Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lens

    Hallo beste leden,

    Graag fotografeer ik sport en dans in zalen en eveneens alles wat ik graag zie buiten.
    Momenteel heb ik een lens gekocht Canon 100 EF 2.0 USM.
    Ik twijfel de Canon 70-200 L IS USM ii 2.8 of de 4.0
    Nu is mijn vraag met de 100 EF die ik al heb. welke is voor jullie de beste combinatie. Haal ik volgens jullie betere foto's met mijn 2.0 of met de 2.8.

    Tony

  • #2
    Re: Canon lens

    Voor sportfotografie in zalen kies je een zo lichtsterke lens, dat is dus de f2,8 in plaats van de f4 versie.

    Als je zulke vragen stelt, dan denk ik dat een basiscursus fotografie ook wel handig zal zijn zodat je weet hoe je in die omstandigheden het beste uit je materiaal kan halen.

    Met de 100mm f2 heb je nog een volle stop meer lichtsterkte dan met een f2,8 lens, dat wil zeggen dat er dubbel zoveel licht binnen komt met het diafragma helemaal open.
    Daardoor halveert de sluitertijd, maar de scherptediepte wordt ook veel kleiner.
    Daarom is het nodig om zo perfect mogelijk scherp te stellen, anders heb je niet veel bruikbare foto's.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon lens

      Ik heb zowel de 100 mm/2.0 als de 70-200/2.8 MK2. Nu ik de zoom heb ben ik minder tevreden over de 100 mm/2.0. Voor concerten, indoor sport, studiofotografie en de rest gebruik ik nu alleen maar de zoom.

      Onlangs heb ik beide lenzen getest, zie mijn site.

      In het verleden heb ik de 70-200/4.0 gehad. De f/2.8 versie heeft bij mijn takken van fotografie veel voordelen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon lens

        Bedankt

        Ik ga direkt een cursus volgen.

        Comment

        Working...
        X