Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen Sony alfa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellingen Sony alfa

    Hallo,

    ik bezit een sony alfa 350. Hier heb ik al heel veel plezier aan beleefd, maar de laatste tijd werkt hij een beetje op mijn systeem... het gaat om het volgende:

    wanneer ik mijn toestel aanzet, op automatisch, dan moet ik de instellingen scherpstelgebied en de lichtmeetfunctie naar mijn wensen instellen. Wissel ik dan eens naar diafragma, manueel of sluitervoorkeur en keer ik daarna dan terug naar automatisch, mag ik dan opnieuw beginnen om die instellingen te veranderen. Wacht ik te lang tussen twee opnames (zonder toestel uit te zetten), springt hij ook terug op die eerste waarden; Ik zweer het u, op den duur moet ik meer opletten naar mijn instellingen toe, dan naar mijn compositie!

    Vandaar mijn vraag: weet er iemand of ik al dan niet de 'basisintellingen' van mijn toestel kan personaliseren?

    vriendelijke groeten

  • #2
    Re: instellingen Sony alfa

    ja, maar niet op automatisch ! Daar dient P voor !

    In automatisch worden wijzigingen niet bewaard, in alle andere standen wel - vrij logisch ook - staat ook zo in manual
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: instellingen Sony alfa

      bedankt voor het antwoord. Ik heb daar, in P, inderdaad een aantal instellingen opgeslaan. Maar Ik had gehoopt, dat ik ook die van manueel kon veranderen. Zodat telkens ik het toestel opende, er die bepaalde instellingen (zoals ik het wil) als básis bij manueel staan. Terwijl bij P onthoudt die gewoon welke ik het laatste instelde, wat inderdaad ook wel handig is. Begrijp je het verschil?
      In ieder geval, ik kon het maar proberen e...

      Comment


      • #4
        Re: instellingen Sony alfa

        Er is wel een verschil tussen Automatisch en Manueel... Waar heb je het nu over?

        Auto > alles wordt ingesteld door de camera, je kan aanpassen maar de camera vergeet dit terug
        P > alles wordt ingesteld door de camera, hier worden de aanpassingen wel onthouden

        Staat duidelijk in de handleiding.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: instellingen Sony alfa

          Oorspronkelijk geplaatst door alfa Bekijk bericht
          bedankt voor het antwoord. Ik heb daar, in P, inderdaad een aantal instellingen opgeslaan. Maar Ik had gehoopt, dat ik ook die van manueel kon veranderen. Zodat telkens ik het toestel opende, er die bepaalde instellingen (zoals ik het wil) als básis bij manueel staan. Terwijl bij P onthoudt die gewoon welke ik het laatste instelde, wat inderdaad ook wel handig is. Begrijp je het verschil?
          In ieder geval, ik kon het maar proberen e...
          ja, zie, een dikke fout dus getypt... automatisch ipv manueel natuurlijk! In ieder geval, het is me al duidelijk, er zijn geen manieren om die terugzetting naar de fabrieksintellingen tegen te gaan. geen probleem. Zal mijn P dan wat meer wijzigen, ipv te wisselen tussen P en automatisch...

          Comment


          • #6
            Re: instellingen Sony alfa

            p en auto zijn in wezen hetzelfde... het enige verschil is dat p de wijzigingen aan Iso etc wel onthoud :-)

            Meer is dat niet...
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: instellingen Sony alfa

              Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
              p en auto zijn in wezen hetzelfde... het enige verschil is dat p de wijzigingen aan Iso etc wel onthoud :-)

              Meer is dat niet...
              en de flitser komt niet Automatisch op
              A (auto -groen) en P standen zijn tof maar niet aan te raden als je meer van fotografie wil leren
              Last edited by duckracer; 12 april 2011, 11:59.

              Comment


              • #8
                Re: instellingen Sony alfa

                Ik zou net zeggen dat de PASM-standen het interessantste zijn ...met name de laatste drie.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: instellingen Sony alfa

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ik zou net zeggen dat de PASM-standen het interessantste zijn ...met name de laatste drie.
                  mijn excuses, A moest Auto stand zijn.
                  heb dit al aangepast

                  ASM standen genieten idd de voorkeur ;-)

                  Comment

                  Working...
                  X