Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communie compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communie compact

    Hallo ,

    ik ga de communicant een camera cadeau doen .
    Uit ervaring vind ik dat ie echt compact/licht moet zijn, zoniet blijft ie teveel in de kast liggen .
    Max 150euro......

    Nu zag ik volgende toestellen in winkels /folders

    SamsungWB600
    Fuji F80EXR of JX300
    Nikkon S3100
    Canon ixus 105 en 130
    Canon Powershot S3100is
    OlympusVG120
    Panasonic FS16 of FS11(of andere)
    Sony WB510


    Toevallig zag ik de Ixus105 Brown bij vandenborre voor 109€ , terwijl de Silver139 kost ?

    HD filmen neemt alleen maar veel gigs in beslag , dus deze vind ik wel een goeie koop, kwalitatief ook goed ??
    Macro moet goed zijn .
    Staan er in mijn lijstje betere bij , of hebben jullie suggesties?
    Last edited by Kurt1968; 8 april 2011, 17:03.

  • #2
    Re: communie compact

    ik ben heel blij met mijn panasonic, kies tussen panasonic, canon en nikon en je kan niet mis zitten.

    Comment


    • #3
      Re: communie compact

      Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
      Hallo ,

      ik ga de communicant een camera cadeau doen .
      Uit ervaring vind ik dat ie echt compact/licht moet zijn, zoniet blijft ie teveel in de kast liggen .
      Max 150euro......

      Nu zag ik volgende toestellen in winkels /folders

      SamsungWB600
      Fuji F80EXR of JX300
      Nikkon S3100
      Canon ixus 105 en 130
      Canon Powershot S3100is
      OlympusVG120
      Panasonic FS16 of FS11(of andere)
      Sony WB510


      Toevallig zag ik de Ixus105 Brown bij vandenborre voor 109€ , terwijl de Silver139 kost ?

      HD filmen neemt alleen maar veel gigs in beslag , dus deze vind ik wel een goeie koop, kwalitatief ook goed ??
      Macro moet goed zijn .
      Staan er in mijn lijstje betere bij , of hebben jullie suggesties?
      Hey Kurt.
      Ik ken die toestellen niet maar als ik zo vrij mag zijn iets (raar?) voor te stellen...
      Kun je niet samenleggen met nog iemand?
      Het is misschien lullig om samen een cadeau te geven maar dees is een beest van een toestel, haarscherp in bijna alle omstandigheden en simpel in gebruik. Ik heb die zelf gehad... Panasonic DMC-TZ7.
      Ik geef het maar mee hoor, ik zou ook liever een cadeau alleen geven zenne.

      Veel suk6 met je zoektocht.

      Grtz,
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

      Comment


      • #4
        Re: communie compact

        hm... een 12-jarige stelt soms wel enigszins andere eisen: compact, moet er leuk uit zien, zelfportretten, flits, panorama's, bewerken in het toestel (sepia, croppen, rode ogen...); best ook wat robuust
        ik zou zeker ook eens bij de iets duurdere Sony compacts kijken;
        er is ook een toestel met 2 displays (Panasonic?) dat goed in de markt ligt
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: communie compact

          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
          Kun je niet samenleggen met nog iemand?
          Het is misschien lullig om samen een cadeau te geven maar dees is een beest van een toestel, haarscherp in bijna alle omstandigheden en simpel in gebruik.

          Grtz,
          da's toch helemaal niet lullig. Bij mijn vrienden en in de familie is dat meer de gewoonte. Liever 1 degelijk cadeau dan een berg prullen.

          ik weet niets van compactjes, daar kan ik niet mee helpen. Ik zou er zelf wel eentje willen hebben met een matte metaal-look. Andere eisen dan er flashy uitzien stel ik niet aan compactjes.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: communie compact

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            da's toch helemaal niet lullig. Bij mijn vrienden en in de familie is dat meer de gewoonte. Liever 1 degelijk cadeau dan een berg prullen.

            ik weet niets van compactjes, daar kan ik niet mee helpen. Ik zou er zelf wel eentje willen hebben met een matte metaal-look. Andere eisen dan er flashy uitzien stel ik niet aan compactjes.
            staalwol!
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #7
              Re: communie compact

              Ik vind zoiets zo moeilijk dat ik het me gemakkelijk heb gemaakt. Ze mogen van mij best
              een toestel hebben, of een GSM, of eender wat. Mààr, ze kiezen zelf. Geen verrassingen.
              Omdat je soms goed zit, maar nog vaker eindig je met een teleurstelling.
              We gaan dus samen naar de winkel. Ik leg hem heel eenvoudig de spelregels uit (de prijs)
              en dan mag hij of zij al de tijd van de wereld nemen. Dat doe ik zelf ook. Ik moedig dit
              zelfs aan. Kijken, kiezen, vragen stellen. Ik ben er voor hem of haar. De verkoper is er
              voor hem of haar. En hij of zij kan altijd ten rade gaan bij vriendjes, of op het internet
              zoeken.
              Om de waarheid te zeggen: ze gaan nooit naar huis met wat ik in gedachten had. Soms
              moet ik zelfs op mijn tanden bijten.
              Maar ik zwijg, accepteer en betaal. Dat werkt prima. Ze respecteren vaak de spulletjes
              die ze zelf gekozen hebben meer dan dat wat ze in de schoot geworpen krijgen.

              Comment


              • #8
                Re: communie compact

                Canon , Nikon of Panasonic dus

                Doudeke , akkoord dat je de gelukkige zelf laat kiezen , echter een 11 jarige zal louter voor de looks gaan denk ik
                vandeweek nog gezien in de Makro , moeder koopt camera voor de dochter, verkoper raadt coolpix aan.
                Dochter akkoord , maar dan zegt ze jamaar hij is toch donkerblauw en niet appelblauwzeegroen gelijk de Panasonic want dan moet ik em niet hebben.....en die dochter was een jaar of 20

                ik wil maar zeggen......

                Comment


                • #9
                  Re: communie compact

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
                  Canon , Nikon of Panasonic dus

                  Doudeke , akkoord dat je de gelukkige zelf laat kiezen , echter een 11 jarige zal louter voor de looks gaan denk ik
                  vandeweek nog gezien in de Makro , moeder koopt camera voor de dochter, verkoper raadt coolpix aan.
                  Dochter akkoord , maar dan zegt ze jamaar hij is toch donkerblauw en niet appelblauwzeegroen gelijk de Panasonic want dan moet ik em niet hebben.....en die dochter was een jaar of 20
                  Ja, dat is absoluut waar. Maar dat maakt het misschien juist zo mooi? Ze kiest voor iets
                  dat je zelf spuuglelijk vindt, niet eens goed, een prul. En jij denkt vol verdriet bij jezelf:
                  moet ik daar zuur verdiende Euro's aan besteden, aan wegsmijten?
                  Ik denk van wel. Het is haar prul. Haar keuze. Zij zal hem graag zien. Zij is nu een gro-
                  te meid. En later zal ze er misschien zelf om moeten lachen. Maar nu is het nog een ge-
                  lukkig meisje. Misschien een artieste. (En dan zal zij nog vele keuzes maken waar je
                  broek van afzakt. )

                  Comment


                  • #10
                    Re: communie compact

                    zelf laten kiezen vinden ze natuurlijk het leukste !

                    nog een detail vergeten ; macro

                    welke compact kan een degelijke macrofoto maken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: communie compact

                      ter info , het is de Canon Ixus 105 geworden voor 109€ , klein maar fijn

                      Comment

                      Working...
                      X