Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolocaties in Praag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotolocaties in Praag

    Hallo,

    Ik ga binnenkort een paar dagen naar Tsjechie en dan wil ik ook een dagje naar Praag.

    Welke locaties moet ik zeker bezoeken om mooie platen te schieten of wat moet ik zeker zien of doen in Praag.

    Is het ook handig om de auto ergens te parkeren en met openbaar vervoer te reizen in de stad met tram /metro /bus ???

    graag uw commentaar.
    Last edited by eos 7d user; 18 april 2011, 09:15.
    Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

  • #2
    Re: Fotolocaties in Praag

    Ik zou eerder geneigd zijn om te zeggen: Ga een paar dagen naar Praag en een dagje Tsjechië.
    Ik mag dit misschien zo niet zeggen, vermits ik Tsjechië voor de rest niet ken, doch ik wil enkel maar zeggen dat je met slechts 1 dag Praag bijzonder selectief te werk zult moeten gaan om uit de veelheid van bezienswaardigheden het voor jou interessantste te selecteren. Praag is ahw één groot openluchtmuseum. Als ik dan toch iets zou moeten voorstellen zou ik vanaf het Wenceslausplein naar het Oudestadsplein (Staromestské námesti) en vandaar via de Karelsbrug naar de overkant van de Moldau richting Praagse burcht en omgeving.
    Misschien nog een tip: als je dit zo vanaf 's morgens doet, heb je de zon - hopelijk is ze van de partij voor jou - meestal achter je.

    Geniet ervan,
    Dirk
    Canon EOS 5D Mark IV | EF 17-40 f/4 L | EF 24-70 f/12.8 L | EF 24-105 f/4 L | EF 70-200 f/4 L IS | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.8 | EF 15 f/2.5 | 2 x Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II

    Comment


    • #3
      Re: Fotolocaties in Praag

      Oorspronkelijk geplaatst door Dededan Bekijk bericht
      Ik zou eerder geneigd zijn om te zeggen: Ga een paar dagen naar Praag en een dagje Tsjechië.
      Ik mag dit misschien zo niet zeggen, vermits ik Tsjechië voor de rest niet ken, doch ik wil enkel maar zeggen dat je met slechts 1 dag Praag bijzonder selectief te werk zult moeten gaan om uit de veelheid van bezienswaardigheden het voor jou interessantste te selecteren. Praag is ahw één groot openluchtmuseum. Als ik dan toch iets zou moeten voorstellen zou ik vanaf het Wenceslausplein naar het Oudestadsplein (Staromestské námesti) en vandaar via de Karelsbrug naar de overkant van de Moldau richting Praagse burcht en omgeving.
      Misschien nog een tip: als je dit zo vanaf 's morgens doet, heb je de zon - hopelijk is ze van de partij voor jou - meestal achter je.

      Geniet ervan,
      Dirk
      Dank je wel voor je informatie.
      Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

      Comment


      • #4
        Re: Fotolocaties in Praag

        Ik kan Dededan volledig bijtreden, ga een paar dagen naar Praag. Waar je moet gaan ? Ook hier moet ik Dededan bijtreden, kortom Praag is achter elke hoek en kant gewoon ontzettend mooi. Een kleine tip, er lopen in Praag heel veel gepensioneerden die je met plezier gidsen voor een kleine vergoeding, zeker doen.... ze kennen de mooiste plaatsen zowel van buitenkant als van de binnenkant en helpen je naar binnen, zeker doen. Praag aan de binnenkant is onwaarschijnlijk mooi (Jugendstihl !!)
        Last edited by john.boutsen; 12 april 2011, 14:37.
        Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

        Comment


        • #5
          Re: Fotolocaties in Praag

          Ook nog de moeite waard in Tsjechië , Tsjeky Krumlov een heel oud stadje met op een heuvel in de stad een imposante burcht, en net buiten de stad een grafietmijn die je kan bezoeken. Ligt ongeveer halfweg tussen Oostenrijkse grens en Praag.
          Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

          Comment


          • #6
            Re: Fotolocaties in Praag

            voor mij een must is het oude joodse kerkhof ..

            als je wil heb ik van mijn reis een word documentje gemaakt met enkele foto's zo kan je al zien wat er te zien is en wat je aanstaat om te fotograferen.
            als je mij in pb je email wil geven wil ik het je graag toesturen.
            maar 1 dag praag dan moet je echt selectief te werk gaan want het is niet te doen op 1 dag.

            groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Fotolocaties in Praag

              Praag, de parel van Europa...

