Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede portretlens voor oa. babyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede portretlens voor oa. babyfotografie

    Ik heb net een nieuwe Nikon D7000 aangeschaft met kitlens 18-200.
    Goede lens, maar niet lichtsterk genoeg voor het fotograferen van baby's

    Welke lens zouden jullie mij aanraden?
    Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED
    Nikon AF-D nikkor 85mm F:1.8
    Sigma 105mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF
    of nog een andere?

    Iemand ervaring hiermee?

    En zijn de macro lenzen even 'makkelijk' in gebruik als de portretlens AF-D 85mm voor het maken van mooie portretfoto's? Of moet ik met speciale instellingen rekening houden?

    Ik heb momenteel geen ervaring met macro foto's maar ook dit interesseert mij wel en daarom dat ik denk beter in die richting te investeren, twee vliegen in één klap... of zie ik dat verkeerd?

    Alvast bedankt om jullie kennis te delen!

  • #2
    Re: Goede portretlens voor oa. babyfotografie

    ik heb hier de voorbije dagen wat baby's en peuters gepost, allemaal met de AF-D 50mm f/1.8

    deze en deze

    je moet dan wat dichterbij komen, maar dat is geen probleem voor babytje. Een beetje kiekeboe spelen achter je camera enzo, allemaal heel leuk.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Goede portretlens voor oa. babyfotografie

      Lucy,
      iedere lens is geschikt voor alle soorten fotografie,
      Er zijn enkel speciale macro lenzen omwille van de afstand van onderwerp tot begin lens, zo kort mogelijk te maken.

      De 85 is goed geschikt voor portret omdat je afstand kan bewaren tot je ondewerp, en minder storende achtergrond, door het lichte tele-effect.

      Ikzelf zou voor 50 1.8 gaan. geweldige lens voor die prijs.

      en 105 later voor macro
      "You never fail because you made a mistake
      You only win because you try"
      - Marcus Hilton (bekend danser)