Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 550 D + welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 550 D + welke lens?

    Beste mensen,

    Ik weet dat de keuze van een lens zeer persoonlijk is, maar ik veronderstel toch dat er algemene regels gelden. Omdat ik beginner ben, en ook op internet geen eenduidig antwoord vind tot nu toe, graag jullie mening.

    Ik ga een canon eos 550 D kopen.

    Wat raden jullie aan van lens, wetende dat ik dus beginner ben, en graag van alles wat foto's zou kunnen trekken: landschappen, groepen mensen/dieren, spontane portretten binnen en buiten, en -mocht dat mogelijk zijn allemaal met één lens- ook een insect op een bloem bijvoorbeeld... Is dat teveel gevraagd?

    Naar (serieus) stijgend budget, spreken volgende lenzen mij aan

    Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
    Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
    Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Maar denken jullie dat het in mijn geval de moeite is om voor één van de twee duurdere te gaan? Of zal ik met die eerste lens ruim toekomen?

    Alvast veel dank voor jullie tijd!

  • #2
    Re: canon eos 550 D + welke lens?

    Als je het budget hebt zou ik direkt voor de 17-55 2.8 gaan En dan doorsparen voor de 70-200
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 550 D + welke lens?

      Over de keuze van objectief, hier een artikel:

      Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn


      Ik heb zelf veel met de Canon 17-55 mm/2.8 IS gewerkt. Is mij altijd goed bevallen. Onlangs heb ik dat objectief uitgebreid getest, samen met andere zoomlenzen van Canon. Uit de gegevens, zie mijn site, blijkt dat de Canon 17-55 mm/2.8 de beste Canon APS-C zoomlens is. Wat bereik betreft ook interessanter dan de 17-40 mm. Daarnaast is IS ook belangrijk.

      Succes met je keuze.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 550 D + welke lens?

        Mijn advies is om met de 18-55 IS te beginnen.
        Koop een 550D kit dan zit deze lens er al bij en kost je dan niet veel.
        Of koop de lens 2e hands voor ongeveer € 50,-

        Wanneer je met deze lens een tijdje aan de slag gaat dan ontdek je vanzelf of je IS echt nodig hebt.
        En of je behoefte hebt aan een lichtsterke lens.

        Met de 18-55 IS kun je voorlopig verder en wachten tot de lensen weer wat goedkoper zijn want op dit moment zijn de prijzen aan de hoge kant.

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 550 D + welke lens?

          Ik ga met heaucheneaudt mee. Als je net start dan zou ik ook beginnen met de Kitlens. En eerst goed de basis onder de knie zien te krijgen van fotografie.

          Basiscursus fotografie


          Fototechnieken


          Zelf heb ik de 17-40 een jaar gebruikt. Absoluut een goede lens. Ik miste echte wat lichtsterkte voor binnen. En ben aantal maanden terug overgestapt op de 17-55. Ben erg tevreden over wat de lens presteert. Ben alleen niet zo te vrede over het exemplaar wat ik heb als het gaat om het aantrekken van stof. Die van mij is reeds één keer schoongemaakt in verband met stof dat helaas toch zichtbaar was op de foto's. Nu zit er weer nodige stof in, maar is gelukkig niet meer terug te zien op de foto's.
          Last edited by Superdaantje; 10 april 2011, 17:26.

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 550 D + welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door AguilaC Bekijk bericht
            Ik ga een canon eos 550 D kopen.

            1-Wat raden jullie aan van lens, wetende dat ik dus beginner ben, en graag van alles wat foto's zou kunnen trekken: landschappen, groepen mensen/dieren, spontane portretten binnen en buiten, en -mocht dat mogelijk zijn allemaal met één lens- ook een insect op een bloem bijvoorbeeld... Is dat teveel gevraagd?

            2-Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
            Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
            Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
            Kan allemaal met de genoemde, behalve een insect op een bloem, daarvoor heb je macrocapaciteit nodig, en een standaardlens heeft dat niet (voldoende)
            De 17-40 vind ik wat te kort voor de standaardlens.

            Een 18-55 IS is altijd goed om te starten, kost weinig en biedt goede beeldkwaliteit.

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 550 D + welke lens?

              Indien u het zich kan permitteren, niet twijfelen en voor de 17-55 2.8 gaan. Dat is een hele
              goede lens.
              Het is trouwens een investering die een klein beetje haar waarde behoudt.
              Bovendien hoeft u zich niet meer af te vragen of uw foto's met een andere lens beter zou-
              den zijn geweest, want voor een crop camera bestaat niets beters. En daarbij geniet u van
              USM, IS, en 2.8, voor een mooie achtergrond (bokeh), of wanneer u foto's gaat trekken in
              minder goede licht-omstandigheden (binnenshuis, kerken, musea).

              Comment

              Working...
              X