              Als van van architectuur houd:

              In het nieuwer centrum vind je het nationaal museum (Národni Muzeum), het nieuwe stadhuis, de Karlúv Most brug over de Moldau met mooie standbeelden. (Je kan in de torens voor een mooi uitzicht), De barokke Frantiska kerk met mooie freskos in de koepel. Het kasteel van Praag (Prazsky Hrad)(Daar alleen kun je al een dag in kwijt) met een prachtige kathedraal. De klooster/abdij van Strahov (Strahovsky Kláster), mooie straatjes zoals Karlova straat (diverse oude stijlen gebouwen). Het Emauzy klooster (moderner van opbouw - speciale dubbele torenspits). Het eilandje (Slovansky Ostrov). De TV toren met restaurant met mooi uitzicht. Het joodse ghetto (weinig origineel gebleven, maar mooi kerkhof)

              De oude stad (Staromestské Námestí) met de P. Marie Pred Tynem kerk en het bekende stadhuis (met astronomische klok). De Mikulás kerk. Kruit Toren (Prasna Brana) en gemeenschapshuis - Obecni Dum, de Jindrisska Vez toren.

              en dan nog zoveel andere dingen
              Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Fotolocaties in Praag

                Praag is een prachtige stad waar in vrijwel elke straat iets te zien is, dus zorg dat je genoeg geheugen bij hebt zodat je niet zoals mij moet beginnen selecteren.
                Ik ben er (ondertussen al bijna) 3 jaar geleden met de school naartoe gegaan. Mooie dingen gezien. De locaties herinner ik mij niet meer maar op deze site vind je het reisschema en dergelijke...
                Mss dat je er iets aan hebt.

                Praag website


                (dit is een foto die ik er maakte met mijn toen 2 maanden oude D60, ik geloof dat deze gemaakt werd vanaf de burcht)

                Deze is vanaf een uitkijkpunt buiten de stad, (kleine eifeltoren)


                PS: De (meeste) restaurants in het reisschema zijn NIET aan te raden...
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #9
                  Re: Fotolocaties in Praag

                  Praag, een prachtige stad, zeer fotogeniek!

                  Een trip naar het slot Karlstejn, net buiten Praag raad ik af. Na een lange straat met kraampje met de klassieke toeristenprullaria krijg je een lege burcht te zien. Met enkele replica's, en dat is het dan. Bovendien wordt je constant begeleid: een zaalwachter loopt met je mee, en loodst je kamer per kamer door het kasteel, waarbij telkens de deur achter je terug op slot gaat. (Ze vermelden wel in welk museum de echte spullen staan.)
                  En de echt mooie dingen staan in de slottoren. Maar deze is niet toegankelijk voor toeristen.

                  (Indrukken van onze trip in December 2010)
                  https://waltertalboom.be-
                  Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotolocaties in Praag

                    Allemaal bedankt voor jullie reacities.

                    Zodra ik terug ben uit Praag zal ik wat foto's op de site zetten.

                    mvg Sikko
                    Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotolocaties in Praag

                      voor mooie niet alledaagse zichten op Praag, moet je iets zuidelijker langs de Moldau gaan: Vysehrad. Niet toeristisch maar wel mooie klim en prachtig uitzicht over de stad en de Moldau.
                      embee ::: nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotolocaties in Praag

                        gouden straatje: een uitdaging om moi in beeld te brengen
                        strahov klooster
                        mooie metro stations
                        ....

                        te veel om op te noemen

                        Comment

                        Working...
                        X