Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap A900 -> 5D MII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap A900 -> 5D MII

    Hallo

    Ik twijfel er al zeer lang over en wil er nu toch eens voor kijken om de overstap te maken.
    Vooral het feit dat sony bijna altijd benadeeld wordt en de slechte ondersteuning van flitssystemen enz...

    Mijn interesse ging vooral naar een 5d Mark II vooral het feit van filmen/fotograferen interesseert me sterk. Ook de betere ruisonderdrukking is zeer belangrijk. Hoe robuust is deze camera? Ik bedoel kan deze camera onder extreme omstandigheden het zelfde kwaliteit leveren? Vooral bij het uitoefenen van urbex fotografie. Krijgt de camera het hard te verduren van stof en het is ook veel fotograferen in locaties met weinig licht.

    Nu ben ik eens gaan zien en vroeg ik me af wat ik moet kopen...

    Ik fotografeer vooral verlaten gebouwen,industrie en ook modellen maar meer portret fotografie.

    Daarom had ik gedacht

    50 mm 1,2 of de 85 mm 1,2 ?

    12-24 mm sigma heb ik al dus die kan ik blijven gebruiken is vooral handig in verlaten gebouwen enz...

    En dan zou ik nog een lens willen met meer bereik...

    24-70 mm 2.8 of eerder een 135 mm 2.8?

    Het is een dure overstap vooral omdat ik met zeis lenzen zit die ik niet kan gebruiken op de 5d. maar als ik nu deze overstap niet doe blijft het maar aanslepen. Of moet ik blijven bij sony en hopen dat ze met een opvolger komen van de A900...
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Overstap A900 -> 5D MII

    Over de degelijkheid van de 5D MK2 het volgende:
    De mijne heeft plensbuien in Bali en Suriname overleefd en sneeuwbuien in Holland.

    Als objectief in stedelijke omgeving gebruik heel vaak de Canon 16-35 mm/MK2.

    Je zou ook kunnen denken aan de Sigma 85 mm/1.4 i.p.v. de Canon 85 mm/1.2. Ik heb hem onlangs getest en gebruikt en ik vind het een heel fraai objectief.

    Over de ruiseigenschappen van de 5D MK2 ben ik zeer tevreden, A2 afdruk bij 1600 ISO is geen enkel probleem.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Overstap A900 -> 5D MII

      Ik neem aan dat je de Agorabasta-instellingen al hebt geprobeerd ? "Noise is overrated" zei iemand even geleden op een van de fora waar ik op zit .

      Persoonlijk zou ik wachten...en ondertussen genieten van het prachtige materiaal dat je hebt .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Overstap A900 -> 5D MII

        ondersteuning van flitssytemen zijn toch niet merkafhankelijk. Een pocketwizard of zo'n infraroodding als ik zelf gebruik heb ge toch voor alle merken.

        Maar als je echt heel goede flitsondersteuning wil zou ik eerder naar Nikon dan Canon kijken. CLS is echt wel een heel goed systeem.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Overstap A900 -> 5D MII

          12-24 mm sigma heb ik al dus die kan ik blijven gebruiken is vooral handig in verlaten gebouwen enz...
          Wat bedoel je daar mee? Of had je al een andere Canon?

          mvg Jozef
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Overstap A900 -> 5D MII

            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Wat bedoel je daar mee? Of had je al een andere Canon?

            mvg Jozef
            Ahja juist die past ook niet.
            Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

            Comment


            • #7
              Re: Overstap A900 -> 5D MII

              Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
              Vooral het feit dat sony bijna altijd benadeeld wordt en de slechte ondersteuning van flitssystemen enz...
              Ik weet niet waar je je benadeeld voelt, maar persoonlijk heb ik daar geen last van hoor.

              Voor een alternatief flitssysteem kan je inderdaad eens bij Nikon gaan zien.

              Maar ik zou je wel aanraden eerst eens grondig het alternatief (D700 of zo ?) te proberen vooraleer je je spullen verkoopt.
              Er is namelijk een heel grote kans dat je aan de andere kant niet enkel groener gras vindt, maar ook hier en daar een stuk dat minder groen is dan je gehoopt had...
              Zo zal je nergens een FF-set vinden waarbij de lenzen in het bereik dat je nu hebt gestabiliseerd zijn.
              Als ik jou was, en dus in portretwerk geïnteresseerd, dan zou ik eerder een CZ135/1.8 aanschaffen ipv dat geld in een overstap te steken , maar als je voor jezelf vindt dat je het beste overstapt, kijk dan vooral eerst goed uit en probeer e.e.a.
              Last edited by K-2; 10 april 2011, 11:12.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Overstap A900 -> 5D MII

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ik weet net waar je je benadeeld voelt, maar persoonlijk heb ik daar geen last van hoor.

                Voor een alternatief flitssysteem kan je inderdaad eens bij Nikon gaan zien.

                Maar ik zou je wel aanraden eerst eens grondig het alternatief (D700 of zo ?) te proberen vooraleer je je spullen verkoopt.
                Er is namelijk een heel grote kans dat je aan de andere kant niet enkel groener gras vindt, maar ook hier en daar een stuk dat minder groen is dan je gehoopt had...
                Zo zal je nergens een FF-set vinden waarbij de lenzen in het bereik dat je nu hebt gestabiliseerd zijn.
                Als ik jou was, en dus in portretwerk geïnteresseerd, dan zou ik eerder een CZ135/1.8 aanschaffen ipv dat geld in een overstap te steken , maar als je voor jezelf vindt dat je het beste overstapt, kijk dan vooral eerst goed uit en probeer e.e.a.
                Ja die zeiss is natuurlijk machtig . Het is ook vooral omdat men body bijna versleten is misschien moeilijk te geloven om een A900 te verslijten maar hij heeft al veel meegemaakt . Daarom dat ik ook toekomgewijs kijk, Moest sony met een camera komen die ook film functie heeft en ff is zou ik niet lang twijfelen....
                Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap A900 -> 5D MII

                  Die komt er wel, wees gerust . Sony kijkt in bepaalde gevallen eerst de kat uit de boom en doet dan op z'n heel eigen manier z'n ding...(NEX, A55/A33,...).
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap A900 -> 5D MII

                    Dat denk ik ook Joris .

                    Bij sonyalpharumors komt er over die FF trouwens blijkbaar al iets van redelijk betrouwbare info binnen... 't Zouden er blijkbaar twee kunnen zijn, in 2012...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X