Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 12

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shoot 12

    Shoot 12 zou morgen in de brievenbus van abonnees moeten vallen, en ligt vanaf morgen in de krantenwinkel. Commentaar en opmerkingen zijn zoals steeds erg welkom.

    Erik

  • #2
    Re: Shoot 12

    Zat vanmorgen netjes in de bus, en ziet er weer mooi uit!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Shoot 12

      Heb ik vandaag in de bus gekregen. Zal het morgen op de trein eens rustig doornemen.
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: Shoot 12

        Zelfs bij mij, als niet-abonnee, zat hij gisteren in de bus o.w.v. selectie voor de rubriek "het oordeel van..."

        Mooi gebaar, waarvoor dank

        Grtz,
        Peter
        Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

        Comment


        • #5
          Re: Shoot 12

          Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
          Zelfs bij mij, als niet-abonnee, zat hij gisteren in de bus o.w.v. selectie voor de rubriek "het oordeel van..."

          Mooi gebaar, waarvoor dank
          das lovenwaardig.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Shoot 12

            Vanmorgen heb ik een bevattelijk artikel over Strobisme van Koen Hillewaert gelezen. Duidelijk is dat de flits beweging (van het onderwerp) bevriest, maar -denk ik toch- dat geldt toch niet voor bewegingen van de camera bij lange sluitertijden, of wel? Ik lees over sluitertijden van 1/10 en zelfs 1/2s... die foto's zijn toch van statief gemaakt, neem ik aan?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Shoot 12

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Vanmorgen heb ik een bevattelijk artikel over Strobisme van Koen Hillewaert gelezen. Duidelijk is dat de flits beweging (van het onderwerp) bevriest, maar -denk ik toch- dat geldt toch niet voor bewegingen van de camera bij lange sluitertijden, of wel? Ik lees over sluitertijden van 1/10 en zelfs 1/2s... die foto's zijn toch van statief gemaakt, neem ik aan?
              je moet een onderscheid maken tussen het onderwerp, belicht door de flits, en de omgeving, belicht door het continu omgevingslicht. het onderwerp wordt door de flits bevroren, op voorwaarde dat er geen grote invloed is door het omgevingslicht (minstens 1-2 stops verschil). Om de omgeving te bevriezen heb je een statief nodig. Dus het kan nuttig zijn om met statief te werken, doch soms is het niet belangrijk, omdat de dieptescherpte niet groot is, en dan mag de omgeving bewogen zijn, het onderwerp wordt toch bevroren door de flits... je moet het gewoon eens uit proberen!!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Shoot 12

                Dank voor je antwoord. Ik had het zo inderdaad begrepen: om je achtergrond beter te belichten heb je langere sluitertijden nodig. Maar dan zie ik dat model (enfin, enkel haar gelaat) op p.36, met sluitertijden van respectievelijk 1/80s (zwarte achtergrond), 1/10s (iets meer licht in achtergrond), 1/2s (beter belichte achtergrond) en denk ik: toch niet uit de hand, zeker?
                Maar ik heb alleszins geleerd dat ik mijn sluitertijden moet verlengen, tenminste voor die gevallen waar ik iets meer van de achtergrond wil laten zien.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  shoot 12

                  shoot 12 zat in de bus vandaag, weer lekker leesvoer.

                  grts
                  korandoke
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: shoot 12

                    Yep, staan weer een paar "goei" dingen in
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shoot 12

                      Ik heb zelfs 2 exemplaren ontvangen. Bedankt hiervoor...
                      Website: http://www.vangoophotography.com
                      Facebook: http://www.facebook.com/Vangoo.Photography
                      Flickr: http://www.flickr.com/photos/Vangoo_Photography/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shoot 12

                        Ook ontvangen... bedankt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shoot 12

                          zat idd perfect optijd in de bus, staat weer vol met interessante informatie!
                          Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                          SITE

                          Comment

                          Working...
                          X