250 is zeker meer dan genoeg om het extra zoomgebruik nuttig te leren gebruiken!

                      Jonathan
                      Groeten Jonathan

                      Comment


                      • #12
                        Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                        Ik kan niet zeggen dat ik de 55-250 heb gebruikt, maar die Sony/Tamron is echt wel goed hoor. Vergeleken met de Canon mag je 'm zeker niet onderschatten .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          De EF-S 55-250 IS is de beste low-budget telezoom die je op een 1,6x crop camera van Canon kan gebruiken.
                          Dat vat het inderdaad goed samen. Beeldkwaliteit is uitstekend, scherpte zeer goed, alleen mag ze een beetje meer contrast geven, maar dat is in PS nog wel bij te werken indien nodig.
                          Als reislens (in combinatie met een groothoek) gaat deze altijd met me mee... (ondanks dat ik ook wel L-lenzen heb)
                          Miskoop is het zeker niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 55-200/250: Canon of Tamron

                            Bedankt allemaal. Het is dus duidelijk, ik ga voor de Canon gaan. In de toekomst is het idd ook nog de bedoeling om de kitlens te vervangen door een lichtsterke lens. Eerst nog wat sparen, dus.

                            Comment

                            Working...
                            X