Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 - donker door zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 - donker door zoeker

    Beste,

    Zaterdagmiddag foto's getrokken in het bos, zonder problemen...
    Toen ik zaterdagavond foto's wou trekken in de lottoarena van het concert van Stan Van Samang had ik scherpstelproblemen, maar ik dacht dat het aan het donker-zijn lag...

    Wou vandaag foto's trekken van men petekindje, en het beeld door men zoeker is donker, je ziet wel nog iets maar niet veel... ook scherpstellen lukt niet meer...
    Ik heb het met alle lenzen dus het ligt aan men body...

    Als ik echter een lens eropsteek en ik kijk door zoeker is het goed, scherpstellen lukt ook nog, als ik klik is de foto ook nog goed maar vanaf dan is echter terug om zeep, terug donker en niet meer scherpstellen... lens eraf en erop en het lukt terug voor 1 foto...

    Camera is 1 jaar oud, aangekocht bij fotokonijnberg, kan ik hem binnensteken bij art en craft als het nodig is?

    Bedankt al!
    Groetjes
    Last edited by ThomasS; 12 april 2011, 12:13.
    D90 + MB D80 + SB-900
    Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

  • #2
    Re: D90 - donker door zoeker

    Volgens mij blijft je spiegel opgeklapt hangen na het nemen van een foto...
    Als je je camera uit/aan zet, werkt hij dan terug voor 1 foto ?
    pitteljon.be
    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

    Comment


    • #3
      Re: D90 - donker door zoeker

      Neen, enkel als ik één van mn lenzen er opnieuw opzet is de eerste foto goed, aan of uitzetten maakt niets uit...

      Toestel aangekocht 1 april 2010, net langer dan 1 jaar dus.
      Mail gestuurd naar Procirep:
      Beste,

      Uw toestel zal in herstelling moeten komen.
      Wij kunnen niet dadelijk zeggen (zonder nazicht) waaraan dit zou liggen.

      U kan inderdaad via een andere dealer gaan als deze bereid is om deze te aanvaarden.
      Wel is er slechts 1jaar garantie via onze diensten voor aankopen bij Foto Konijnenberg.
      Is dit jaar reeds verstreken, kan u best via Foto Konijnenberg gaan voor het 2e jaar garantie, dit om onnodige bestekkosten te vermijden.

      Mvg,
      Last edited by ThomasS; 12 april 2011, 12:14.
      D90 + MB D80 + SB-900
      Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

      Comment


      • #4
        Re: D90 - donker door zoeker

        Omdat ik vermoed dat er wel meer mensen iets aan kunnen hebben ga ik hier ff de mailtjes zetten:

        Mijn eerste mail naar Procirep:
        Beste, Ik heb een probleem met mijn Nikon D90 Body: Het beeld door de zoeker is donker, je ziet wel nog iets maar niet veel... ook scherpstellen lukt niet meer...
        Ik heb het met alle lenzen dus het ligt aan de body... Als ik echter een lens eropsteek en ik kijk door zoeker is het goed, scherpstellen lukt ook nog, als ik klik is de foto ook nog goed maar vanaf dan is echter terug om zeep, terug donker en niet meer scherpstellen...
        Lens eraf en erop en het lukt terug voor 1 foto...
        Camera is 1 jaar oud, aangekocht bij fotokonijnberg in Turnhout, kan ik hem binnensteken bij Art en Craft te Mariakerke als het nodig is?
        Of heeft u een idee wat het kan zijn en valt het op te lossen zonder hem binnen te steken?
        Met vriendelijke groet,
        Thomas
        Antwoord:
        Uw toestel zal in herstelling moeten komen.
        Wij kunnen niet dadelijk zeggen (zonder nazicht) waaraan dit zou liggen.

        U kan inderdaad via een andere dealer gaan als deze bereid is om deze te aanvaarden.
        Wel is er slechts 1jaar garantie via onze diensten voor aankopen bij Foto Konijnenberg.
        Is dit jaar reeds verstreken, kan u best via Foto Konijnenberg gaan voor het 2e jaar garantie, dit om onnodige bestekkosten te vermijden.

        Mvg,
        Mijn tweede mail naar Procirep:
        Beste,

        Bedankt voor het snelle antwoord.
        Ik had al gebeld naar Art & Craft en mocht hem daar binnendoen, maar die hadden me wel niet verteld dat ik dan zelf voor de kosten moest opdraaien…
        Maar als ik dus via Konijnenberg zijn de kosten voor hun rekening?

