Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maunsell Sea Forts - Red Sands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maunsell Sea Forts - Red Sands

    Last edited by Soeki Wan; 8 april 2011, 17:23.
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

    leuk optrekje, alleen jammer dat de opname niet scherp is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

      De lucht zat je niet mee zodat het plaatje 'gewoontjes' is geworden.
      Lijkt me een geweldige locatie bij zonsop- of -ondergang. En dan een beetje hdr of zo.

      Comment


      • #4
        Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        De lucht zat je niet mee zodat het plaatje 'gewoontjes' is geworden.
        Lijkt me een geweldige locatie bij zonsop- of -ondergang. En dan een beetje hdr of zo.
        Nee, niet akkoord hoor.
        (vind je dan de Bechers ook maar gewoontjes, door hun neutrale luchten?)
        Ik vind dat de lucht hier goed meezit.
        Het maakt de foto registrerend zodat je helemaal op het onderwerp geconcentreerd bent.
        Als je dit met spectaculaire luchten gaat fotograferen, is het geen registratie meer, maar een interpretatie van het onderwerp.
        De dominante lucht zal op de loop gaan met de inhoud van de foto.
        Zoals meestal bij zonsondergang-foto's.
        Ik vind dit dus een heel goed “gewoon” plaatje.
        Dat toefje meeuwen maakt het af.
        ( En geen hdr a.u.b. Het is de beste manier om deze goede opname te verknoeien. )

        Comment


        • #5
          Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Nee, niet akkoord hoor.
          (vind je dan de Bechers ook maar gewoontjes, door hun neutrale luchten?)
          Ik vind dat de lucht hier goed meezit.
          Het maakt de foto registrerend zodat je helemaal op het onderwerp geconcentreerd bent.
          Als je dit met spectaculaire luchten gaat fotograferen, is het geen registratie meer, maar een interpretatie van het onderwerp.
          De dominante lucht zal op de loop gaan met de inhoud van de foto.
          Zoals meestal bij zonsondergang-foto's.
          Ik vind dit dus een heel goed “gewoon” plaatje.
          Dat toefje meeuwen maakt het af.
          ( En geen hdr a.u.b. Het is de beste manier om deze goede opname te verknoeien. )

          Ja. Maar natuurlijk kun je heel verregaande discussies voeren of we uberhaupt wel in staat zijn om louter te registreren , zonder enige interpretatie .
          En de vraag komt dan ook bij mij opdoemen of de TS het werkelijk zo bedoeld heeft of integendeel zelf wat verveeld zat met zijn "gewone" foto .
          Ken je Gerhard Richter ?

          Diens fotoverzameling "Wald" is heel sterk zo opgevat , pure registratie .Moet je eens nader bekijken , denk wel dat het jou zal interesseren .


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

            En de vraag komt dan ook bij mij opdoemen of de TS het werkelijk zo bedoeld heeft of integendeel zelf wat verveeld zat met zijn "gewone" foto .
            daar had ik ook even aan gedacht.
            die vraag kan alleen TS oplossen.
            in het algemeen is het volgens mij van belang om te weten of de fotograaf een foto zo bedoeld heeft of niet;
            om te kunnen beoordelen of de foto geslaagd is of niet.
            ( bijvoorbeeld bewegingsonscherpte of een tegendraadse compositie, hoeven niet perse op een mislukte foto te wijzen. )

            bedankt voor de link naar Richter.
            had wel al van de naam gehoord, maar er nog geen aandacht aan geschonken.
            ik ga het eens nader bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              in het algemeen is het volgens mij van belang om te weten of de fotograaf een foto zo bedoeld heeft of niet;
              om te kunnen beoordelen of de foto geslaagd is of niet.
              ( bijvoorbeeld bewegingsonscherpte of een tegendraadse compositie, hoeven niet perse op een mislukte foto te wijzen. )

              Mee eens

              Comment


              • #8
                Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

                't is een detail, maar misschien dat vlekje linksboven nog even wegpoetsen?

                Comment


                • #9
                  Re: Maunsell Sea Forts - Red Sands

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  ...
                  in het algemeen is het volgens mij van belang om te weten of de fotograaf een foto zo bedoeld heeft of niet;
                  om te kunnen beoordelen of de foto geslaagd is of niet.
                  ...
                  Ik heb gegoogeld op afbeeldingen van Maunsell Sea Forts voordat ik op de foto reageerde. Totaal niet bij stil gestaan wat de bedoeling van TS was. Voor mij is het inderdaad louter registratie, zoals je zelf aantipte. Fotografie is voor mij meer dan dat alleen, vandaar ook mijn reactie. Op dat vlak verschillen wij wel wat
                  Van de Bechers heb ik nog nooit gehoord en ook via Afbeeldingen op Google krijg ik weinig te zien. Ik heb zo'n vermoeden dat ik het toch niet mooi ga vinden
                  Ik hou het maar op een kwestie van smaak. Wat de rest er van vind, lezen we wel ...

                  Comment

                  Working...
                  X