Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor wielrennen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor wielrennen?

    Hallo,

    Misschien een vreemde titel voor het onderwerp.
    Ik heb een Canon 450D, de kitlens (18-55mm) en dan nog eens lens (55-250mm)

    Onze zoon is wielrenner en ik kan soms best wel scherpe (actie)foto's nemen. Doch heb ik een probleempje. Ik vind het alleen in momenten erg vervelend om steeds van lens te moeten veranderen want soms heb ik de éne nodig en soms de andere.
    Ook hebben we nog een kindje van 2,5 jaar, dan is altijd snel reageren om een toffe foto te nemen en net dan zit de verkeerde lens erop.

    Bestaat er een lens die de twee combineert? Dus de 2 in 1? Zodat ik niet steeds moet veranderen?

    Of is een recentere Canon aankopen en m'n huidige verkopen een betere optie?

    Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

    Antje

  • #2
    Re: Welke lens voor wielrennen?

    Eeen andere camera kopen zal het probleem niet oplossen . Een lens met een groter zoombereik kan natuurlijk wel maar dan zal je inboeten aan kwaliteit .Je kan eventueel een camera bijkopen en dan heb je de twee lenzen elk op een toestel zitten.Dan loop je wel met 2 toestellen rond .

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor wielrennen?

      Dat zou ik niet doen, wil je een lens voor wielrennen dan bestaat er geen all in one lens, nee behoud je 18-55 en verkoop de 55-250mm en koop een 70-200mm f4 of sigma 70-200mm f2.8. Snelheid van zo'n lens ga je niet vinden in een all-in-one lens, daarom ook dat de meeste fotografen met meerdere camera's en verschillende lenzen hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor wielrennen?

        Voor wielrenners gebruik ik altijd de 70-200 f2,8 L IS II, maar dat zou ook moeten lukken met de veel goedkopere f4 L (zonder IS).
        De AF van de f4 versies is wel iets minder snel dan bij de f2,8, maar nog steeds merkbaar sneller dan de AF van een 55-250.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor wielrennen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Voor wielrenners gebruik ik altijd de 70-200 f2,8 L IS II, maar dat zou ook moeten lukken met de veel goedkopere f4 L (zonder IS).
          De AF van de f4 versies is wel iets minder snel dan bij de f2,8, maar nog steeds merkbaar sneller dan de AF van een 55-250.
          die 70-200 2.8 usm is ,is een machtige lens met een groot bereik ,maar is nogal duur en ook niet van de lichtste ,als je er een hele dag moet mee sleuren,maar als je het er dat voor over hebt ,hij is het zeker waard ,ook voor de kleine op foto te zetten , heb de mijne trouwens 2de hands gekocht,

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor wielrennen?

            Verkoop een lens. Dan heb je er maar één meer. En kan er dus nooit de verkeerde
            opzitten. Misschien eens over nadenken. Het is goed bedoeld.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor wielrennen?

              Dank jullie voor de reacties. Ik dacht altijd dat de kitlens "maar" een standaardlensje was die niet zoveel voorstelde...

              Ik zag zopas een tweedehandslens met enkele toebehoren, de vraagprijs is 300€.

              Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM + Zonnekap + B+W F-protector + Hama UV390 filter

              Zou dit een goeie optie/keuze zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor wielrennen?

                Het grote voordeel van een tweedehands lens is dat je ze tegen ongeveer dezelfde prijs terug kan verkopen als de resultaten tegenvallen.

                Ik heb die lens zelf nooit gebruikt, ik weet dus niet of de AF snel genoeg is voor actiefotografie.
                Je kan ook een tweedehands 70-200 f4 kopen, die staan er hier ook geregeld te koop.
                Voor wielrenners heb je geen 300mm nodig, als je iets langer wacht, dan zijn ze dicht genoeg om ze met 200mm ook goed in beeld te krijgen.
                Die 70-200 is beter geschikt voor actiefotografie, ze zal tweedehands wel wat duurder zijn dan de 70-300.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor wielrennen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Antje72 Bekijk bericht
                  Dank jullie voor de reacties. Ik dacht altijd dat de kitlens "maar" een standaardlensje was die niet zoveel voorstelde...

                  Ik zag zopas een tweedehandslens met enkele toebehoren, de vraagprijs is 300€.

                  Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM + Zonnekap + B+W F-protector + Hama UV390 filter

                  Zou dit een goeie optie/keuze zijn?
                  Nee eigenlijk niet, de af is niet snel genoeg om de snelheid van de wielrenners te kunnen bijhouden. Daarom dat de 70-200mm iets duurder kunnen zijn, maar vergeet dan ook niet dat zo'n lens veel langer mee gaat en dat je dan ook nog een lens hebt voor portretten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor wielrennen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Antje72 Bekijk bericht
                    Onze zoon is wielrenner en ik kan soms best wel scherpe (actie)foto's nemen. Doch heb ik een probleempje. Ik vind het alleen in momenten erg vervelend om steeds van lens te moeten veranderen want soms heb ik de éne nodig en soms de andere.
                    Ik zou me concentreren op het optimaal gebruik van een objectief. Gebruik bijvoorbeeld de eerste helft van de wedstrijd de telezoom en de tweede helft de groothoekzoom. Dat werkt volgens mij beter dan het heen en weer switchen tussen de beide objectieven. Er zijn zelfs fotografen, en niet de minste, die zich toeleggen op het gebruik van een brandpuntsafstand en ook die (of misschien: juist die ...) komen met mooie platen thuis.

                    Succes ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor wielrennen?

                      Ok, ik kan ze uiteindelijk kopen voor 290€ maar zal het niet doen. Ik zal best iets langer wachten en sparen voor de juiste lens. Desnoods stap ik eens naar de fotograaf voor meer info want ben een leek. Ik heb enkel schrik dat de fotograaf me iets zal aansmeren als hij merkt dat ik er niet veel van ken... daarom dat ik wat info aan "kenners" vraag hier...

                      Bedankt!!!

                      Comment

                      Working...
                      X