Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taj Mahal (HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taj Mahal (HDR)

    Een tonemapped versie van de bekende Taj Mahal



    +++Grotere Versie+++
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

  • #2
    Re: Taj Mahal (HDR)

    Vind het mooi. Paleis van de kroon, heet dat geval, geloof ik, in het Nederlands. Is hier de
    kroon op je werk. Impressionant en een beetje kitscherig. Dat moet die architect ook ge-
    dacht hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Taj Mahal (HDR)

      Impressionantmaar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je de lucht vervangen hebt en er meer pixels zitten in de Tah Mahal dan in de lucht omdat hij vergroot is om te doen passen achter het gebouw of is dat de tonemapping die die indruk wekt ?

      Ben niettemin onder de indruk dat je zo'n heldere foto tevoorschijn tovert want meestal hangt daar, wegens de luchtvervuiling in Agra, een mistige haze in de lucht. Daar heb jij blijkbaar geen last van gehad.
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Taj Mahal (HDR)

        Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
        Impressionantmaar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je de lucht vervangen hebt en er meer pixels zitten in de Tah Mahal dan in de lucht omdat hij vergroot is om te doen passen achter het gebouw of is dat de tonemapping die die indruk wekt ?
        De foto is nog genomen met een D200 die wat meer ruisgevoeliger was en dateert van enkele jaren terug. De tonemapping doet ook geen goed aan de ruis. (De wolkjes waren tijdens de 5 shots ook wat bewogen) Ik heb voornamelijk gewerkt naar het gebouw om dat zo goed mogelijk te krijgen en gezien dit een mooi staaltje architectuur is en zoals Doudeke zegt ook wat kitcherig, heb is de tonemapping licht surrealistisch genomen.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Taj Mahal (HDR)

          Bedankt voor de uitleg. Ruis en D200, ja daar weet ik alles van
          De details in de marmer heb je in elk geval verbluffend vastgelegd. Hoe meer ik ernaar kijk hoe mooier ik het vind 't Ziet er inderdaad redelijk surrealistisch uit. Ik denk da'k nog een paar keer ga komen kijken
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Taj Mahal (HDR)

            Ik heb de Taj 2 keer bezocht en vind geen spoortje realisme terug in de foto, ook wat betreft de lucht.
            Dat was echter niet je bedoeling en wat dat betreft is de bewerking op zich goed te noemen (eventueel de ruis in de lucht wat wegfilteren).
            Maar met mijn herinneringen in mijn achterhoofd ben ik vooral bevooroordeeld wat betreft de weergave. Ik ben dus benieuwd naar het oordeel van andere BD-ers.

            Comment


            • #7
              Re: Taj Mahal (HDR)

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              Ik heb de Taj 2 keer bezocht en vind geen spoortje realisme terug in de foto, ook wat betreft de lucht.
              Dat was echter niet je bedoeling en wat dat betreft is de bewerking op zich goed te noemen (eventueel de ruis in de lucht wat wegfilteren).
              Maar met mijn herinneringen in mijn achterhoofd ben ik vooral bevooroordeeld wat betreft de weergave. Ik ben dus benieuwd naar het oordeel van andere BD-ers.
              Ook hetzelfde gedacht....
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Taj Mahal (HDR)

                Ik zag het eigenlijk liever sprookjesachtig ipv spookjesachtig
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Taj Mahal (HDR)

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Impressionant en een beetje kitscherig. Dat moet die architect ook ge-
                  dacht hebben.
                  Idd ... ik ben wel niet echt te vinden voor dit kunstwerk.
                  grt, TROPCAL
                  www.tropcal.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taj Mahal (HDR)

                    Mijn eerste indruk.....heel mooi!!
                    Die hdr doet het hier wel.
                    Maar ik kan het niet vergelijken hoe die eruit ziet in de realiteit.
                    Mooi bewerkt....al ben ik niet echt voor hdr bewerkingen!!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Taj Mahal (HDR)

                      Het gebouw staat er prachtig op, maar de lucht is overdreven in mijn ogen...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Taj Mahal (HDR)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Het gebouw staat er prachtig op, maar de lucht is overdreven in mijn ogen...
                        Ja, die lucht,....daar ben ik eigenlijk wel de de fout in gegaan.
                        De foto is genomen met een breedhoek met pola (vandaar ook het kleurverloop in de lucht). Der was die dag wat meer wind en ik had dus minder last van de luchtvervuiling, maar de wolken bewogen. Door de lucht mee te nemen in de HDR tonemapping is die wolken blur en ruis wat dominanter geworden. Ik vond het eerst wel mooi (anders zou ik die niet posten) maar bij nader inzien is het wel wat overdreven.
                        Dan proberen we maar eens opnieuw, zonder de lucht erbij

                        Bedankt allemaal voor de commentaren.
                        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                        "Casu Consulto - Modo Fac"

                        Comment

                        Working...
                        X