Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    Vraagje; ik heb mij een 2de hands NIKON D3100 met Nikkor 18-105mm gekocht.
    Ik vraag mij af of dit een degelijk toestel is. Moet ik mij nog een lens bij aanschaffen of is deze al voldoende? Ben van plan mijn toestel te gebruiken voor landschappen, portretten, reis , een beetje van alles eindelijk. Zoek nog een beetje waar mijn grootste intresse ligt.

  • #2
    Re: Beginner

    Lenskeuze is strict persoonlijk.
    Lees dit artikel maar eens en je weet wat je zou kunnen aanschaffen.

    Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door nico1nico3 Bekijk bericht
      Vraagje; ik heb mij een 2de hands NIKON D3100 met Nikkor 18-105mm gekocht.
      Ik vraag mij af of dit een degelijk toestel is. Moet ik mij nog een lens bij aanschaffen of is deze al voldoende? Ben van plan mijn toestel te gebruiken voor landschappen, portretten, reis , een beetje van alles eindelijk. Zoek nog een beetje waar mijn grootste intresse ligt.
      Gewoon doorzoeken en je vindt het vanzelf......
      Niemand hier kan voorzien wat jij in de nabije toekomst nodig gaat hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        Hallo,

        als je het al gekocht hebt ben je te laat om je af te vragen of het een degelijk toestel is hé
        Maar serieus, het is het instaptoestel van Nikon en zal zeker voldoen om je eerste stappen met een reflex te maken.
        De lens die je er bij hebt is een goede allround lens , je kan best een tijdje fotograferen en dan zal je zelf wel zien welke brandpunten je het meest gebruikt en waar je een tekort gaat hebben, mm's ,lichtsterkte...
        Ga ook eens wat lezen (internet, bib) en dan leer je snel bij en wat je tekort komt.
        Maar meestal is dat in het begin kennis en geen materiaal.

        mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Hallo,


          De lens die je er bij hebt is een goede allround lens
          da's maar hoe je t bekijkt he. Ik beschouw lichsterke primes als allround.

          maar serieus.

          D3100 en 18-105 gaat je heel ver brengen. Op een moment merk je wel wat je tekort komt, dan weet je ook ineens wat je nog nodig hebt.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment

          Working...
          X