Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen definitief aankopen, nog advies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Morgen definitief aankopen, nog advies?

    Beste,

    Ik ben een beginnende fotograaf (yes another one ) en ben er nu ongeveer uit wat ik mij ga aanschaffen. Ik moet er ook deftig mee kunnen filmen voor school. Morgen ga ik het definitief bestellen.

    Momenteel ziet mijn winkelkarretje er zo uit:
    • Canon 550D body
    • Tamron 17-50mm f2.8 Di II non vc Canon (ik moet toch de canon versie nemen zodat die op mijn body past toch?)
    • Transcend kaartje class 10 16 GIG SDHC
    • Statiefje
    • Tas


    Zie ik nog iets over het hoofd? Is dit een goede keuze? Ik ben ook van plan binnen een maand de 50mm f1.8 aan te kopen.

    Bedankt voor je tijd!

  • #2
    Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

    flits?

    en ja je moet de canon versie nemen...

    een lens voorbij de 50 mm lijkt me wel een interessante overweging als je er nog een bij kan betalen... ook al is het een kitlens die je later weer verkoopt.

    70mm is wel erg kort om als langste te hebben

    maar dat hangt natuurlijk af van je stijl en onderwerpen die je wil gaan trekken

    en je benen kunnen ondertussen perfect dienen als zoom :-)
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

      waarom niet de VC-versie?

      en je koopt direct een 'dure' lichtsterke lens, zeker dat dit het bereik is dat je nodig hebt en die lichtsterkte?
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Morgen definitief aankopen, nog advies?

        @Aeri: Bedankt voor de info!

        @Userke: Na veel over de lens te lezen, blijkt de non-vc scherper te zijn dan de vc. En ik heb een statief dus bij lowlight, gebruik ik het statief. Alleen vraag ik mij af of ik goed ga kunnen filmen met non-vc... Kwa bereik, ik heb hem al getest en ik vond het ideaal.