Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf sony A390

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf sony A390

    Hey,

    Ik heb hier 2 minolta lenzen liggen van een 9-tal jaar geleden. Namelijk AF 28-80 en AF 75-300. Nu ben ik van plan om een sony A390 aan te schaffen, is dit een goed idee? Ik ben een beginneling in de digitale fotografie.
    Alvast bedankt voor uw reacties.

  • #2
    Re: aanschaf sony A390

    Je geeft niet aan je wensen betreffende het technische kwaliteitsniveau van de foto's.

    Het spiegelend vermogen van de beeldsensor is anders dan van het aloude filmpje. Hierdoor kan je extra ongewenste spiegelingen van licht krijgen tussen beeldsensor en achterste glaselement van het objectief.

    Door de cropfactor van 1.5 is misschien het zoombereik van de 28-80 mm niet meer zo interessant omdat je veel groothoek mist.

    Ik zou zeggen, ga naar de winkel met een laptop. Maak foto's met wat hoog contrast en zet ze op de laptop om te beoordelen. Dan weet je of probleem 1 opgelost is.

    Het tweede probleem, de beeldhoek, heeft heel veel met je stijl van fotografie te maken. Je zou wat oude foto's kunnen analyseren op de gebruikte brandpuntafstand. Blijkt dat je veel met 28 mm werkt dan heb je niet zeveel aan de 28-80 mm.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf sony A390

      Bedankt voor uw reactie, ik zal vooral de AF 75-300 gebruiken om vogels te fotograferen. En de AF 28-80 om familiefoto's te maken. Die cropfactor 1.5 betekent dat dat die 28-80 dan 42-120 wordt? Graag wat meer uitleg want ik ben echt een "dummie" wat betreft digitale fotografie.

      Merci

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf sony A390

        Oorspronkelijk geplaatst door jerrebirder Bekijk bericht
        Bedankt voor uw reactie, ik zal vooral de AF 75-300 gebruiken om vogels te fotograferen. En de AF 28-80 om familiefoto's te maken. Die cropfactor 1.5 betekent dat dat die 28-80 dan 42-120 wordt? Graag wat meer uitleg want ik ben echt een "dummie" wat betreft digitale fotografie.

        Merci
        Juist !

        De A390 is een prima instap DSLR - met de kitlens 18-55 erbij is het bereik ook in dat gebied verzekerd

        Mocht jouw budget iets verder reiken, kijk dan eens of je nog een betaalbare A500/A550 kunt vinden.
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf sony A390

          Ik zou ook eerder voor een A500/A550 uitkijken, mooi toestel en presteert goed op hoge ISO.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf sony A390

            Hier een uitleg over beeldhoek, cropfactor en brandpuntafstanden incl voorbeelden.

            Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf sony A390

              Bedankt voor jullie reactie's en suggesties. Ik heb dan toch na veel overwegen de A 390 besteld via cameranu.nl
              Ik zal wel eens wat foto's posten.

              Grtz,

              Jerrebirder

              Comment

              Working...
              X