Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor binnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera voor binnen

    Goede morgen
    Ik ben nieuw op dit forum en zie dat er vrij snel en duidelijke reacties komen.
    Daarom ook mijn vraag hier.
    Ik wil een camera aanschaffen en wil niet meer uitgeven dan een €600,- ongeveer.
    De camera is nodig voor foto's te maken van hoofdzakelijk meubelen en kleinere objecten ( een soort stillevens ) in een winkel met niet al te veel licht, en een flits op een toestel geeft vaak koude kleuren.
    De foto's hoeven niet groot te zijn en komen meestal op mijn website te staan.
    Wel moeten ze duidelijk zijn. Zelf heb ik al eens rond zitten kijken en zie bijvoorbeeld de Canon EOS 500D of EOS 550D en Nikon D3100 wel zitten, andere merken mag ook.
    Verder zie ik vaak verschillende letters bij modellen lenzen staan en heb geen flauw idee wat die betekenen.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een keuze te maken.
    Last edited by devennen; 9 april 2011, 09:08.

  • #2
    Re: welke camera voor binnen

    Als je binnen wil foto's nemen zonder flits zul je een lichtgevoelige lens nodig hebben en zal je met het vooropgestelde bedrag niet ver komen .Misschien is een compactje met een gevoelige lens iets meer voor jou .

    Comment


    • #3
      Re: welke camera voor binnen

      Oorspronkelijk geplaatst door devennen Bekijk bericht
      Goede morgen
      Ik ben nieuw op dit forum en zie dat er vrij snel en duidelijke reacties komen.
      Daarom ook mijn vraag hier.
      Ik wil een camera aanschaffen en wil niet meer uitgeven dan een €600,- ongeveer.
      De camera is nodig voor foto's te maken van hoofdzakelijk meubelen en kleinere objecten ( een soort stillevens ) in een winkel met niet al te veel licht, en een flits op een toestel geeft vaak koude kleuren.
      het kleur van je licht bepaal je helemaal met de whitebalance, het licht van een flits heeft de kleurtemperatuur van natuurlijk buitenlicht... je kan dat heel makelijk wijzigen.

      maar goed flitsen is niet makkelijk, je kan evengoed met een statief werken... Dan heb je geen dure toestellen en lenzen nodig.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welke camera voor binnen

        Een kennis van mij heeft vorig weekend wat foto's gemaakt en bij het licht van een schemerlamp kreeg hij hele mooie en warme foto's, hij zei dat ik een camera nodig had met een hoge iso waarde om bij gering licht toch mooie foto's te maken.
        Ik wil nu een camera kopen waar ik mee kan starten en waar ik later eventueel een andere lens bij kan kopen.

        Comment


        • #5
          Re: welke camera voor binnen

          Oorspronkelijk geplaatst door devennen Bekijk bericht
          Een kennis van mij heeft vorig weekend wat foto's gemaakt en bij het licht van een schemerlamp kreeg hij hele mooie en warme foto's, hij zei dat ik een camera nodig had met een hoge iso waarde om bij gering licht toch mooie foto's te maken.
          Ik wil nu een camera kopen waar ik mee kan starten en waar ik later eventueel een andere lens bij kan kopen.
          Je hebt een statief nodig voor dat soort foto's, dan kan je op de laagst mogelijke iso-waarde werken en ruis vermijden.
          De kleurtemperatuur van de foto is afhankelijk van het gebruikte licht en de witbalans-instelling op je camera. Met gloeilampen zal je over het algemeen "warme" foto's krijgen als je de automatische witbalans gebruikt. Heel wat fotografen hebben liever een zo juist mogelijke kleurweergave, maar dat is natuurlijk afhankelijk van het resultaat dat jij zefl wil. De fotograaf bepaalt hoe de afgewerkte foto er uitziet.

          Met elke instap-camera + kitlens kan je stillevens fotograferen, daar hoef je echt geen zware investeringen voor te doen.
          Samen met een statief kan een afstandsbediening ook een heel goede investering zijn als je geregeld stillevens wil fotograferen.
          Last edited by Black B@ndit; 9 april 2011, 10:25.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: welke camera voor binnen

            Oorspronkelijk geplaatst door devennen Bekijk bericht
            Een kennis van mij heeft vorig weekend wat foto's gemaakt en bij het licht van een schemerlamp kreeg hij hele mooie en warme foto's, hij zei dat ik een camera nodig had met een hoge iso waarde om bij gering licht toch mooie foto's te maken.
            Ik wil nu een camera kopen waar ik mee kan starten en waar ik later eventueel een andere lens bij kan kopen.
            die warme kleuren kan je altijd en overal door je witbalans van je camera in te stellen... dit kunnen ze allemaal.

            hoge ISO heb je alleen nodig als je bewegende onderwerpen fotografeert bij weinig licht. Hoge ISO's vormen altijd ruis in de foto.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: welke camera voor binnen

              LX5 op een statiefje (hoeft niet eens een duur te zijn) en met zijn zoom van 24 tot 90 mm
              kun je prachtige foto's maken...

              Comment


              • #8
                Re: welke camera voor binnen

                Advies
                Olympus XZ1
                Lichtsterk, net voldoende groothoek, binnen budget, goede kwaliteit.
                Last edited by Franciskine; 9 april 2011, 15:35.
                Canon 550D; TokTok, TamTam

                Comment

                Working...
                X