Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

55-200/250: Canon of Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 55-200/250: Canon of Tamron

    Ik fotografeer nu al een jaartje met de 18-55mm kitlens van Canon en merk toch dat ik vaak tegen de 55mm aanzit en eigenlijk nog een beetje meer zou willen zoomen. Dus hoog tijd voor een uitbreiding, denk ik. Maar welke? Nu kwam ik deze twee tegen. Is hier veel verschil tussen?

    Tamron 55-200mm F 4-5,6 Di II Mac. Canon

    Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 55-200/250: Canon of Tamron

    optisch en gebruikservaring kan ik je niet meedelen want heb geen van beide

    nu heeft de canon IS mee (beeldstabilisatie), dat is al een verschil tss beide
    ook heb je 50mm meer zoom

    ook staan de 'kitlenzen' prijs/kwaliteit vrij hoog aangeschreven en die 55-250 die je vernoemt, is een lens die veel gebruikt wordt in kit (dus bulk-verkoop met de lens die je al hebt en een consumerbody xxxD-reeks)
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 55-200/250: Canon of Tamron

      Ongetwijfeld de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
      Compact - superscherp - goedkoop - zeer ruime zoomrange (320mm op crop) - IS zeker nodig vanaf 200mm of onscherpe fotos door beweging van de camera met de hand.

      Simpelweg één van de beste prijs/kwaliteitslenzen van Canon.
      Aan 2 vrienden raadde ik de Tamron 17-50 + Canon 55-250 IS aan, nog steeds hun basisset

      Later kun je misschien je kitlens upgraden naar de Tamron 17-50 2.8 (ook goedkoop, lichtsterk voor binnen, scherp, snelle autofocus).
      PS: niet bang zijn van 2e hands lenzen te kopen, bespaar je heel wat centen!

      Moest ik niet op fullframe overgeschakeld zijn had ik hem nog
      Het is wel een "buitenlens" (dus niet voor optredens of bij minder licht) maar dit weet je.

      Comment


      • #4
        Re: 55-200/250: Canon of Tamron