Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D problemen

    Hoi iedereen,

    Hopelijk zit ik hier juist met mijn vraag.

    Mijn camera heeft het plots begeven. Het toestel wilt niet meer aan.
    Mijn eerste gedacht was natuurlijk dat mijn batterij leeg was, had er ook net mee gewerkt
    en de dag voordien ook.
    Helaas is het dat niet (heb ook al getest met een andere batterij), het ligt ook niet aan de geheugenkaart of het kleine batterijtje.
    Ik heb die aangeschaft in juli 2010, dus nog geen jaar oud, zonde ...
    Misschien hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

    Zowiso gaan we terug naar de winkel. Maar aangezien ze dat model niet meer maken,
    en dat dit toestel een van de laatste was, vrees ik dat het uit dezelfde serie zal komen.
    Als het dan een probleem zou zijn aan het toestel zelf, een klein e productiefout ofzo, zit ik weer met hetzelfde.

    Merci!

    Groetjes,
    Annelies
    Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

  • #2
    Re: Canon 50D problemen

    al geprobeerd met een andere lens? krijg je een specifieke foutmelding of deed je toestel recentelijk raar ofzo? Met je toestel ooit in zand gezeten waardoor er kans is dat je on off knopje vastzit door een zandkorreltje?
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D problemen

      Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
      Hoi iedereen,

      Hopelijk zit ik hier juist met mijn vraag.

      Mijn camera heeft het plots begeven. Het toestel wilt niet meer aan.
      Mijn eerste gedacht was natuurlijk dat mijn batterij leeg was, had er ook net mee gewerkt
      en de dag voordien ook.
      Helaas is het dat niet (heb ook al getest met een andere batterij), het ligt ook niet aan de geheugenkaart of het kleine batterijtje.
      Ik heb die aangeschaft in juli 2010, dus nog geen jaar oud, zonde ...
      Misschien hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

      Zowiso gaan we terug naar de winkel. Maar aangezien ze dat model niet meer maken,
      en dat dit toestel een van de laatste was, vrees ik dat het uit dezelfde serie zal komen.
      Als het dan een probleem zou zijn aan het toestel zelf, een klein e productiefout ofzo, zit ik weer met hetzelfde.

      Merci!

      Groetjes,
      Annelies
      Toestel is dus nog meer als een jaar onder garantie. Moet dus sowieso door Canon onder garantie hersteld/vervangen worden. Indien ze je een nieuwe 50D zouden geven (wat misschien niet meer kan ?) betwijfel ik of deze dezelfde fout zou hebben.
      Op naar de winkel zou ik zeggen.
      Groetjes en succes.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D problemen

        De kans is vrij klein dat ze het toestel vervangen, ze zullen eerst kijken wat er aan mankeert, en waarschijnlijk wordt het dan hersteld.

        Als je een nieuw toestel mee naar huis neemt, en het gaat defect tijdens de eerste dagen, dan krijg je weestal wel een ander ter vervanging.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D problemen

          Bedankt voor de reacties,

          Het probleem is dat hij totaal niet meer functioneert, zonder lens, met lens, of een andere lens.
          Zand, ja, daar had ik ook al aan gedacht! We wonen aan het strand ... maar ik leg m'n toestel nooit zomaar op de grond. Het kan natuurlijk wel mogelijk zijn dat er vuil in het toestel zit.

          Je, het komt van Mediamarkt, dus 6 weken zonder, net nu het vakantie is ...
          Inderdaad, hij is uit productie ... dus ze gaan eerst kijken wat er mee scheelt en dan jah, dan zien we wel. Ik zou dan liever wat geld terugkrijgen om een ander te kopen (60D, 7D, ...)

          Groetjes
          Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50D problemen

            Zou het toestel vochtschade kunnen hebben opgelopen? De 50D van mijn vrouw heeft het vorig jaar ook opeens begeven na:
            - een fikse regenbui;
            - toestel, na afgeveegd, maar wellicht nog licht vochtig, opgeborgen in plastic zak;
            - in (warme!) autokoffer tijdens de lunch...
            Nadien bleek het toestel morsdood, ook na alles (batterij, kaart...) verwijderd te hebben en het toestel gedurende bijna een maand te laten drogen aan de lucht.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50D problemen

              is wel een spijtige zaak :/ dat geeft jou een negatieve invloed over canon producten, ze zouden toch wat beter hun best mogen doen voor hun DSLR vind ik
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50D problemen

                Is nog nooit blootgesteld geweest aan zo'n omstandigheden, zit altijd netjes
                in een rugzak opgeborgen. Ook nooit in vochtige, warme ruimtes ...