        Mvg,
        Thomas
        Hun antwoord:
        Beste,

        Foto Konijnenberg koopt zijn toestellen aan via het buitenland en geniet daarom slechts over één jaar garantie bij ons ipv twee.
        Voor het 2e jaar dat de winkel aanbiedt moet u bij hen terecht.
        Zij doen vervolgens het nodige met de correcte naverkoopdienst (waarschijnlijk naverkoop Nikon Nederland).

        Mvg,

        Hierop een mailtje gestuurd via het contactformulier naar konijnenberg en ik kreeg net telefoon dat het niet klopt wat procirep zegt, dat het wel degelijk "belgische" camera's zijn waarop we 21% btw betalen en dus ook 2 jaar garantie hebben.
        Hij vertelde me ook dat ze hun eigen hersteldienst hebben ergens in Nederland.
        Toen ik vroeg hoelang het zou duren zeiden ze 3-4 weken
        (Bij Art en Craft (en dus via Procirep) zeiden ze 4-8 weken)

        Maakt men dag toch al terug wat beter want ik liep vrij pissig
        D90 + MB D80 + SB-900
        Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

        Comment


        • #5
          Re: D90 - donker door zoeker

          konijn is zijn nikon pro licentie kwijt bij nikon wegens dergelijk gefoefel.
          via a&c binnendoen zal inderdaad geen verandering brengen daarin.

          een 2de jaar garantie "bij kopen" via konijn is een optie, maar da gaan "nu" zij waarschijnlijk niet leuk vinden want je hebt kosten.

          via konijn of a&c binniendoen geeft nu hetzelfde resultaat. toestel uit garantie.
          en de kosten voor u.

          ik zou het bestek laten opmaken, luisteren wa het kost.
          valt het mee, laten vermaken anders bestekkosten betalen en nen nieuwe kopen.

          en koop dan bij a&c, zijn iets duurder dan konijn, maar je het er tenminste service en een team die weet hoe het zit.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: D90 - donker door zoeker

            Hoezo? Op de site staat er toch bij alle producten "2 jaar garantie"...
            Dan moeten ze dat toch ook geven?

            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-d90-body.html
            Garantietermijn Zorgeloos plezier - 2 jaar garantie!
            D90 + MB D80 + SB-900
            Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

            Comment


            • #7
              Re: D90 - donker door zoeker

              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
              Hoezo? Op de site staat er toch bij alle producten "2 jaar garantie"...
              Dan moeten ze dat toch ook geven?
              en van hun site:

              Veel aandacht voor service
              Anders dan vele aanbieders die hun producten en diensten uitsluitend via internet aan de man brengen, besteedt Foto Konijnenberg van oudsher zeer veel aandacht aan de kwaliteit van de service. In nauwe samenwerking met producenten en leveranciers doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat u jarenlang zorgeloos van uw aankopen kunt genieten. Zo bieden we standaard maar liefst 2 jaar garantie op alle artikelen die u bij ons koopt.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: D90 - donker door zoeker

                Dus ik moet me geen zorgen maken?
                D90 + MB D80 + SB-900
                Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

                Comment


                • #9
                  Re: D90 - donker door zoeker

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                  Dus ik moet me geen zorgen maken?
                  goed lezen hè.
                  zie bieden standaard 2 jaar garantie, er staat nergens dat u 2 jaar garantie krijgt of er recht op heeft.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90 - donker door zoeker

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                    Omdat ik vermoed dat er wel meer mensen iets aan kunnen hebben ga ik hier ff de mailtjes zetten:
                    ... blablabla ...
                    Maakt men dag toch al terug wat beter want ik liep vrij pissig
                    Procirep mag vertellen wat ze willen zij hebben met jouw garantie tov FK niks te maken dat is enkel tussen FK en Procirep.
                    Je MOET je altijd wenden bij wie je het toestel hebt gekocht ivm de wettelijke garantie van 2jaar. In jouw geval is dat FK, punt uit.
                    Ga je toch naar een andere dealer dan is je garantie nooit geldig.


                    ik vind van Procirep geen goede service als men al gaat vertellen via mail wat en hoe FK aankoopt of garantie geeft, laat staan dat ze de wetgeving kennen ivm garantie

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    goed lezen hè.
                    zie bieden standaard 2 jaar garantie, er staat nergens dat u 2 jaar garantie krijgt of er recht op heeft.
                    grt,bouk.
                    En jij ook eerst beter informeren, 2Jaar garantie is verplicht in gans Europa, de eerste 6maanden hoef jij niks te bewijzen ivm fabricage fouten, de overige 18 moet jij bewijzen.
                    En je hebt twee soorten garanties:
                    De wettelijke garantie:
                    De consument heeft er sowieso recht op ten opzichte van de eindverkoper bij wie hij het product heeft gekocht. Deze garantie moet dus niet door de consument worden onderhandeld. De verkoper kan deze garantie niet beperken.

