Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D of 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450D of 550D?

    hallo ^^

    Ik was er 1st zeker van dat ik de canon 450D wou kopen tot mijn vrienden mij vroegen waarom ik niet de canon 550D zou kopen.
    Het budget maakt mij niet egt uit.
    Ik wil alleen maar foto's nemen en niet filmen maar ik weet niet welke body eigelijk 'beter' is van de 2.

    Hopelijk kunnen jullie mij jullie verschillende meningen geven over de 2 cameras ^^

    Alvast bedankt ;p

  • #2
    Re: Canon 450D of 550D?

    als je nieuw wil kopen zal je rap moeten zijn. Volgens mij is de 450 al even uit de handel en de 550 heeft net een opvolger gekregen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450D of 550D?

      Los van paar klein ander beter puntjes is de ISO prestatie van de 550 er op vooruit gegaan. Is vooral handig als je met de kitlens moet werken in huis bij minder licht.

      De 450 is nu toch al bijna 2 jaar uit productie dacht ik maar anders wel een goed toestel hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450D of 550D?

        Als het budget niet echt een rol speelt, waarom dan niet de nieuwste: 600D? Dan geniet je
        even van de laatste, nieuwe technologie en alle foefjes die op vandaag in de aanbieding zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450D of 550D?

          De chip van de 550 is beter:
          - het dynamisch bereik is vergroot met 1/2 stop
          - de ruis is verminderd, scheelt een stop
          - het scheidend vermogen is verhoogd.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon 450D of 550D?

            De 550D zal nog een tijdje blijven bestaan, naast de 600D. De 600D wordt beschouwd als de opvolger van de 500D, die eruit gaat. De 550D zal dan goedkoper worden, de 500D is nog wel te krijgen, maar dat zal niet lang meer duren.

            De 600D heeft een kantelbaar scherm gekregen, en een paar nieuwe snufjes in de software,maar zoveel is er niet veranderd. Hij kan hoger in de iso dan zijn voorgangers, maar ik weet niet hoe de beeldkwaliteit dan nog gaat zijn.

            De 1100D is ook een leuk toestel, iets minder "snufjes" maar de beeldkwaliteit is ook dik inorde, alleen kan hij iets minder hoog in de iso dan de 600D, en kost maar de helft.
            aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


            doe ik dat lekker niet!

            Comment


            • #7
              Re: Canon 450D of 550D?

              De 600D kan ook draadloze flitsers aansturen,als ik het goed begrepen
              heb dan is dit bij een "Rebel" de eerste keer.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 450D of 550D?

                Ik had een 450D en heb nu (al een maand of 10) een 550D. De 550D is toch weer een stevige stap voorwaarts wat betreft beeldkwaliteit, en is ook merkbaar sneller...Filmen intersseerde me ook niet, totdat ik het een keer probeerde. Vooral 's avonds, in slechte lichtomstandigheden, heeft de beeldkwaliteit me zwaar beïndrukt. Veel beter dan zeg maar eender welke camcorder...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 450D of 550D?

                  Met mijn canon's heb ik ook betere filmresultate den mijn full HD videocamera van sony .
                  Handelbaarheidis minder en AF heb je niet bij het filmen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 450D of 550D?

                    Is het gemis van continue AF met de DSLR tov de camcorder volgens u een echte handicap of slechts een klein ongemak?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 450D of 550D?

                      Is een klein ongemak daar een DSLR naar gewicht toe niet zo handig is om te filmen . Mijn 2 camera's worden soms voor korte shots gebruikt om te filmen .7D met 100/400 is zwaar om te filmen , met momopod geen probleem.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 450D of 550D?

                        Dus, als ik video's niet als "core business" beschouw maar eerder als leuke feature,
                        dan hoef ik niet te zoeken naar een DSLR die wel continue Kan scherpstellen, klopt?

                        Comment

                        Working...
                        X