Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuala Lumpur - Malaysia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kuala Lumpur - Malaysia

    Ik wil enkel een waarschuwing geven aan mensen die van plan zijn om naar Kuala Lumpur te gaan.
    Wij zijn er overvallen geweest tijdens een fotoshoot op locatie door jongeren op brommers. Ze hadden ons gezien en hebben vervolgens een plan opgezet om met een afleidingsmanouevre het foto-materiaal te kunnen stelen. Eerst heeft de ene brommer de ruit van onze huurauto (geparkeerd aan de overkant van de straat - in ons zicht) ingeslagen en is er vandoor gegaan met handtas van het model en MU-artist. In de verwarring die toen ontstaan is en omdat ik naar hen toeliep kwam de tweede brommer van de andere kant aangereden en hebben ze in een fractie van een seconde mijn cameramateriaal kunnen meenemen:
    - Nikon D300 (SN 4019055) with batterypack Nikon MB-D10 (SN2034548)
    - SIGMA 70-200 F2.8
    - Pocketwizard transmitter
    - Nikon MC-36
    - MANFROTTO tripod

    Pas dus op met jongeren op brommers. De Belgische ambassade erkent dat dit een gigantisch probleem wordt - snatch thefts door jongeren op brommers.
    Loop altijd aan de buitenkant van het voetpad - hou je camera ook aan de buitenkant. Als je bezig bent met fotograferen op locatie voor landschappen - gebouwen - wat dan ook; van zodra je in het vizier bent gevallen van dergelijke jongeren, pak alles in en neem de eerste taxi of zo naar ergens anders.
    Neem enkel mee wat je tijdens die uitstap zeker nodig hebt, niet meer, beperk het risico.
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

  • #2
    Re: Kuala Lumpur - Malaysia

    Ik denk dat je overal voorzichtig moet zijn.
    In sommige landen wat meer dan andere. Maar dit kan evengoed frankrijk ofzo zijn.

    Hopelijk dekt je reisverzekering een groot deel.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Kuala Lumpur - Malaysia

      ben het met de vorige schrijver eens dat dit overal kan gebeuren.
      Ben zelf vier keer in kuala lumpur geweest en nooit iets gemerkt. Ik weet dat het regelmatig voorkomt, want er staan ook overal in de binnenstad waarschuwingsbordjes.
      hoop inderdaad dat de verzekering uitkeert
      gr
      willem
      Last edited by w-degraaf; 30 april 2011, 12:00.

      Comment

      Working...
      X