Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150 mm macro met OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150 mm macro met OS

    Zijn er hier forumlezers die deze lens al in bezit hebben ?
    Ik heb veel goede commentaren gelezen over de niet gestabiliseerde versie en ik zou willen weten of de stabilisatie de toch wel forse meerprijs waard is.
    Ik weet ook wel dat OS voor macro geen noodzaak is maar ik zou ze ook willen gebruiken voor straatfotografie en dan is de stabilisatie wel een voordeel.

    Bedankt
    Robert.

  • #2
    Re: Sigma 150 mm macro met OS

    Dit objectief is nog niet leverbaar. Ik verwacht dat binnen 1 a 2 maanden dit objectief beschikbaar is.

    Het prijsverschil is fors. Maar, bij 'gewone' fotografie, ben je eenmaal gewend aan beeldstabilisatie dan wil je nooit meer zonder.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150 mm macro met OS

      ik ben zeer tevreden van de versie zonder OS , is lichtsterk en gebruik ze eigenlijk alleen voor macro of om foto's te nemen voor identiteitskaart.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150 mm macro met OS

        Macro lenzen hebben een heel lange focus route. Ze zijn wel nauwkeurig maar zeer traag. Ik heb sigma 180mm. Heb ik ook canon 180mm gebruikt (korte termijn) allebei hebben de traagste Af dat ik ooit gezien heb. Daarom zijn ze de laatste keuze voor straat en action fotografie.

        Als je toch dit bereik wil hebben, zal canon 135mm f2 L is de beste keuze zijn. Licht sterk, betrouwbaar een ook built like a tank.

        Als je nog OS wil hebben zal ik u 2 lenzen aanraden.

        canon 100mm macro f2.8L: 4 stop os, snelste af op een macro lens, maar 50mm korter. Ik gebruik hem ook voor straat fotografie en het valt mee (focus limiter aan natuurlijk). Het is de enige macro lens dat ik gezien heb die kan ook als een all-around lens kan gebruikt worden.

        sig 50-150 f2.8 OS: Het is nog niet te koop, kwaliteit zal minder zijn van al de andere (behalve 50-120mm bereik). Alleen geschikt voor APS_C


        PS: ik heb pas je profiel bekeken. Je ben een nikon gebruiker. Dus pak de nikon versies. Maar nikon 105mm micro VR heeft klein beetje traagere AF dan de canon. Maar kan nog gebruikt worden op straat denk ik. Even wachten voor de gebruikers advies.
        Last edited by rapier; 11 april 2011, 09:49.
        http://rapierr.deviantart.com/ Canon 40D, MT-24ex, 580&430 ex II, st-e2....
        MP-E 65mm f/2.8 1x-5x Macro; EF 100mm f/2,8 L IS USM Macro; Σ 180mm f/3.5 EX HSM DG Macro (TE KOOP); Σ 50mm f/1.4 EX HSM DG; Tamron 17-50mm F/2.8 SP; Kenko 2x Pro300 DGX

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150 mm macro met OS

          Ik gebruik al een tijd de macro 180 mm van sigma. De lens is traag maar heeft naar mijn mening een goede kwaliteit. Dat de lens traag is heb ik op de koop toe genoemen.
          Tuurlijk zijn er altijd betere, maar dan betaal je ook meer.
          Heb de lens ook geprobeerd om actie foto's te maken. Niet doen heb je niks aan. Foto's in de natuur op afstand bijv. een vos,ree,vogel gaat best lukken.

          Voor de prijsklasse een zeer goede lens waar je veel plezier mee kan hebben.
          Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150 mm macro met OS

            Allemaal bedankt voor de reacties. Ik wist dus niet dat er nog geen lenzen uitgeleverd zijn en, na veel lectuur over macrolenzen en de voor- en nadelen van stabilisatie is het mij nogmaals duidelijk dat DE waarheid niet bestaat. Ik zal er zelf uit moeten geraken en beslissen of voor mij de stabilisatie de forse meerprijs waard is.
            Robert.

            Comment

            Working...
            X