Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

    Na een weekendje Zolder heb ik toch de indruk dat ik met de 200mm toch nog vaak te kort kom. Zou graag toch wat meer bereik hebben, en daar heb ik een paar opties in. Lens wordt voornamelijk dus gebruikt voor racefotografie.

    Eerste optie zijn extenders? Ik hoor dat op de 70-200 best een 1.4 wordt geplaatst omdat de beelden te soft zouden worden met de 2.0. Met de 1.4 zou dat een bereik worden van rond de 300mm, wat toch al wat beter is, en de resultaten zouden ook nog goed zijn.

    Maar dan zit ik eventueel ook te kijken voor een paar alternatieve lenzen. De 70-200mm verkopen dan, en kijken voor een vervanger. Zou vooral tussen 3 mogelijkheden gaan die allemaal in dezelfde prijsklasse hangen.
    • 100-400mm f4.5-f5.6. Leuk bereik, maar als je van een f2.8 komt lijkt een f5.6 een stap terug. Ook al wordt de lens voornamelijk gebruikt voor motorsport en sowieso in goed verlichte omstandigheden.
    • Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM . Iets minder bereik, vast brandpunt, maar vaste f4.0. Daar eventueel een 1.4 extender op en ik zit aan 420mm. Kwaliteit zou ook best nog te doen zijn dan als ik wat commentaren lees op het forum. Alleen dan wel een beetje schrik dat ik toch de zoomfunctie ga missen, zeker als ik enkel naast die lens mijn 24-105 moet gebruiken.
    • Canon EF 400mm f/5.6 L USM Lens Review. Zelfde verhaal als hierboven. Leuk bereik, F5.6 is wat minder, maar als ik hem toch enkel gebruik in goede lichtomstandigheden gebruik zou dat normaal weinig problemen moeten opleveren. Extender van 1.4 zou hier ook heel goed op werken, en de 1D serie behoudt ook zijn autofocus, ook al is het enkel het center punt. En geen IS, toch wel belangrijk gemis.

    Keuze genoeg dus, maar toch ben ik nog altijd een beetje bang dat ik mijn 70-200mm ga missen. Een extender van 1.4 lijkt me prima te moeten werken, maar dan wil ik wel zeker weten dat de kwaliteit goed behouden blijft.

  • #2
    Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

    Het gaat erom welke kwaliteit je uiteindelijk wilt.
    Met een TC verlies je wat kwaliteit maar misschien is voor jou het beeld goed genoeg.

    Heb je ook al eens gedacht aan de nieuwe Canon 70-300 L versie?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

      Waarom geen crop camera kopen als je nu full frame hebt...

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

        ik hebde 300mm f/4.0 gehad en heb hier in de kast van mijn ouders nog de 100-400 liggen.
        Eerlijk gezegd ligt de scherpte van de 300 veel beter dan die van de 100-400 op 400mm, maar niet dat je het verschil ziet zolang je er geen 100% crops van maakt.
        Converters ik zou zeggen neen, enkel op de 300mm maar dan ga je mischien inderdaad te kort schieten op de tracks als het onderwerp plots dichterbij komt.
        In mijn ogen is jouw ideale oplossing de 100-400, heel handig in gebruik, schuifzoom is ook eerst aanpassen maar daarna is het gewoon genieten van hoe snel je daarmee zoomt. En jah f/5.6 is idd niet vet, maar tegenwoordig kan je het ruis toch al deftig verwijderen uit je foto's he. En gaat het dienen om grote posters af te drukken? indien ja dan riskeer je wat problemen te hebben met ruis, indien neen dan is er geen enkel probleem in mijn ogen.
        Je zou ook een tweedehands crop body kunnen aanschaffen zoals een 40D of 50D ofzo en daar je 70-200opzetten met converter. Daar haal je ook wel wat mm'ers uit en licht beeldverlies.
        De 300 f4 met 1.4 converter wordt een 420mm f5.6 en dus ongeveer hetzelfde als de 100-400 maar dan zonder zoom mogelijkheden. De 400mm f5.6 heeft geen IS en zou ik dus al niet nemen. Ik zou wel niet weten wat je daarnaast nog zoals doet qua fotografie want als je dan een "lichtsterke" zoom nodig hebt kan je moeilijk de 100-400 uithalen.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

          Ik zou opteren voor de 100/400 dan heb je geen teleconvertor nodig , is een fantastische lens. Komt zelden van de 7D .Is enorm snel (AF) en het gewicht valt nog mee al is dat relatief.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

            TS heeft nu een 1dII, en die zal wel voldoen zeket ? Dus tweedehands crop zou ik niet doen, alhoewel een 2e body altijd handig is.

            Maar ik heb voor Zolder toch ook een 100-400 gekocht hoor, 200mm is echt te weinig daar, zelfs voor de draad. Ik heb ook eerst een 1.4 extender gebruikt, en de kwaiteit is zeker niet slecht met de 70-200 L IS 2.8, dus daar moet je je geen zorgen over maken, maar 320mm is nog steeds te kort vrees ik.

            Een 300mm prime is leuk, maar je zal toch nog een extender moeten gebruiken dan, en een 400mm prime met IS komt nogal duur uit vrees ik

            Ik gebruik de 100-400 nu toch al een tijdje en ben er nog steeds enorm tevrreden over, zelfs op 400mm is die voldoende scherp om een 90x60cm poster af te drukken
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-200mm F2.8 L IS bereik

              Zou je die 70-200 willen wegdoen, laat het me weten!
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment

              Working...
              X