                Ik ben zeker niet ontevreden over de producten van Canon, zou geen
                ander merk willen eigenlijk. Het kan iedereen overkomen. En wie weer
                ligt het niet aan het toestel. Nuja, vanavond terug naar de winkel.
                Je kunt nergens 'gratis' camera's lenen zeker? (met borg) Had net
                7 fotoshoots gepland...
                Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50D problemen

                  Contacteer direct zelf

                  Canon / Sony / Panasonic / GoPro / GOAL Zero / Heos / Asus / Samsung Reparatie Centrum - Tech Repair B.V. te Bergen Op Zoom.


                  Je kan alles on-line regelen en opvolgen, ze sturen zelf een koerier om het toestel op te halen, als je nog garantie hebt kost het je niets

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50D problemen

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Contacteer direct zelf

                    Canon / Sony / Panasonic / GoPro / GOAL Zero / Heos / Asus / Samsung Reparatie Centrum - Tech Repair B.V. te Bergen Op Zoom.


                    Je kan alles on-line regelen en opvolgen, ze sturen zelf een koerier om het toestel op te halen, als je nog garantie hebt kost het je niets
                    Ziet er interessant uit!
                    Doen ze ook zaken in Belgie?
                    Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50D problemen

                      Ik heb het het zelfde voor ook met mijn Canon 50D, eergisteren in een dierentuin de hele dag foto's gemaakt geen probleem. Gisteren de batterijen opgeladen maar het toestel geeft geen teken van leven.
                      Zijn er nog mensen die dit probleem herkennen en een oplosing weten.
                      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50D problemen

                        Mijn 50D heeft zelfs nooit nog maar gehaperd, maar ik zal er melding van doen indien hij
                        plots kuren zou krijgen. Je kunt nooit weten. Heel wat 40D gaven al vroeg de geest, met
                        de 50D zijn er nooit zoveel problemen geweest. Dus dat kan een kwestie van tijd zijn...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50D problemen

                          Voor diegenen met plotse opstartproblemen van een 50D : best ook eens het backup batterijtje voor de klok (datum/tijd) nakijken of vervangen.
                          Ik kan mij voorstellen dat het toestel niet wil opstarten zonder dat batterijtje en dus wellicht ook niet met een leeg batterijtje.
                          Terloops : dat batterijtje zit ook in het batterijcompatiment (ingewerkt in de zijkant t.h.v. de bevestiging van het klepje).
                          Het proberen waard zou ik zo denken.
                          Master the craft, and the art will follow.
                          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50D problemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                            Voor diegenen met plotse opstartproblemen van een 50D : best ook eens het backup batterijtje voor de klok (datum/tijd) nakijken of vervangen.
                            Ik kan mij voorstellen dat het toestel niet wil opstarten zonder dat batterijtje en dus wellicht ook niet met een leeg batterijtje.
                            Terloops : dat batterijtje zit ook in het batterijcompatiment (ingewerkt in de zijkant t.h.v. de bevestiging van het klepje).
                            Het proberen waard zou ik zo denken.
                            Hoef je niet te proberen.
                            Wanneer de grote batterij stroom heeft werkt alles gewoon, zelfs wanneer de knoopcel er niet in zit.
                            De knoopcel zorgt er alleen voor dat datum en tijd wordt onthouden als de grote batterij er niet in zit, en doet niets meer dan dat.


                            Er gaan geruchten dat je een soort reset doet wanneer je de camera een tijdje zonder batterij en knoopcel aanschakelt.
                            Of het waar is weet ik niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50D problemen

                              Vorig jaar deze heren eens nodig gehad voor een herstelling.
                              Bangelijke snelle service gewoon !

                              ROFA voor Reparatie. Reparatie van Digitale camera's: CANON SONY en PANASONIC.


                              Dixie
                              ooit ... .

                              Comment

                              Working...
                              X