Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

    Bij Konijnenberg raden ze mij aan bij de aanschaf van een D700 een extra garantie van 2 jaar er bij te nemen voor de prijs van 149€. Zodoende heb ik dan 4 jaar garantie.
    Ze vertelden mij dat door de gevoelige elektronica sommige apparaten durven problemen vertonen na 2 jaar. Graag jullie ervaring of advies?
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

      In België heb je sowiezo een garantie van twee jaar. Garantie bijkopen doe ik principieel niet. De firma's die die garantie verkopen herverzekeren dat, dus er gaat heel wat van de premie in administratie zitten en dan maken ze er winst op, want zonder winst geen zaak.
      Je kan al eens pech hebben dat iets stuk gaat na de wettelijke garantie periode maar dat weegt niet op tegen de premie's die je hebt betaald als je het systematisch doet.
      Trouwens, na twee jaar zijn er meestal nieuwere producten op de markt met weer betere specificaties.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

        Dat gevoel heb ik momenteel ook.
        Volgens mij is dat pure winst en doen ze dit zeker niet voor Uw schoon ogen
        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

        Comment


        • #5
          Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

          Om na drie jaar te horen te krijgen dat je toestel vochtig is geweest, of gevallen en daarom niet onder garantie gerepareerd kan worden zeker?

          Ik koop dat nooit en de extra verzekeringen die men er graag bij wil verkopen ook niet.

          Comment


          • #6
            Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Om na drie jaar te horen te krijgen dat je toestel vochtig is geweest, of gevallen en daarom niet onder garantie gerepareerd kan worden zeker?

            Ik koop dat nooit en de extra verzekeringen die men er graag bij wil verkopen ook niet.
            ook mijn mening.. de kans is groot dat als er na +2 jaar (en vele 1000'en fotos) iets kapot gaat het niet onder garantie zal vallen
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

              Ze zeggen dat enkel bij een val of waterschade er geen garantie geld
              Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

              Comment


              • #8
                Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                Ik denk dat als je twee jaar vol vertrouwen hebt kunnen schieten met een toestel, dat het
                dan ook best wel een jaar of vier, vijf mee zal gaan. Gebreken komen doorgaan vlugger
                aan het licht. Maar goed, dat ik dat denk hoef niet per se waar of juist te zijn. Ik zeg het
                maar omdat ik een gruwelijke hekel heb aan verzekeringen, en ook wel een beetje aan al
                die gasten die de mensen zoiets aansmeren om achteraf met een vals smoelwerk doodleuk
                te verklaren dat de opgelopen schade niet kan worden terug vergoed vanwege dit of dat.
                Jakkes.

                Comment


                • #9
                  Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                  Bij Konijnenberg raden ze mij aan bij de aanschaf van een D700 een extra garantie van 2 jaar er bij te nemen voor de prijs van 149€. Zodoende heb ik dan 4 jaar garantie.
                  Ze vertelden mij dat door de gevoelige elektronica sommige apparaten durven problemen vertonen na 2 jaar. Graag jullie ervaring of advies?
                  Die D700 is alweer de nodige jaartjes op de markt, zodat de kans op storingen door "gevoelige electronica" niet meer aan de orde is. Het is een stabiele camera die zijn dienst al goed heeft bewezen.
                  Op het moment dat een verkoper je een dergelijke extra garantie verzekering probeert te verkopen, moet je eens opmerken dat hij/zij je eigenlijk een ondeugdelijk product probeert te verkopen dat maar maximaal 2 jaar zonder manco's mee kan gaan! Let daarna op hun reactie...

                  Een camera is een stuk consumenten electronica en daarvoor geldt ook nog eens de snelle afschrijving van de waarde; wat gaan ze doen als het ding na 3 jaar niet meer te repareren is? Krijg je dan nog een nieuwe, of wordt je afgescheept met een alternatiefje?
                  Niet bijverzekeren dus, stelletje charlatans, alsof ze proberen het onheil over je af te roepen als je niet nog een keer met de geldbuidel gaat rammelen na aanschaf van je camera...
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                    Ok jullie hebben me overtuigd! Voor deze 149€ kan ik andere spullen kopen zoals bv. een NC filter
                    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                      Ok jullie hebben me overtuigd! Voor deze 149€ kan ik andere spullen kopen zoals bv. een NC filter
                      Of bijleggen voor een originele grip

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                        Of bijleggen voor een originele grip
                        dan is heel t design eraan
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                          alle ideeën zijn welkom
                          Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                            tja...
                            ieder zijn ding natuurlijk...

                            heb voor mijn toestel toen wel de extra verzekering tegen vallen etc.... er bij genomen...
                            maar das dan eerder voor mijn gerust gemoed...
                            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

                              denk er wel aan dat voor het minste mankement dat er aan je D700 zou kunnen komen je met 149€ niet veel gaat verrichten.
                              De minste herstelling kost al gauw een paar honderd €.
                              Als je voor 149€ in totaal 4 jaar waarborg hebt, dan zou ik niet twijfelen. Je bant voor 4 jaar gerust.
                              Ieder denkt er het zijne over

                              Comment

                              Working...
                              X