Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Pro

    Was zo'n beetje aan het mijmeren (nu wel nikon maar had vroeger in het analoog tijdperk een canon A1): waarom blijft canon bij zijn pro modellen eigelijk bij de 1,3 cropfactor en gaat niet gelijk nikon naar fx?

  • #2
    Re: Canon Pro

    er zijn FF-toestellen zenne

    5d, 1Ds
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon Pro

      ik ben heeeel content over de APS-H sensor (1,3x) van mijn 1D2 & 1D4... Is de gulden middenweg tussen FF en 1,6x.

      Ik zou niet weten waarom ik per se full-frame nodig heb in mijn 1D...
      Nu zullen er velen gaan beginnen zeiken over DOF maar ben meer dan content genoeg over de DOF van mijn camera's icm Canon lenzen.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon Pro

        Canon is al jaren voor Nikon naar FF gegaan.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Canon Pro

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Canon is al jaren voor Nikon naar FF gegaan.
          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          er zijn FF-toestellen zenne

          5d, 1Ds
          voor alle duidelijkheid heeft basketfan het over de 1D-reeks, de high-end mitraillette van Canon

          Ik denk dat hij wel weet dat 5D & 1Ds full-frame zijn... denk ik......
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Canon Pro

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            voor alle duidelijkheid heeft basketfan het over de 1D-reeks, de high-end mitraillette van Canon

            Ik denk dat hij wel weet dat 5D & 1Ds full-frame zijn... denk ik......
            en de 5D en 1D zijn geen pro modellen?

            waarom blijft canon bij zijn pro modellen eigelijk bij de 1,3 cropfactor en gaat niet gelijk nikon naar fx?
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Canon Pro

              Bedankt Hans, was misschien niet zo duidelijk in mijn vraagstelling, zal het nog eens proberen.
              Nikon doet het bij zijn pro reeks dus fx. Canon heeft ook fx, maar doet voor zijn echte pro reeks toch 1,3 crop; reden? (Best of both worlds?)
              Putor: ik denk dat er toch nog een serieus verschil is tussen 5d en 1D

              Comment


              • #8
                Re: Canon Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                Bedankt Hans, was misschien niet zo duidelijk in mijn vraagstelling, zal het nog eens proberen.
                Nikon doet het bij zijn pro reeks dus fx. Canon heeft ook fx, maar doet voor zijn echte pro reeks toch 1,3 crop; reden? (Best of both worlds?)
                Putor: ik denk dat er toch nog een serieus verschil is tussen 5d en 1D
                nu stel je je vraag nog verkeerd

                1Ds is wel degelijk full-frame en al veel langer inderdaad dan Nikon

                1D is geen full-frame maar 1,3x (voor mij best of both world zoals je zegt)

                5D is ook full-frame en toch ook wel vrij pro hoor...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Pro

                  Ik heb de 7D en de 5DmkII de gemiddelde cropfactor is dus ook 1,3 (1+1,6) /2 = 1,3.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Pro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                    Was zo'n beetje aan het mijmeren (nu wel nikon maar had vroeger in het analoog tijdperk een canon A1): waarom blijft canon bij zijn pro modellen eigelijk bij de 1,3 cropfactor en gaat niet gelijk nikon naar fx?
                    Mijmeren kan geen kwaad, maar zolang er geen feiten als uitgangspunt worden genomen hebben antwoorden geen zin.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Pro

                      Een groot deel van de pro markt wordt bepaald door sportfotografie. Dan heb je nog wel eens lange telelenzen nodig. De cropfactor van 1.3 levert dan veel op!

                      Daarnaast is het gemakkelijk veel datatvan een kleine chip dan van een grote chip af te voeren. Handig bij hoge opnamesnelheid.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Pro

                        Canon kwam met de 1D in de tijd dat full frame sensors te duur maken om commercieel toe te passen in hun camera's. Ze hebben de APS-H traditie jarenlang voortgezet, ondanks diverse iteraties van de 1Ds en 5D met full frame sensor, waarschijnlijk zodat de 1D niet in het vaarwater zou treden van de 1Ds.

                        Uiteraard was de APS-H sensor van de 1D groter dan de sensors van Nikon zoals die in de D2x, en Nikon is pas de laatste 2-3 jaar bezig met het produceren van full frame camera's.

                        Aangezien er nu enkele camera's zijn uitgekomen die de markt hebben veranderd (de Nikon D3s was de eerste full frame sportcamera van Nikon), is Canon nu van plan toekomstige 1D-camera's van full frame sensors te voorzien en afstand te doen van de APS-H standaard.

                        Dus ja, Canon werkte jarenlang met grotere sensors dan Nikon, maar nu heeft Nikon de betere pro-modellen en gaat Canon daar op reageren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Pro

                          Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
                          Aangezien er nu enkele camera's zijn uitgekomen die de markt hebben veranderd (de Nikon D3s was de eerste full frame sportcamera van Nikon), is Canon nu van plan toekomstige 1D-camera's van full frame sensors te voorzien en afstand te doen van de APS-H standaard.
                          tenzij gij een top zijt binnen Canon R&D geloof ik hier niets van. Waar haal je dat 1D full-frame gaat worden? Feiten zijn er niet... Enkel "geruchten" & "wensen" maar helemaal niks concreet.

                          Voor mij mag de 1,3x blijven op de 1D... Als ze hem full-frame maken, wordt hij trouwens ook weer een stuk duurder.
                          Je moet ook denken dat als ze hem full-frame willen maken en de huidige 16mp willen behouden, moeten er dus ook 1,3x meer pixels op die sensor geduwd worden.
                          Dat heeft dan weer gevolgen voor ruis en je moet denken dat ze die 10fps ook willen blijven aanbieden.

                          Als ze full-frame gaan en de prestaties & prijs blijven hetzelfde, zal ik natuurlijk niet klagen he... t is niet dat ik ZWEER bij APS-H
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Pro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            Je moet ook denken dat als ze hem full-frame willen maken en de huidige 16mp willen behouden, moeten er dus ook 1,3x meer pixels op die sensor geduwd worden.
                            Dat heeft dan weer gevolgen voor ruis en je moet denken dat ze die 10fps ook willen blijven aanbieden.
                            waarom zouden ze op FF meer pixels moeten plaatsen al ze 16mp willen behouden

                            Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht

                            Aangezien er nu enkele camera's zijn uitgekomen die de markt hebben veranderd (de Nikon D3s was de eerste full frame sportcamera van Nikon), is Canon nu van plan toekomstige 1D-camera's van full frame sensors te voorzien en afstand te doen van de APS-H standaard.

                            Dus ja, Canon werkte jarenlang met grotere sensors dan Nikon, maar nu heeft Nikon de betere pro-modellen en gaat Canon daar op reageren.
                            de d3 was toch full-frame

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Pro

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              waarom zouden ze op FF meer pixels moeten plaatsen al ze 16mp willen behouden
                              was misschien inderdaad onvolledig : om dezelfde pixeldensiteit te behouden om niet aan kwaliteit en detail te moeten inboeten zeker?
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X