Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60D interne flits probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 60D interne flits probleem

    Beste mensen,

    Sinds twee weken zit ik met hetzelfde probleem, en na opzoekwerk op google en navragen doe ik hier eens een poging.

    Nadat ik mijzelf een 430 EX II flits heb aangekocht en deze op de 60D had geplaatst wil de interne flits niet meer werken.
    Op gelijk welke stand, M, P, Av blijft deze gewoon op zijn plaats zitten na het indrukken van de flitsknop.

    Het is niet dat ik de interne flits vaak gebruik. Erg zelden eigenlijk, maar soms komt die wel goed van pas.

    Als ik de opties wil bekijken van de interne flits zegt deze dat de externe nog aangesloten is, terwijl deze totaal niet meer in de hotshoe zit.

    Hebben er hier nog dit probleem gehad en gevonden hoe ze het moeten oplossen, want ik had graag even gespeeld met de draadloze mogelijkheden van de 430 EXII.

    mvg,

    Miguel Vermeulen
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

  • #2
    Re: 60D interne flits probleem

    Al teruggezet naar fabrieksinstellingen ?

    Comment


    • #3
      Re: 60D interne flits probleem

      ja heb ik inderdaad al gedaan, maar hielp niet, bij interne flash instellingen zegt deze dat de externe flash is aangesloten, ga ik naar de externe flash instellingen, dan zegt deze dat er geen goede flash is opgezet, (omdat deze er dan niet opstaat), als ik de externe flash er op plaats kan die wel werken.
      "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

      Comment


      • #4
        Re: 60D interne flits probleem

        Geen contactje of pinnetje dat blijft zitten op de hotshoe ofzo die dan een flits aangeeft?

        mvg bart
        Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
        500px site: https://500px.com/crazy_b

        Comment


        • #5
          Re: 60D interne flits probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
          Geen contactje of pinnetje dat blijft zitten op de hotshoe ofzo die dan een flits aangeeft?

          mvg bart
          Inderdaad, heb het na drie uren zoeken gevonden, het is het rechterlamelletje die iedere keer blijft steken na het inschuiven van de externe flits.

          Iedere keer keer op keer,

          Dit word een bezoekje aan de winkel om het toestel om te ruilen zaterdag.
          Zoals ik het hoor bij de service zal art en craft dit wel begrijpen.

          Bedankt voor de info
          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

          Comment


          • #6
            Re: 60D interne flits probleem

            Ik heb vorige week nog, dacht ik, dezelfde oplossing aangereikt aan een andere 60D gebruiker. Een snelle google leverde een hit op waaruit bleek dat dit probleem zich meer voordoet bij de 60D (ook bij bepaalde andere modellen, hoor). Ik zal eens zien of ik die link kan terugvinden.
            Gevonden: http://forum.belgiumdigital.com/f9/i...0d-359547.html
            (in die topic vind je ook mijn link naar dat gegoogled artikel)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X