Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

    Ik zit nog even te dubben over de lenzen voor de Sony die ik binnenkort ga aanschaffen en misschien kunnen jullie mij nog adviseren of bevestiging geven

    Het doel is om portret en concertfotografie te gaan doen (in de 'amateur' vorm, dus geen grote afstanden vanaf podium) Ook wil ik graag voor mijn schoonvader z'n hondenschool foto's maken voor z'n website. En natuurlijk de standaard kiekjes van vakantie en thuis..

    Nu zat ik te denken aan de volgende lenzen:
    - Tamron 17-50mm f2.8
    - Sony 50 mm f1.8
    En voor op de verlanglijst:
    - Sigma 50-150 f2.8

    Zoals jullie zien lichtsterke lenzen maar wel enigszins rekening gehouden met het budget.
    Ik weet dat de Sigma 70-200mm f2.8 ook een aanrader is maar die vind ik persoonlijk iets te groot/ zwaar. Ook gebruik ik de tele niet zo vaak tot nu toe maar voor portret is tot 150 wel makkelijk toch?

    Hebben jullie nog andere suggesties?? Of zit ik zo wel goed?
    Het wisselen van de 17-50mm naar de 50-150 lijkt mij persoonlijk geen probleem.
    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

  • #2
    Re: Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

    Een brandpuntsafstand van 50 mm op een crop camera als portretlens is erg krap. Zeker als je een wat krap gekaderd portret maakt.

    Op dit moment is onbekend wanneer de Sigma 50-150 mm/2.8 OS op de makrt komt. Uit de specificaties blijkt wel dat het een lang objectief is.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

      De Tamron 17-50mm heb ik me onlangs gekocht en is zeker een aanrader(staat momenteel in promotie bij studio73, 279 euro : http://shop.studio73.be/winter-sale/...ii-ld-asp-sony, ik heb hem daar gekocht).

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Een brandpuntsafstand van 50 mm op een crop camera als portretlens is erg krap. Zeker als je een wat krap gekaderd portret maakt.

        Op dit moment is onbekend wanneer de Sigma 50-150 mm/2.8 OS op de makrt komt. Uit de specificaties blijkt wel dat het een lang objectief is.
        De sigma 50-150 wordt wel al aangeboden op internet maar inderdaad nog nergens op voorraad.. Hmm dacht dat het gewoon een kwestie van bestellen was.. Heb op zich nog geen haast met deze lens. Dacht zelf voor over een half jaar tot een jaar ofzo.

        Wel jammer opzich dat er ook geen macro functie op zit.
        Nog andere lenzen met ongeveer dit bereik en lichtsterk?
        -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

          Oorspronkelijk geplaatst door Laga Bekijk bericht
          Nog andere lenzen met ongeveer dit bereik en lichtsterk?
          Alle lenzen die op je toestel passen : http://www.dyxum.com/lenses/index.asp

          Sven
          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

            Oorspronkelijk geplaatst door Laga Bekijk bericht
            Het doel is om portret en concertfotografie te gaan doen (in de 'amateur' vorm, dus geen grote afstanden vanaf podium) Ook wil ik graag voor mijn schoonvader z'n hondenschool foto's maken voor z'n website. En natuurlijk de standaard kiekjes van vakantie en thuis..

            Nu zat ik te denken aan de volgende lenzen:
            - Tamron 17-50mm f2.8
            - Sony 50 mm f1.8
            En voor op de verlanglijst:
            - Sigma 50-150 f2.8
            Ik denk dat je met deze keuze vrij goed zit.

            Wat die Sigma 50-150 betreft: je hoeft helemaal niet te wachten op de versie met OS want je hebt beeldstabilisatie in de body.
            Ook een versie met "macro" moet je niet al te zeer naar uitkijken. Meestal leveren die bijkomende mogelijkheden aan de ene kant dan weer nadelige gevolgen op op een ander vlak. Zo vind ik dat de 70-200 EX DG op een paar punten optisch beter presteert dan de EX DG Macro.

            Als lichtsterke prime zou je eventueel nog een f/1.4-versie kunnen overwegen. Dan win je nog wat licht en mits tweedehands te kopen hoeft het niet zoveel duurder te zijn dan de f/1.8. Om het even welke versie je neemt, alle f/1.4's zijn ongeveer even goed, enkel het uiterlijk verschilt wat.

            Succes !
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen voor mijn toekomstige Sony Alpha 580?

              Ik denk dat je drie mooie lenzen hebt uitgekozen. De Sigma 17-50/F2.8 is echter nog beter dan de Tamron, maar ook weer duurder. De sony 50/F1.8 is prima.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment

              Working...
              X