Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crypte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Crypte

    .













    .
    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: Crypte

    Dit is de derde maal dat ik hem aanklik en ik vind het een foto die het reageren echt moeilijk maakt.
    Er hapert iets aan maar ik kan het niet verwoorden. Ik ga niet leuteren over de "compo" zoals het hier heet want niemand kan dat definiëren. Ik vind het standpunt eerder ongewoon, de vloer is ondergeschikt aan de nissen en die nissen komen dan weer tekort aan herkenbaarheid naar wat dit echt is : een dodengang.
    Ik vind ook dat de herkenbaarheid van de grafschriften moet primeren boven de bladeren.
    Misschien dat het zw/wi zich er niet helemaal toe leent, heb je de foto in kleur ?
    Ook met het perspectief zit er iets loos, linkse kant eens rechtzetten ? Plafond ook zoiets ? Mijn ogen vinden geen houvast in de foto, ik zie ook niet meteen waar het focuspunt ligt.

    Misschien omdat ik de plek ken, maar de foto geeft voor mij niet de vreemde atmosfeer weer die je voelt als je daar rond loopt. Het is een van de weinige plekken waar ik HDR mooi vind.

    Geen slechte foto maar hij is zo moeilijk vatbaar voor commentaar.

    P.

    Comment


    • #3
      Re: Crypte

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Dit is de derde maal dat ik hem aanklik en ik vind het een foto die het reageren echt moeilijk maakt.
      Er hapert iets aan maar ik kan het niet verwoorden. Ik ga niet leuteren over de "compo" zoals het hier heet want niemand kan dat definiëren. Ik vind het standpunt eerder ongewoon, de vloer is ondergeschikt aan de nissen en die nissen komen dan weer tekort aan herkenbaarheid naar wat dit echt is : een dodengang.
      Ik vind ook dat de herkenbaarheid van de grafschriften moet primeren boven de bladeren.
      Misschien dat het zw/wi zich er niet helemaal toe leent, heb je de foto in kleur ?
      Ook met het perspectief zit er iets loos, linkse kant eens rechtzetten ? Plafond ook zoiets ? Mijn ogen vinden geen houvast in de foto, ik zie ook niet meteen waar het focuspunt ligt.

      Misschien omdat ik de plek ken, maar de foto geeft voor mij niet de vreemde atmosfeer weer die je voelt als je daar rond loopt. Het is een van de weinige plekken waar ik HDR mooi vind.

      Geen slechte foto maar hij is zo moeilijk vatbaar voor commentaar.

      P.
      Bedankt voor je uitgebreide commentaar.
      In deze foto heb ik scherp gesteld op de bladeren dus zij zijn voor mij niet ondergeschikt.
      Ik wou iets anders. De nissen vormen voor mij een mooie achtergrond. Niet helemaal
      scherp maar wel herkenbaar genoeg.
      Met het perspectief heb ik persoonlijk geen probleem. Ik heb de foto rechtgezet
      op basis van nissen ergens in het midden van de foto. Maar er zal altijd iets scheef
      blijven staan.
      HDR vind ik niet mooi en hier waarschijnlijk ook niet. Maar waarom zou je hier HDR
      gebruiken? Alles is daar redelijk egaal belicht. (buiten die lichtkoepels natuurlijk)
      Van de bewerking kan ik volgen. Het is een van de eerste malen dat ik een foto zo bewerk.
      Ik wou er een iets of wat oudere look aan meegeven. En dat was redelijk meegevallen
      voor mezelf.
      Maar dit is de gewone versie in kleur.











      .
      I put the sexy in dyslexia

      Comment


      • #4
        Re: Crypte

        Ik heb de foto een beetje aangepast om eens te kijken hoe hoe hij dan wordt:
        - alles naar z/w behalve de bladeren op de grond
        - de verzadiging van de bladeren omhoog gebracht
        - perspectief correctie gedaan (het gaat niet om het "rechtzetten" maar om een perspectief correctie, hierdoor gaan de randen -en met name de linkerkant valt erg op- recht staan. Dit komt omdat het fototoestel naar boven gericht was.)

        De foto ziet er dan mooier uit. Is het proberen waard lijkt mij.
        Jacques Bakker
        www.fotohandig.be

        Comment


        • #5
          Re: Crypte

          Ik heb even moeten zoeken, maar hier staat een voorproefje.
          Ik weet niet of dit goed gaat, dit is de eerste keer dat ik een foto plaats.
          Excuses aan de moderator als ik het fout doe!

          Jacques Bakker
          www.fotohandig.be

          Comment


          • #6
            Re: Crypte

            Mens en natuur is dodelijk mooi foto met inhoud

            grt Ricardo

            Comment


            • #7
              Re: Crypte

              Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
              Bedankt voor je uitgebreide commentaar.
              In deze foto heb ik scherp gesteld op de bladeren dus zij zijn voor mij niet ondergeschikt.
              Ik wou iets anders. De nissen vormen voor mij een mooie achtergrond. Niet helemaal
              scherp maar wel herkenbaar genoeg.
              Met het perspectief heb ik persoonlijk geen probleem. Ik heb de foto rechtgezet
              op basis van nissen ergens in het midden van de foto. Maar er zal altijd iets scheef
              blijven staan.
              HDR vind ik niet mooi en hier waarschijnlijk ook niet. Maar waarom zou je hier HDR
              gebruiken? Alles is daar redelijk egaal belicht. (buiten die lichtkoepels natuurlijk)
              Van de bewerking kan ik volgen. Het is een van de eerste malen dat ik een foto zo bewerk.
              Ik wou er een iets of wat oudere look aan meegeven. En dat was redelijk meegevallen
              voor mezelf.
              Maar dit is de gewone versie in kleur.




              .
              Ik vind de kleurversie beter, heeft meer "diepte" of hoe moet ik dat zeggen.
              Misschien nog even wat perspectiefcorrectie toepassen om die linkerkant op orde te krijgen zoals "fotohandig" suggereert.

              Comment


              • #8
                Re: Crypte

                Ik had ook perspectief correctie gedaan, kijk maar, links is nu recht.
                Jacques Bakker
                www.fotohandig.be

                Comment


                • #9
                  Re: Crypte

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
                  Ik had ook perspectief correctie gedaan, kijk maar, links is nu recht.
                  Ik had het gezien en ik vind het idd een meerwaarde.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Crypte

                    De perspectief correctie vind ik inderdaad beter.
                    Enkel de bewerking vind ik minder. Het selectief kleur gebruiken is niet mijn smaak.
                    In de originele foto zijn de kleuren trouwens iets gedesatureerd. Zal een kwestie van
                    smaak zijn zeker.
                    I put the sexy in dyslexia

                    Comment

                    Working...
                    X