                    De commerciële garantie:
                    Deze kan worden gegeven door de eindverkoper of de fabrikant. Deze garantie kan de wettelijke garantie van de eindverkoper niet beperken. Bvb een fabrikant kan garanderen dat een product 1 jaar zal werken. De commerciële garantie kan in veel gevallen uitgebreid worden met extra garantiepacks.
                    Last edited by foto4fun; 12 april 2011, 13:11. Reden: typo
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90 - donker door zoeker

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      goed lezen hè.
                      zie bieden standaard 2 jaar garantie, er staat nergens dat u 2 jaar garantie krijgt of er recht op heeft.
                      grt,bouk.
                      Er staat bij het product zelf "Zorgeloos plezier - 2 jaar garantie!" dus het staat er expliciet bij vermeld toch?

                      En ergens anders:
                      Standaard 2 jaar Garantie
                      In de loop der jaren heeft Foto Konijnenberg een goede band opgebouwd met de leveranciers en importeurs van de geleverde artikelen. Samen streven we naar optimale zekerheid en gebruiksgemak voor u als klant. Zo krijgt u op alle artikelen in het assortiment van Foto Konijnenberg (behalve occasions) standaard maar liefst 2 jaar garantie.
                      En het was geen occasion dus...

                      Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                      Procirep mag vertellen wat ze willen zij hebben met jouw garantie tov FK niks te maken dat is enkel tussen FK en Procirep.
                      Je MOET je altijd wenden bij wie je het toestel hebt gekocht ivm de wettelijke garantie van 2jaar. In jouw geval is dat FK, punt uit.
                      Ga je toch naar een andere dealer dan is je garantie nooit geldig.
                      ik vind van Procirep geen goede service als men al gaat vertellen via mail wat en hoe FK aankoopt of garantie geeft, laat staan dat ze de wetgeving kennen ivm garantie
                      Welja, ik ga zaterdag sowieso naar FK, en dan hoor ik het wel
                      Last edited by ThomasS; 12 april 2011, 13:08.
                      D90 + MB D80 + SB-900
                      Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90 - donker door zoeker

                        Kijk eens na of je diafragma blijft hangen? Misschien zit er vuil rond het pinnetje of gaatje (weet niet hoe dat juist zit bij Nikon) dat je diafragma aanstuurt.

                        Kon je bij sommige nikon lenzen je diafragma niet manueel aanpassen via een ring, probeer dat eens op het moment dat je zoeker weer te donker is...
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: D90 - donker door zoeker

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Kijk eens na of je diafragma blijft hangen? Misschien zit er vuil rond het pinnetje of gaatje (weet niet hoe dat juist zit bij Nikon) dat je diafragma aanstuurt.

                          Kon je bij sommige nikon lenzen je diafragma niet manueel aanpassen via een ring, probeer dat eens op het moment dat je zoeker weer te donker is...
                          Heb het al proberen veranderen via het instelwieletje maar daar had ik nog niet aan gedacht.
                          Op de 50mm 1.8 kan ik dat inderdaad doen, zal het eens proberen als ik thuiskom!
                          D90 + MB D80 + SB-900
                          Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

                          Comment


                          • #14
                            Re: D90 - donker door zoeker

                            misschien:

                            De pagina die u wilde bezoeken bestaat niet (meer). Misschien is de pagina verwijderd of verplaatst. Wij hebben bijvoorbeeld oude nieuwsberichten van onze site verwijderd. Of misschien hebt u een verkeerd webadres ingetypt of verouderde link gevolgd. U kunt het volgende doen: Zoeken naar informatie met de zoekmachine Naar de homepage van ACM ConsuWijzer Naar de voorbeeldbrieven Een vraag stellen aan ACM ConsuWijzer Een melding doen bij ACM ConsuWijzer Of direct naar de informatie gaan op ACM ConsuWijzer over: Garantie, reparatie en geld terug Online winkelen Rekeningen en incassoprocedures Kan

                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: D90 - donker door zoeker

                              Als je een belgische factuur hebt moet je je geen zorgen maken als het euvel een garantiekwestie is. In België is er 2 jaar garantie. In Europa dacht ik 1 jaar, doch zijn er die in Nederland ook 2 jaar geven.

                              Gewoon bij Konijnenberg binnen brengen en hopen dat het euvel een garantiekwestie is.


                              Volgens mij is in je body het mechanisme voor het bedienen van het diafragma defect of staat het pinnetje wat schuin. Kijk eens naar het pinnetje v/d body, dat je diafragma moet bedienen.
                              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X