Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen definitief aankopen, nog advies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Morgen definitief aankopen, nog advies?

    Beste,

    Ik ben een beginnende fotograaf (yes another one ) en ben er nu ongeveer uit wat ik mij ga aanschaffen. Ik moet er ook deftig mee kunnen filmen voor school. Morgen ga ik het definitief bestellen.

    Momenteel ziet mijn winkelkarretje er zo uit:
    • Canon 550D body
    • Tamron 17-50mm f2.8 Di II non vc Canon (ik moet toch de canon versie nemen zodat die op mijn body past toch?)
    • Transcend kaartje class 10 16 GIG SDHC
    • Statiefje
    • Tas


    Zie ik nog iets over het hoofd? Is dit een goede keuze? Ik ben ook van plan binnen een maand de 50mm f1.8 aan te kopen.

    Bedankt voor je tijd!

  • #2
    Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

    flits?

    en ja je moet de canon versie nemen...

    een lens voorbij de 50 mm lijkt me wel een interessante overweging als je er nog een bij kan betalen... ook al is het een kitlens die je later weer verkoopt.

    70mm is wel erg kort om als langste te hebben

    maar dat hangt natuurlijk af van je stijl en onderwerpen die je wil gaan trekken

    en je benen kunnen ondertussen perfect dienen als zoom :-)
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

      waarom niet de VC-versie?

      en je koopt direct een 'dure' lichtsterke lens, zeker dat dit het bereik is dat je nodig hebt en die lichtsterkte?
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

        @Aeri: Bedankt voor de info!

        @Userke: Na veel over de lens te lezen, blijkt de non-vc scherper te zijn dan de vc. En ik heb een statief dus bij lowlight, gebruik ik het statief. Alleen vraag ik mij af of ik goed ga kunnen filmen met non-vc... Kwa bereik, ik heb hem al getest en ik vond het ideaal.

        Comment


        • #5
          Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          waarom niet de VC-versie?

          en je koopt direct een 'dure' lichtsterke lens, zeker dat dit het bereik is dat je nodig hebt en die lichtsterkte?
          De vc is optisch veel minder goed (logisch aangezien de lens de zelfde grote is maar nu hebben ze nog vc bij ingestoken), dus goed keuze.
          En voor de rest ook, nu ik zou de 600D kopen omdat die een flits kan aansturen wat wel handig kan zijn later.

          Comment


          • #6
            Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

            Oorspronkelijk geplaatst door phaselocked Bekijk bericht
            Beste,

            Ik ben een beginnende fotograaf (yes another one ) en ben er nu ongeveer uit wat ik mij ga aanschaffen. Ik moet er ook deftig mee kunnen filmen voor school. Morgen ga ik het definitief bestellen.

            Momenteel ziet mijn winkelkarretje er zo uit:
            • Canon 550D body
            • Tamron 17-50mm f2.8 Di II non vc Canon (ik moet toch de canon versie nemen zodat die op mijn body past toch?)
            • Transcend kaartje class 10 16 GIG SDHC
            • Statiefje
            • Tas


            Zie ik nog iets over het hoofd? Is dit een goede keuze? Ik ben ook van plan binnen een maand de 50mm f1.8 aan te kopen.

            Bedankt voor je tijd!
            ziet er goed uit zo. enkel dat statiefje maakt me zorgen. koop liever een STATIEF. even wachten, beetje sparen. Ik heb zelf ook een statiefje in huis en dat begint te schommelen als mijn spiegel opklapt .

            op termijn misschien nog een goede flitser.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

              Je hebt al een lichtsterke lens. Met zijn 2.8. Dat is voor de meeste situaties meer dan
              voldoende. Trouwens ook voor een mooie bokeh. Dus zou ik dat plan om er nog eens een
              50 1.8 erbij te nemen laten varen, en kiezen voor de 85 1.8. Kost iets meer maar dan heb
              je ook een heel goede portretlens.
              Maar goed, je hebt hier wel nog wat tijd voor...

              Comment


              • #8
                Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

                @Putor: Bedankt voor het advies! Ik heb inderdaad nog gewacht met het statief te kopen! Ik kan er intussen wel degelijke in mijn school uitlenen.

                @Doudeke: Bedankt! Ik heb nog iemand inderdaad horen zeggen dat nog eens een 50 1.8 erbij te kopen een beetje dom gaat zijn. Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden!

                Comment


                • #9
                  Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

                  reserve batterijen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

                    Inderdaad, hoewel de huidige EOS modellen (zeker mijn 7D) heel wat zuiniger omspringen met de batterij, raad ik toch een tweede batterij aan, zeker als je veel gebruik zou maken van LiveView. Ik heb trouwens geen idee of filmen b.v. meer van de batterij zou vergen.
                    De batterijen van Canon zijn duur, en vaak is er een alternatief beschikbaar. Let er evenwel op dat, mocht je voor een third-party gaan (b.v. Lenmar), deze de correcte informatie aan de camera doorgeeft. Er zijn bepaalde EOS modellen die om een Canon batterij smeken (d.i., de fabrikant heeft ervoor gezorgd dat je wel verplicht bent een originele merkbatterij te gebruiken; dit was ook het geval bij mijn 7D. Dit wordt nu door anderen tegengesproken...)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

                      als je ook wil filmen waarom dan een toestel kopen als de 550d, dat is daar totaal niet voor geschikt

                      zie hier een eenvoudig filmpje 550d hoe slecht dat dit toestel matige beweging en verandering in licht kan volgen, lijkt speelgoed toz van de a55.
                      refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html


                      zelfde geldt voor gewone foto opnames, a55 veel veel sneller, betere AF, beeldkwaliteit, lichtmeting etc..

                      kleiner broertje van de a55 is de a33

                      Comment

                      Working...
                      X