Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 100 mm 2.8 l macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 100 mm 2.8 l macro

    hey
    het is mischien al eens behandeld en als da zo is mijn excuses dan
    maar kan de Canon EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM ook dienen als je niet
    macro wil gebruiken
    is het dan ook een 100mm gewoon
    wat zijn de voor en nadelen

    groetjes rudy
    Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8
    portfolio = http://rdewebs.com

  • #2
    Re: canon 100 mm 2.8 l macro

    Je kan deze ook gebruiken als een superscherpe 100 mm .

    Ik heb deze al gebruikt om zowel dieren, landschap (bvb. vanop een klif) als portretten te fotograferen. Als je deze als portretlens wilt gebruiken, moet je op een crop-camera wel wat afstand houden. Bijkomend probleem (nouja) is dat deze dan soms TE scherp is. De onvolmaaktheden van de menselijke huid worden keihard getoond (is niet altijd even flaterend) .

    Ik vermoed dat ik wel afkom naar de AV/SD op 30 april. Als je wilt mag je deze van mij dan wel eens uittesten .
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: canon 100 mm 2.8 l macro

      Persoonlijk vind deze lichte, handige lens een perfect, uiterst scherp objectief voor portretfotografie.
      Maar ja, wie ben ik ?
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

      Comment


      • #4
        Re: canon 100 mm 2.8 l macro

        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Je kan deze ook gebruiken als een superscherpe 100 mm .

        Ik vermoed dat ik wel afkom naar de AV/SD op 30 april. Als je wilt mag je deze van mij dan wel eens uittesten .
        ok das fijn louis hopelijk kom je
        dan wordt da weer lachen geblazen
        kan ik eens proberen

        groetjes rudy
        Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

        Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8
        portfolio = http://rdewebs.com

        Comment


        • #5
          Re: canon 100 mm 2.8 l macro

          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


          Ik heb een paar weken geleden dezelfde vraag gesteld Ondertussen ben ik de 100mm L-versie van deze lens al gaan halen bij Konijnenberg (ondertussen is ie alweer €15 duurder ) en ik ben er héél tevreden van.

          Tijdens boswandeling hoef ik geen andere lens meer op te zetten, wil ik macro's trekken (zelfs uit de losse hand) dan kan dit, wil ik een ruimer beeld trekken is dit ook geen probleem als ik tenminste bereid ben om te wandelen, want zoals gezegd, op een cropcamera is het al een serieuze zoom en je moet met momenten al wat afstand nemen.

          Daarna bij ons in de tuin foto's gaan trekken van familieleden en ook dat ging heel fijn. Scherp, mooie bokeh en de IS werkt heel goed.
          flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

          Comment

          Working...
          X