Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Travel Promotion Act of 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Travel Promotion Act of 2009

    Ik heb een tijdje geleden een reis geboekt om in Costa Rica mijn twintigste huwelijksverjaardag te vieren, maar het boarding-personeel dreigt er nu plots mee mijn toegang aan boord te weigeren omdat ik geen visum heb voor... de Verenigde Staten. Dat stond niet in onze overeenkomst bij aankoop van de tickets, en wekt dus mijn wrevel.
    Na grondig opzoekwerk -en daar ken ik iets van- blijkt dat Obama dergelijke praktijken heeft goedgekeurd,... ja zelfs bedongen.
    Omdat ik en mijn vrouw burgers zijn van een met de VS in bepaald opzicht bevriend land, willen ze een oogje dichtknijpen (sic) indien ik een ESTA-toelating kan voorleggen,... waarvoor mijn oprechte dank, al was het maar om 's lands welzijn gedaan.
    De ESTA zelf laat echter via hun site weten dat transitpassagiers die toelating niet nodig hebben. Neem een paar dagen vakantie om al hun elkaar schijnbaar tegensprekende richtlijnen te lezen, in 't Engels! Engels is geen voertaal in Costa Rica!
    Soit.
    Voor het behandelen van het aanvraagformulier, de toelating plus de taxen, dienen we per creditkaart maar liefst 74 (drieenzeventig only) VS-dollars over te maken, waarvan we er 20 zouden terugkrijgen indien we worden GEWEIGERD. De ombeschofte vragen in dit formulier zijn in ieder geval niet van die aard dat wie dan ook welkom zou zijn. Bovendien ben ik niet van plan de VS-douane te passeren. Wat mot ik dan met een visum of zo'n toelating of betaalde weigering.
    In geval van weigering zou het wel volstaan dat we een bewijs van aanvraag voorleggen, las ik ergens... op het internet, de meest onbetrouwbare van alle bronnen.
    Wat is daar daar nu van?
    Bedankt voor het lezen.
    Bloemen noch kransen, ajb.

  • #2
    Re: The Travel Promotion Act of 2009

    De reden voor dat US visum is eenvoudig. Mocht er iets mis lopen met je vlucht dan moet er geland worden in de US en daar mag je zonder visum niet binnen (ook niet in hun luchtruim zelfs al ga je onderweg niet buiten ).
    Wie van Mexico naar Canada vliegt en omgekeerd moet ook een US visum hebben zelfs als ze niet in "God's own country" voet aan de grond zetten.
    Mijn collega is 2 jaar terug ook in Costa Rica geweest, ik mail hem om meer info en laat het je weten, tenzij het zeer recent ingevoerd werd (Obama... elections 2008 dus vanaf jan 2009)

    BTW, ik heb hier nog een oude reispas liggen met "levenslang" geldig US visum dat sinds 9/11 ineens niet meer geldig is.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: The Travel Promotion Act of 2009

      Bedankt, maar alle verhelderingen zijn wellicht ook welkom voor andere lezers.
      Ik zelf had nog een boete staan voor de zogenaamde "California stop"*. Die heb ik alvast voldaan. De yanks zouden in zo'n geval terug naar de rijschool moeten, maar daar stond op mijn pv niks van vermeld. Heb wel al een nieuw internationaal rijbewijs cat CE aangevraagd. Die kreeg ik eventueel ook zonder mijn medische keuring, zeiden ze op de gemeente! Maar of Obama ter bevestiging naar Tremelo gaat komen? Bij onze laatste uitnodiging heeft ie zich laten verontschuldigen.

      California stop: het vertragen maar niet volledig to een halt komen. Meestal toepasselijk op rechts afslaan bij kruispunten waar het zicht beperkt is tot tien kilometer niks dan zand, een wandelende struik en een springende cactus (jumping cactus).
      Last edited by Poza; 11 april 2011, 11:40.

      Comment


      • #4
        Re: The Travel Promotion Act of 2009

        Ik heb een mail terug van mijn collega. Jij heeft GEEN US visum moeten aanvragen toen hij naar Costa Rica ging. Vlucht was Iberia vanuit Brussel via Madrid.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment

        Working...
        X